svítí kontrola airbagu (hlavového) - golf IV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak už jsem konektor našel.. je umístěný v kufru na stropě při straně. Vyndal jsem ten plíšek prostříkl kontaktolem a doufal že to bude O.K. Ale není když zhasnu kontrolku airbagů tak se okamžitě rozsvítí stále se stejnou hláškou.
Měřil jsem ten airbag a má 3ohmy, akorát 3 ukazuje multimetr... ale když ho změřím naprázdno jen ten multimetr tak má 1ohm, takže airbag má teda 2ohmy a to je už špatnej???
To že svítí kontrolka teď pořád si vysvětluju, že předtím tam byl nějaký přechodový odpor a proto se to rozsvítílo jednou za tři týdny... a jak jsem to prostříkl kontaktolem, tak tomu klesl odpor a svítí kontrolka pořád. Může to být takto??
Hlavně prosím ten airbag má mít 3 ohmy čistě ten airbag??
Díky moc!
Měřil jsem ten airbag a má 3ohmy, akorát 3 ukazuje multimetr... ale když ho změřím naprázdno jen ten multimetr tak má 1ohm, takže airbag má teda 2ohmy a to je už špatnej???
To že svítí kontrolka teď pořád si vysvětluju, že předtím tam byl nějaký přechodový odpor a proto se to rozsvítílo jednou za tři týdny... a jak jsem to prostříkl kontaktolem, tak tomu klesl odpor a svítí kontrolka pořád. Může to být takto??
Hlavně prosím ten airbag má mít 3 ohmy čistě ten airbag??
Díky moc!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33880
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak airbagem to nebude.. proměřil jsem druhou stranu (nevim proč mě to napadlo až teď
asi únava..) a odpor je stejný (3ohmy na multimetru).
Našel jsem nesrovnalost mezi stranou řidiče a spolujezdce. Když měřím odpor mezi dráty kde se měří ten odpor 3ohmy (žlutý a modrý kabel), ale né na straně airbagu ale v zásuvce na kabelech které vedou dopředu a naměří mi to odpor! (jsou propojené) Na straně řidiče to nic nenaměří.
Předpokládám že by zde mohl být problém... To budou jako někde ty dva dráty prodřené a spojené?? nevíte jak najít kde by mohl být ten problém a kam vedou tyto dráty od bagu?? (kde se sbíhají ty dráty)
Díky

Našel jsem nesrovnalost mezi stranou řidiče a spolujezdce. Když měřím odpor mezi dráty kde se měří ten odpor 3ohmy (žlutý a modrý kabel), ale né na straně airbagu ale v zásuvce na kabelech které vedou dopředu a naměří mi to odpor! (jsou propojené) Na straně řidiče to nic nenaměří.
Předpokládám že by zde mohl být problém... To budou jako někde ty dva dráty prodřené a spojené?? nevíte jak najít kde by mohl být ten problém a kam vedou tyto dráty od bagu?? (kde se sbíhají ty dráty)
Díky
Jj budeš mít problém ve vedení, to je ta horší varianta. Zkus odpojit konektor u jednotky a jednotlivý dráty k tomu spatnýmu bagu proměř, pak je změř mezi sebou na zkrat s odpojenou jednotkou a pokud bude pořád zkrat, tak lézt po kabelech, rozmotat celej svazek a najít poškození.
Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
Díky moc za další rady!! To jsem zvědav jak to v těch svazcích najdu...
Jenom mi pořád vrtá hlavou, než jsem to šel rozdělávat, tak to byla sporadická chyba, teď co jsem vyčistil zásuvku, sundal a nandal pár plastů je chyba nastálo. Prošel jsem všechny díly na který jsem sahal, zda jsem nemohl někde pohnout (přerušit) s kabelem a nic....
1) Nevíte někdo kudy přesně ty kabely od hlavového airbagu k jednotce airbagů vedou? Myslím si že jdou posledním sloupkem dále nad podběhem zadního kola a pak podél prahu dopředu... ale jistej si teda vůbec nejsem.
2)Určitě ty dráty proměřím, ale nebylo by pak jednodušší natáhnou dva nové dráty?? než to hledat a pak rozdělávat ty svazky??
Nějak si nedovedu představit kde by se mohl ten kabel zkratovat, zdálo se mi že ty dráty vedou tak hezky ukryté, uchycené proti šoupání a v suchu... Nemáte někdo nějaký typ kde by mohlo k tomu přerušení dojít??
již po několikáté Díky!!
Jenom mi pořád vrtá hlavou, než jsem to šel rozdělávat, tak to byla sporadická chyba, teď co jsem vyčistil zásuvku, sundal a nandal pár plastů je chyba nastálo. Prošel jsem všechny díly na který jsem sahal, zda jsem nemohl někde pohnout (přerušit) s kabelem a nic....
1) Nevíte někdo kudy přesně ty kabely od hlavového airbagu k jednotce airbagů vedou? Myslím si že jdou posledním sloupkem dále nad podběhem zadního kola a pak podél prahu dopředu... ale jistej si teda vůbec nejsem.
2)Určitě ty dráty proměřím, ale nebylo by pak jednodušší natáhnou dva nové dráty?? než to hledat a pak rozdělávat ty svazky??
Nějak si nedovedu představit kde by se mohl ten kabel zkratovat, zdálo se mi že ty dráty vedou tak hezky ukryté, uchycené proti šoupání a v suchu... Nemáte někdo nějaký typ kde by mohlo k tomu přerušení dojít??
již po několikáté Díky!!
Ahoj, tak jsem se na to minulou sobotu dostal. Rozpojil jsem kabely od jednotky a bagu a proměřil - někde propojeno. Jenomže jsem udělal chybu že jsem si neodzkratoval tu velkou zásuvku u jednotky
! takže jsem rozdělal komplet plasty podél kabelu a kontroloval. Pak mi došlo že měřím blbě a po odzkratování zásuvky zjištěno že jsou kabely O.K. (možná jak jsem je kontroloval tak jsem mohl to propojení jejich rozpojit)
Tak už zbývala jenom jednotka, že to v ní bude propojené... tak jsem jí vyndal a proměřil a ta byla O.K.
Tak jsem to všechno zase pozapojoval. Od airbagu prozvonil ty dva dráty co to hlásilo že jsou propojený a teď nic! tak zapojim bag, vymažu chybu a ta už se zatím neobjevila...
Tak jsem z toho jelen.. už týden to funguje a stále se modlím ať se to zase nerozsvítí
takže "prozatím" asi vyřešeno.. jen jsem zvědav na jak dlouho..

Tak už zbývala jenom jednotka, že to v ní bude propojené... tak jsem jí vyndal a proměřil a ta byla O.K.
Tak jsem to všechno zase pozapojoval. Od airbagu prozvonil ty dva dráty co to hlásilo že jsou propojený a teď nic! tak zapojim bag, vymažu chybu a ta už se zatím neobjevila...
Tak jsem z toho jelen.. už týden to funguje a stále se modlím ať se to zase nerozsvítí
