Stránka 2 z 6
Napsal: 09 pro 2015, 08:40
od Romaneek
Jinak Německo, jezdím tam s Fabií už 3 roky denně do práce, stavěli mě už asi 4x a vždy dobrý. A to je výfuk docela hlučný, kat off. Je pravda, že mi to nehulí jako traktor

Možná když vidí ty orezlé zadní vrata a nápis 1,4MPI, tak jsou na mě hodní.
Takže dle mě, pokud auto nevypadá nápadně a člověk s tím nejezdí jako magor, dá se to přežít..
Napsal: 09 pro 2015, 11:32
od L
Vici: já? Rok

.
Favo: jen jsem tím chtěl říct, že cena auta tehdy vůči průměrný mzdě byla daleko vyšší, než dnes. A to bez debat- i u sráče typu Škoda 120 a to nemluvím o Golfu nebo Kadettu z Tuzexu.... Jasně, dneska můžeš koupit nový auto za 700, ale taky za 200. Což je dejme tomu 10-ti měsíční plat. Tehdy? Sráč z Boleslavi za 60, při platu 2500...
Napsal: 09 pro 2015, 11:41
od matesfox
vždyť nová dacia stoji cca 100.což koupíš za půl roku..
Napsal: 09 pro 2015, 11:58
od UchoTD
a do roka a do dňa zhnije

Napsal: 09 pro 2015, 12:08
od matesfox
UchoTD píše:a do roka a do dňa zhnije

To už je vedlejší

Napsal: 09 pro 2015, 14:21
od favo
Takhle na to může koukat pouze a jen někdo kdo žije u ridičů a nemá žádné výdaje.
Kdybych to mohl brát takto tak tu oktavku za 700 bych si mohl koupit každý dva roky.
Ale proto, že jsem se nenarodil se zlatou lžičkou v puse a na bydlení jsem se musel zadlužit protože mi zaměstnavatel žádný byt nedal, si prostě nový auto zatím dovolit nemůžu.
Bohužel většina z nás nechodi do práce vydělávat jen na auto.
Napsal: 09 pro 2015, 14:44
od Vici
L: rok.. ok. ale s tím že ti těch 700 zbude po zaplacení všeho, a nebo vyděláš jen na tu oktávku?

Napsal: 09 pro 2015, 14:46
od Vici
Jinak jak už psal Láďas.. my jsme světoví jen v zákazech, buzeraci a kontrole.. ale že by zároveň byl nástroj, jako třeba v německu, kde to co je funkční a v pořádku běžný člověk na TUV zlegalizuje, to kurva nehrozí, protože pak by nemohli buzerovat...
Napsal: 09 pro 2015, 20:44
od favo
A proto na autě dělám jen a pouze funkční úpravy, který dokáže odhalit pouze a jen opravdový znalec a těch na štěstí u naší policie moc není, pokud vůbec.
Na STK jsem prošel i s takovými úpravami jako přední větraný kotouče a zadní kotouče na felicii.
Technikovi stačil dokument otom, že se takový úpravy dělali i s atestací, ale hlavně ho zajímalo jak je to udělaný a zda to funguje jak má.
Asi mám jen štěstí na techniky kteří to mají v hlavě srovnaný a vědí že slepé dodržování zákonů taky nikam nevede, když je tvoří zaslepenci vlastní mocí a schvalují individua který zajímá jen a pouze plný koryto a už méně to co vlastně schvalují.
Tak mě tak napadá, abychom to s takovou nedopracovali brzo k tomu, že sledování či psaní na takováto fóra nebylo brzo stejně nelegální a trestané, jako poslouchání svobodné Evropy za komárů.

Napsal: 09 pro 2015, 20:57
od Vici
Mozna jsme bliz nez si myslime
Napsal: 09 pro 2015, 20:58
od Ladas
tak zase bude pokec na pumpě jak kdysi

