
Aky olej 2.0 TDi PD 103kW 16V BKD 200000km
Moderátoři: šulda, Moderátoři
5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...
AUDI A4 B8 3.0TDI
Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...

Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
S tím naléptáváním kabelů je to zajímavé..Jak jsi to zjistil?radekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...
nepropadat panice...
Rychlost promazání je důležitá u studeného motoru, a když se na ty viskozity podíváš, tak zjistíš, že obě mají spodní index 5W!!! Tudíš rychlejší promazání je pěkná kravina. Je to prostě stejné... Viskozita se liší až při provozní teplotě, cože udává index 30 vs. 40Sayllo píše:Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...

Co se týká naleptávání kabelů, tak to jsem se kdysi dočetl v nějakém odborném článku zabývající se specifikama olejů atd...
AUDI A4 B8 3.0TDI
No co viem ja, tak uz len ked nalievam 5w40 a 5w30 od rovnakeho vyrobcu, vidim tam rozdiel...radekandy píše:Rychlost promazání je důležitá u studeného motoru, a když se na ty viskozity podíváš, tak zjistíš, že obě mají spodní index 5W!!! Tudíš rychlejší promazání je pěkná kravina. Je to prostě stejné... Viskozita se liší až při provozní teplotě, cože udává index 30 vs. 40Sayllo píše:Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...![]()
Co se týká naleptávání kabelů, tak to jsem se kdysi dočetl v nějakém odborném článku zabývající se specifikama olejů atd...
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
a co specifikacia 505 00? moze ist do PD? olej Shell Helix Ultra 5W40?
O3 Liftback RS look 2014 - 110kW
ex - O2 FL TDi Elegance 2010 77kW BXE
Nissan Terrano 2.7TD OffRoad =) 1989
ex - O2 Combi TDi Elegance 2005 - 103kW BKD
ex - O1 Combi TDi SLx 1999 - 81kW AHF
ex - O1 Liftback TDi Elegance 2002 - 81kW ASV
ex - O2 FL TDi Elegance 2010 77kW BXE
Nissan Terrano 2.7TD OffRoad =) 1989
ex - O2 Combi TDi Elegance 2005 - 103kW BKD
ex - O1 Combi TDi SLx 1999 - 81kW AHF
ex - O1 Liftback TDi Elegance 2002 - 81kW ASV