Stránka 2 z 2
Napsal: 24 kvě 2007, 21:26
od Toledak
Huml píše:tak to jo, no já jen proto, že už jsem to slyšel, že to takhle někdo řešil, což je blbost. Jinak k těm policajtům, myslím, že je potřeba si to umět obhájit, denní světla jsou ve vyhlášce popsaný jako světla, který se aktivujou po zapnutí klíčku nebo po nastartování a vypnou se při zapnutí potkávacích světel a svítit se musí buď potkávačkama nebo deníma světlama, dokonce při použití denních světel nemusí svítit zadek auta. Já bych řekl, že je v tom pěknej bordel a nejdůležitější na tom celým je vlastně jen to svícení, navíc, když tě zastaví, vidí že svítíš, vypneš klíček a světla zhasnou, tak co dál řešit, ne?

To máš pravdu, nějaký bližší popis v zákoně fakt chybý a pojem denní světla je docela široký.
Napsal: 27 kvě 2007, 18:58
od gumi
Skoro vždy platí, že podžhavené (studené

) vlákno vydrží déle, ale právě u halogenových žárovek to neplatí. Baňka u halogenové žárovky musí mít provozní teplotu (tuším 350 stupňů), aby fungoval halogenový cyklus. Proto mají halogenové žárovky malou baňku. Při nižší teplotě dochází k procesu jako u normálních žárovek. Odpařované kousky z vlákna se usazují na baňce. Když si klasickou starou žárovku prohlédnete, tak je pěkně začouzená (zevnitř pokovená). To samozřejmě tlumí světlo. U halogenové žárovky však při dostatečné teplotě začne uvnitř proudit halogenový plyn k nejteplejšímu místu (což je nejslabší místo vlákna). Tím se emitované kousky nedostanou na sklo, ale automaticky opravují vlákno!!!!! Praktická zkušenost - halogenová žárovka po asi dvouhodinovém svícení na 1/3 - 1/2 byla "začazená". Nevím za jak dlouho(možná už za pár minut), ale po asi 1,5h svícení naplno byla zcela čirá

Napsal: 27 kvě 2007, 22:00
od Toledak
gumi píše:Skoro vždy platí, že podžhavené (studené

) vlákno vydrží déle, ale právě u halogenových žárovek to neplatí. Baňka u halogenové žárovky musí mít provozní teplotu (tuším 350 stupňů), aby fungoval halogenový cyklus. Proto mají halogenové žárovky malou baňku. Při nižší teplotě dochází k procesu jako u normálních žárovek. Odpařované kousky z vlákna se usazují na baňce. Když si klasickou starou žárovku prohlédnete, tak je pěkně začouzená (zevnitř pokovená). To samozřejmě tlumí světlo. U halogenové žárovky však při dostatečné teplotě začne uvnitř proudit halogenový plyn k nejteplejšímu místu (což je nejslabší místo vlákna). Tím se emitované kousky nedostanou na sklo, ale automaticky opravují vlákno!!!!! Praktická zkušenost - halogenová žárovka po asi dvouhodinovém svícení na 1/3 - 1/2 byla "začazená". Nevím za jak dlouho(možná už za pár minut), ale po asi 1,5h svícení naplno byla zcela čirá

Jak to tedy dělají kolegové z BMW???Určitě by nešli do něčeho s čím by byly problémy, tohle dělají jen Francouzi a Italové.
Napsal: 28 kvě 2007, 08:59
od gumi
Já jsem hlavně chtěl popsat, co se v halogenové žárovce děje...
Možná, že u BMW ty žárovky nejsou podžhavený moc a za druhý, možná že ta "oprava" vskutku trvá krátce. Když se elektronická regulace používá běžně i u interiérových světel..... Konec konců si to každý může vyzkoušet sám

Napsal: 28 kvě 2007, 09:21
od váha
gumi píše:Já jsem hlavně chtěl popsat, co se v halogenové žárovce děje...
Možná, že u BMW ty žárovky nejsou podžhavený moc a za druhý, možná že ta "oprava" vskutku trvá krátce. Když se elektronická regulace používá běžně i u interiérových světel..... Konec konců si to každý může vyzkoušet sám

Možná to regulují pomoci PWM signálu
Napsal: 28 kvě 2007, 16:15
od Toledak
Ale jak to vyřešit s těma policajtama?
Napsal: 29 kvě 2007, 08:26
od warhead_cz
bez brejli stejne nic nevidej