Napsal: 09 pro 2015, 21:43
od cin
favo píše:Mám ještě v živé paměti, když můj táta přivezl domů fungl novou škodu 105 L. Tenkrát mi bylo cca 7 roků a pamatuji si že stála něco kolem +-55 000,- kč a pamatuji si to proto, že když jí táta po revoluci prodával, tak se v přihrádce před spolujezdcem ještě našel doklad z Mototechny s cenou.
Když jsem se ptal jak to tenkrát řešil finančně, tak se jen pousmál a řekl že zašel do spořitelny, tam řekl že by chtěl úvěr na pořízení nového vozu a tím to celé bylo vyřízené. Přeplatil úplné prd pokud vůbec něco proti tomu co dáte bance za úvěr dnes.
Tenkrát jsme měli jedno z lepších aut v okolí, ale hlavně úplně nové.
Problém ale není v tom že by sis dnes nemohl vzít úvěr na auto a ani v tom že přeplatíš mnohem víc než tenkrát, ale v tom že tenkrát mí rodiče nemuseli řešit miliónové hypotéky na bydlení, nemuseli řešit předražené úvěry na vybavení bytu, protože tenkrát byly novomanželské půjičky, bezúročné pujíčky a podobný produkty zaměřený na lidi a né na zisky bankám.
Ještě jedna perlička když řeším co tehdy a dnes, když jsem se oženil, tak moje, žena dostala od svýho dědy vkladní knížku na které jí celý její život šetřil prachy. Částku zveřejňovat nebudu, ale při jejím pročítání mě zerazil fakt, že úroky byly kolem 10% a dokonce i chvíli po revoluci byly ještě kolem 7% a přitom tenkrát žádná banka na tom nezkrachovala.
Jaký úrok máš dnes ? Pokryje ti alespoň inflaci ?
Nebudu tu ani rozebírat co všechno se na těch autech tenkrát mohlo rozbít tak aby se už nedali opravit a co dnes aby jejich oprava byla vůbec finančně možná.
Tenkrát věděli že to auto bude jezdit dokud nezadřou motor, dokud nenabourají, nebo dokud jím to auto někdo neukradne, nebo dokud nenašetří na nové.
Dnes aby ses bál koupit 5 roků starou ojetinu s DPF filtrem a podobnými vynálezy co stojí víc jak ojetý auto.
Jinak plně souhlasím s tím co napsal Laďas, všechno co v německu jde udělat legálně se tady stává pomalu trestným činem a ze všech znás se snaží udělat zločince.
Pro tu nevzdělanou vládnoucí garnitůru je totiž mnohem snažší když něčemu nerozumí to zákazat a náležitě zpokutovat, než to zlegalizovat.
Já bych se třeba zeptal čím je moje auto nebezpečný když má vyšší výkon o cca 30 koní a nižší spotřebu, než mělo při koupi.
Za celou dobu co jej mám mi na STK nenašli jedinou závadu a vždy jen oceňují jak se o auto starám a přesto bych měl být házen do jednoho pytle s lidima co jezdí ve vrakách který víc kouří než jedou a někdo vyvolený si myslí že je to načipováním a tak to chce postavit mimo zákon ?
Tihle lidé ve většině případů o nějakém čipování nic neví a auta je nezajimají, nestarají se dokud jdou nastartovat a dovezou je kam potřebují.
Takových vraků na silnici denně vidím desítky a přesto jezdí, mají platnou STK a policii příliš nezajímají.
A propo ať počítám jak počítám, tak tenkrát táta na nový auto dokázal našetřit dřív než dnes, už jen i proto že nemusel platit předražený nájem, drahou eletřinu, předražený vodný a stočný a mohl bych klidně pokračovat celou noc.
Jo a jeho plat tenkrát cca 3500,- a auto cca 55 000,-
Co dnes ? Né každej má republikový průměr, většina lidí se k němu ani vzdáleně nepřiblíží.
Presne tak , mluvis mi z duse . I kdyz to za komousu stalo za hovno , prece jen meli obycejni lidi narok na tyhle vyhody . Dneska mame demokracii , ale beda kdyz resis neco na co nemas a potrebujes to viz to bydleni , o novym aute si muzem tak nechat zdat

A naky takovy argumenty a keci, jak to tak radi delaji hlavne zaryti demokrati, kolik staci prumernych platu na novy auto , s tim muzou jit do prdele . Spousta lidi na to vubec nedosahne a po odecteni vsech vyloh je clovek nakonec rad ze vydrzi do dalsi vyplaty. A z ceho pak setrit na novy auto

Az budu brat sto - dve ste litru mesicne jako ty kurvy v parlamentu , tak si taky kazdy dvaroky koupim novy , do ty doby mi holt musi stacit starej odlitenej srac
Tohle az si precte jericho , tak nam to spocita

Nakonec z jeho referatu na tohle tema vzejde ze za vsechno muzou komunisti , my obycejni lidi jsme rozkradli stat a republiku a ted brecime ze musime platit a nakonec prida ze jsme vsichni jen cechacci a vsem vsechno zavidime , a ze vse co vlada vymysli - konkretne tyhle picoviny a buzeraci, je vlastne pro nase dobro a sami si za to muzem

Napsal: 09 pro 2015, 21:45
od cin
Ladas píše:tak zase bude pokec na pumpě jak kdysi

Lado , v lete , navecer , neni nic lepsiho , v klidu a na pohodu

Napsal: 09 pro 2015, 22:41
od fabiátor
BH motor píše:chlapci co sa tyka uprav aut. Chcete povedat ze dpf off je koser ? Nic proti ale v nemecku a švajci by ste neprezili bez trestu ani 24 hodin. Chipovat sa bude dalej ale iba firmy co budu mat patricny certifikat a vybavenie na to potrebne vcetne homologovanej brzdy a merania emisii. potom to asi pojde ako v nemecku. Ale asi je koniec takymto upravam , bude to brane ako nelegalne a bude to pruser ako stocenie km u nas na sk od budúceho roku.
No to jsi nic nerek Brano. Rada z dnesnich profi tuneru na tom vyrostla a tehdy jim dpf off vonel, protoze to byly laciny prachy. Ted to najednou neni koser a vsichni co si to nechali udelat jsou idioti. Radsi rekni, co se da delat s upravenym autem a dpf off. Vrazit tam kat, nebo nejaky pasivni dpf ? Existuje vubec neco takovyho ?
Napsal: 09 pro 2015, 22:56
od Ladas
DPF zpět a co 2 roky tvrdím na vrakárnách nevyhazovat neprodávat polákům přijde doba kdy to lidi budou scháněl a platit protože jim nic jinýho nezbyde je tady
