Stránka 2 z 3

Napsal: 23 kvě 2014, 16:10
od Ada_CZ
11mAjA11 akorát přemýšlím, jak to nejlépe logovat... Snad k něčemu dospějeme
FandaTDI píše: Udělam nějaký ty logy, příp. něco oměřim a ještě nad tim zapřemejšlim ;)
Btw. ty rozdíly/tolerance by měly bejt absolutní (např. pro AFN 2mg, tj. -1 na jednom a +1 na jinym válci je už na hraně), ale taky mi neni jasný, proč je u těch tolerancí teda někdy uváděný +- (vůči tomu řídícímu vstřiku - 3 válce/hodnoty - je to relativní a jestli to správně chápu, tak při stejnym opotřebení jsou ty krajní hodnoty o ničem oproti tomu 4-hodnotovýmu - vůči default?, kde by ty krajní hodnoty měly v případě všech kladnejch značit buď horší vstřiky nebo kompresi a tam by ty krajní hodnoty, např. těch +-2,8mg, smysl měly... a navíc mam podezření, že se ta nulová hodnota v nějakym rozmezí sama "resetuje"/adaptuje základním nastavením)
1) Takže nevylučuješ, že by VE čerpadlo stihlo regulovat dávku pro jednotlivý vstřik.

2) S tou adaptací defaultu máš asi pravdu... Kdybychom měli motor, se špatnými kompresemi identicky 18bar na všech válcích a identickými vstřikovači nejspíše neukáže +2mg ve všech polích.. ale bude ukazovat všude nuly...

Je fakt že +2 proti pevnému defaultu, by znamenalo něco jiného než +2 proti řídícímu vstřiku...
Ale pokud se default přizpůsobuje, tak se ty interpretace nebudou tolik lišit. vpodstatě se pak zjišťují odchylky od jakési střední hodnotě daného motoru a ne tabulkových čísel...

Posuzovat to relativně na slabší a silnější válec nebude chybou... Ale teď je otázka 0 -2,5 +2,5 0 - rozdíl mezi 2. a 3. je 5 mg je to teda v toleranci, nebo ne?
Ono, pokud je mez komprese mezi válci 5 barů, což je dejme tomu 10% .. tak 5 mg by mohla být přijatelná mez mezi válci.. ale zároveň potřeba větší korekce než 5% u jednoho konkrétního válce vůči té "střední hodnotě motoru" už je moc.

Další věcí co mi teď vrtá hlavou je metodika LOGU... když jsem pátral po googlu, často lidi screenují volnoběh, nebo dokonce logují volnoběh studený /zahřátý - v popisu VCDS skupiny se jedná o Idle speed smooth running control - tzn. že meze jsou nejspíš stanoveny pro volnoběh...

Teď je otázka - jsou za jízdy přijatelná větší vychýlení?
Přikládám logy k posouzení
Rotačka:
AFN - nové trysky, hlava po GO (foulé těsnění)...
tady komprese ještě před GO hlavy, při cca 40stupních:
http://bluesky.ic.cz/Logs/131220113308.jpg - nyní by měly být minimálně lepší
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... tudeny.CSV
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... ahraty.CSV
- 13ka "ukázková"
tady je log - studený start až do zahřátí na provozní teplotu, klidná jízda..., po zahřátí i "plná zátěž"...
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-007-013-Rotacka.CSV
Zde zřejmě při vyšších otáčkách na druhém válci plusová korekce až 2 mg.. (nejdřív chvíli po startu, pak ještě v v 78 stupních..., v nízkých otáčkách pěkná) při provozní teplotě už nebyly extrémy vysoké..
Jinak je auto klidné, výkonné...

PD:
Tady je log 013, 018, 023 zahřátého motoru - klidná jízda
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-013-018-023_PD.CSV
- 13ka je tady klidná i za jízdy.. (je fakt, že to byla krátká městká jízda)

Zpět k logu rotačky LOG-01-007-013
Jak bylo vidět na dlouhém logu, ty hodnoty mají občasné špičky v delším sledovaném období... Dokonce se mění korekce plusové a mínusové na jednotlivém vstřikovači, tak bych řekl, že to chce udělat delší log a pak hodnoty na konci zprůměrovat...
Průměrné korekce by byly 0,34 0,90 -0,26, znova podotýkám, že na volnoběhu jsou hodnoty "ukázkové" -0,07 0,07 -0,26

Myslím si, že takto provedený log kanálu 13 je nejsměrodatnější, otázka je jak to vyhodnotit... Jsou špičky tolerovatelné, vztahují se meze pouze na volnoběh, ale za jízdy je tolerance větší?...

Napsal: 23 kvě 2014, 20:15
od gigidpietro
Kanál 13 by měl sloužit jen pro volnoběh (u rotaček) u PD nevím.
Při sledování hodnot při volnoběhu se hodnoty trošku mění (v setinách, někdy i v desetinách mg), jakmile přidám plyn třeba na 1500 ot., hodnoty se jakoby zaseknou a mění se po delší době, někdy se nemění vůbec.

