Zastávám názor, že diesel je tu proto, aby dlouho vydržel, byl jednoduchý a nenáročný, měl levný provoz a že to není žádný závoďák. Na úkor životnosti vytuněný a vočipovaný kamna, co hulí jak fabrika a řvou přes půl okresu, fakt nemusim.
Asi to bude o něco málo hlučnější, než origo HDi, ale s tím počítám. Staré diesely dělaly taky pěkný kravál, ale tohle bude zase o něco tišší. Vstřiky z TDi mají jen 1 předvstřik a pak hlavní vstřik, HDi může vstřikovat díky křemíku vícekrát. Kdysi jsem se vezl mTDičkem ve starém Golfu II a nepřipadalo mi to o nic hlučnější, než origo TDi a taky to pěkně jelo. A nemyslím si, že bude velký rozdíl v tvrdosti chodu motoru díky nižšímu vstřikovacímu tlaku mechaniky a menší jemnosti rozprášení paliva. Vstřikovací tlak má HDi cca 10x vyšší, než TDi. Nebo že by se kvůli tomu propalovaly písty. Maximálně bude o trochu horší spotřeba a emise a menší výkon. Pořád ale budou určitě tyhle parametry o dost lepší, než u starého komůrkáče a budou se hodně přibližovat origo HDi

Jinak radši snad dostat ránu pantokem, než teplou slivku
