Bosch VE xm 2.1td - pretesnenie ovládania plynu

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:
conti píše:
pepe276 píše:Metiu: Mám dotaz - mám v Xantii taky motor 2.1TD a v něm Lucase. Chci tam výhledově dát Bosche z 1.9TD(z 2.1TD nemám), tak mě zajímá, jestli i s ním jde motor tak měkce, tak pěkně za plynem, jako s Lucasem a jaká je cca spotřeba. Zkrátka postřehy a pocity, co je po výměně jinak, co je lepší a co horší a tak. Díky ;-)

Motory 2.1TD s čerpadlem Lucas jsou elektronicky řízené. (Lucas Epic)
Proto ten kultivovaný chod. Nevim proč se jich každý tak bojí a vyhazují se.
Vše se dá opravit a zase slouží léta dál. A nemusí to být ani drahé.
Mohu pomoci. Pro zájemce SZ.
To já se toho zase bojím, protože většina starších vozů s tímhle vynálezem se snímači je v háji. Oprava je drahá a neekonomická, a hlavní výhoda tohoto motoru, což je jednoduchost je v háji.. Samozřejmě kšeft je kšeft, je to stejný problém jako s Opelem DT a podobně, nový nepoučený majitel jen naskočí na tyhle vynálezy tehdejší doby zkřížené s immo a je neštasten..Vše se dá opravit , ale proč postupovat další riziko, že nějaký snímač /např. Hů/ mě pošle pěšky na autobus místo na místo určení? Takových příběhů slyším neustále dost a dost... :)
Mojí jasnou volbou je jednoduchost, právě z toho důvodu, že co tam není, to se ti nepodělá a auto tě pak nenechá ve štychu v tu nejblbější chvíli. Proč ale konkrétně EPIC má měkčí chod? Vstřikama to nebude, s čepovými tryskami moc parády nenadělám, regulací dávky paliva asi taky ne, prostě buď to naftu má, nebo nemá(zjednodušeně řečeno), takže mi zbývá už jen lepší regulace předvstřiku. Proto asi měly i novější Bosche tu elektronickou regulaci předvstřiku, která, když nefungovala, nebo byla odpojená, tak šel motor dost tvrdě, jak tu na fóru už někteří psali. A když se to nastavilo, že šel motor měkce, tak zase nechtěl chytat, takže mi z toho zase vychází předvstřik. Uvažuju správně?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Když jsem ten předsuvník nezapojil šlo to strašně tvrdě. Tak jsem ho připojil na 12V tak šel strašně měkce takže jsem čerpadlo natlačil co nejvíc k motoru a bylo to tak akorát.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ten elektrický přesuvník je tam prý jen kvůli startu, nebo možná jen studenému startu, kdy prý zvětší předvstřik, aby auto lépe chytlo a snad i mělo lepší emise. Kolik má poloh? Předpokládám tedy, že jen 2 krajní a to vypnuto a zapnuto a nic mezi tím, takže asi nijak plynule neovládá průběh předvstřiku za chodu motoru. Takže je v čerpadle ještě klasický mechanický přesuvník a tohle je asi jen blbina navíc. Je to tak?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Metiu
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 19 pro 2009, 11:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Metiu »

čerpadlo pretesnené, zatiaľ ani kvapka :)

Trochu som bojoval s uchytením tiahla plynu do mechanizmu v čerpadle, no nakoniec zabralo vytlačenie tiahla plynu dole do čerpadla a až následne odpojenie od zvyšku v čerpadle.. samozrejme medzitým som odpojil pružinku predvstreku (?).
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“