použití dálkových žárovek, jako světel pro denní svícení?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Huml píše:tak to jo, no já jen proto, že už jsem to slyšel, že to takhle někdo řešil, což je blbost. Jinak k těm policajtům, myslím, že je potřeba si to umět obhájit, denní světla jsou ve vyhlášce popsaný jako světla, který se aktivujou po zapnutí klíčku nebo po nastartování a vypnou se při zapnutí potkávacích světel a svítit se musí buď potkávačkama nebo deníma světlama, dokonce při použití denních světel nemusí svítit zadek auta. Já bych řekl, že je v tom pěknej bordel a nejdůležitější na tom celým je vlastně jen to svícení, navíc, když tě zastaví, vidí že svítíš, vypneš klíček a světla zhasnou, tak co dál řešit, ne? :D
To máš pravdu, nějaký bližší popis v zákoně fakt chybý a pojem denní světla je docela široký.
Nafta patří do TDi!
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Skoro vždy platí, že podžhavené (studené :D ) vlákno vydrží déle, ale právě u halogenových žárovek to neplatí. Baňka u halogenové žárovky musí mít provozní teplotu (tuším 350 stupňů), aby fungoval halogenový cyklus. Proto mají halogenové žárovky malou baňku. Při nižší teplotě dochází k procesu jako u normálních žárovek. Odpařované kousky z vlákna se usazují na baňce. Když si klasickou starou žárovku prohlédnete, tak je pěkně začouzená (zevnitř pokovená). To samozřejmě tlumí světlo. U halogenové žárovky však při dostatečné teplotě začne uvnitř proudit halogenový plyn k nejteplejšímu místu (což je nejslabší místo vlákna). Tím se emitované kousky nedostanou na sklo, ale automaticky opravují vlákno!!!!! Praktická zkušenost - halogenová žárovka po asi dvouhodinovém svícení na 1/3 - 1/2 byla "začazená". Nevím za jak dlouho(možná už za pár minut), ale po asi 1,5h svícení naplno byla zcela čirá :)
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

gumi píše:Skoro vždy platí, že podžhavené (studené :D ) vlákno vydrží déle, ale právě u halogenových žárovek to neplatí. Baňka u halogenové žárovky musí mít provozní teplotu (tuším 350 stupňů), aby fungoval halogenový cyklus. Proto mají halogenové žárovky malou baňku. Při nižší teplotě dochází k procesu jako u normálních žárovek. Odpařované kousky z vlákna se usazují na baňce. Když si klasickou starou žárovku prohlédnete, tak je pěkně začouzená (zevnitř pokovená). To samozřejmě tlumí světlo. U halogenové žárovky však při dostatečné teplotě začne uvnitř proudit halogenový plyn k nejteplejšímu místu (což je nejslabší místo vlákna). Tím se emitované kousky nedostanou na sklo, ale automaticky opravují vlákno!!!!! Praktická zkušenost - halogenová žárovka po asi dvouhodinovém svícení na 1/3 - 1/2 byla "začazená". Nevím za jak dlouho(možná už za pár minut), ale po asi 1,5h svícení naplno byla zcela čirá :)
Jak to tedy dělají kolegové z BMW???Určitě by nešli do něčeho s čím by byly problémy, tohle dělají jen Francouzi a Italové.
Nafta patří do TDi!
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Já jsem hlavně chtěl popsat, co se v halogenové žárovce děje...
Možná, že u BMW ty žárovky nejsou podžhavený moc a za druhý, možná že ta "oprava" vskutku trvá krátce. Když se elektronická regulace používá běžně i u interiérových světel..... Konec konců si to každý může vyzkoušet sám :)
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

gumi píše:Já jsem hlavně chtěl popsat, co se v halogenové žárovce děje...
Možná, že u BMW ty žárovky nejsou podžhavený moc a za druhý, možná že ta "oprava" vskutku trvá krátce. Když se elektronická regulace používá běžně i u interiérových světel..... Konec konců si to každý může vyzkoušet sám :)
Možná to regulují pomoci PWM signálu
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Ale jak to vyřešit s těma policajtama?
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

bez brejli stejne nic nevidej (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“