Takto je to u mne.
U Tebe se tam hodnoty taky chvíli mění a chvíli ne, težko se to posuzuje, protože co sekunda, to jeden záznam. Na samotným kanále 13 by to mělo změřit 3x za sekundu. Někdy zkusím udělat log samotný 13ky na volnoběh a druhý log za jízdy.

Napsal: 20 čer 2014, 15:01
od zero1724
Ahoj prosím o kontrolu LOGU korekce vstřikovačů, auto na 3. převod. stupeň, od 1200 ot. do 4000 ot., kanály 18,13,23. Díky za kontrolu, auto v popise

http://leteckaposta.cz/173884385

Napsal: 21 čer 2014, 11:59
od zero1724
Mrknul by mi na to někdo prosím?:) děkuji, moc tomu nerozumim

Napsal: 20 dub 2017, 21:56
od Toledak
Trošku oživým téma.A snad i dobře doplním.Starší TDi (plechové víko ventilů) jsou zobrazované hodnoty 3, protože se zobrazuje hodnota rozdílu mezi válci, nevím jestli to píšu dobře, asi to jde podle pořadí zapalování, takže první pole rozdíl mezi 1 a 3, druhé pole 3 a 4, třetí pole 4 a 2.Novější TDi (hliníkové víko) každý válec má své číslo.Jestli se bere řídící vstřik jako referenční, to asi ne.Jednotka řekněme vstřikuje na volnoběh 4mg a podle úhlové rychlosti setrvačníku zjišťuje, jak musí pohnout šoupátkem (a tím upavit dávku) pro každý válec, aby úhlová rychlost setrváku byla co možná nejstejnější.A tuto hodnotu pak zobrazí v poli 13 ve VAG.

Napsal: 16 led 2018, 22:17
od RAPIDmen
ahojte,niekto kto by vedel povedat na zaklade kanalu 013 k hodnotam? rotačka 66kw )ALH

Vstřiky

Napsal: 08 pro 2019, 14:05
od Milík
Zdravím,potřeboval bych poradit a nasměrovat.Mám T4 2,5TDI 75kW ACV 1998.po nastartování,hulí světlé až modré dým jako prase,po rozjezdu na vyší rychloat ustane,auto jede plynule,řek bych na svoje leta perfektně.Ovšem při každém zpomalení,nebo zastavení na křižovatce,nebo v koloně,opět dým,opět při rozjezdu na víší rychlos,jakš takš čisto.Otázka zní,na co se podívat,vstřiky,čerpadlo,kde,za kolik.

Napsal: 08 pro 2019, 14:22
od Pepíček
Malý předvstřik.

Napsal: 08 pro 2019, 14:47
od Milík
Vag ale nic nepíše.

Napsal: 08 pro 2019, 15:05
od Pepíček
Jako chybu nehledej žádnou ale je potřeba se podívat na předvstřik, jaká je tam hodnota.
Co řemínek co žene čerpadlo?Neni jak kšanda?

Napsal: 08 pro 2019, 15:15
od Milík
Ok,zjistím,díky za radu.

Napsal: 08 pro 2019, 15:53
od sky59
Mam skusenost, ze ked sa trosku vytoci auto, napr jazda pri 160, staci minuta tak sa aj rozhadzane vstreky zrovnaju do 0.0

Zrejme rj uz nic nepozna pri takych otackach a zatazi?

Niekto rovnaka skusenost?

Napsal: 09 pro 2019, 08:33
od FandaTDI
Při vyšších otáčkách to měření korekcí vypíná (podobně jako např.vynechání zážehu u benzínů).

Napsal: 09 pro 2019, 09:05
od sky59
FandaTDI píše:Při vyšších otáčkách to měření korekcí vypíná (podobně jako např.vynechání zážehu u benzínů).
mas na mysli nielen meranie ale aj samotnu korekciu vypina?

ja mam na jednom aute kde su limity +-3mg/stroke na jednom valci +4.3mg/st

inak ten vstrek je funkcny a nie je ani hlucny, kompresie su vsetky OK
(je mozne ho na skusku vypnut na volnobeh ci vstrekuje)

ma to nejake negativne dosledky, pripadne moze mat?

pocital som aritmeticky priemer vsetkych 8 vstrekov a zda sa ze je vzdy okolo 0.0

Napsal: 12 dub 2020, 04:30
od gars
Zdravim,přikládám soubor CSV,ale neví přesně které skupiny se měří.Zajímá mě jestly jsou hodnoty v normě.VAG nehlásí žádnou chybu ale jinak z výfuku hulí bíle.ObrázekGolf 4,81kw,sprint 764,egr off.Díky