MAX altík do ASZ-Fabia

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

:) Tahle rada je nejlepší, nebuď zimoumřivej a hoď si přes nohy deku, pod prdel si dej polštář , popřípadě si kup další baterku nebo panel na střechu a lapej záblesky slunce..
nepropadat panice...
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

Zkusím ještě jednou se dotázat.
Nemá někdo zkušenost, jaký max altík z jaké káry"plug and play"jde použít na motorizaci ATD,ASZ,ARL ........?
Asi 180A, ale bodlo by třeba číslo dílu.
Zatím dík všem za informace. Nechci tady rozebírat co a jak je špatně, něco o elektrice vím, když jsem ičař ve slaboproudu. Taky vím, že baterka si vezme co do ní teče a když není z čeho brát, tak má smůlu. 60A navíc je 720W to by mi bodlo.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7580
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Jak velkou baterku mas?
Ten 180 altik stejne nevyuzijes dokud neudelas upravy jak psal ladas
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

upravoval jsem kaslík na větší, něco přes 80Ah, ale přesně nevím. Stáří jeden rok Varta. Problém je v té 120. Baterka naprosto ok. Když je dobitá tak bufet jel 6 hodin a start bez problému.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7580
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

A co dat pro bufik druhou baterku?
6 hodin - to jsi spal v aute?:-) to vydrzela dost
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3774
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vici já kdysi zapomněl vypnout v dodávce teplovzducha a jel statečně 11hod a ráno jsem v pohodě nastartoval.Asi kvalitní baterka.A jak psal ladas...Jako ukostřit plus?To snad nee.Nebo jsem to nějak blbě pochopil.Pouštět se do toho nebudu,jen ať neumřu úplně blbý.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7580
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

jde o to ze treba O1 ma na privodu od altiku pojisku tusim 150A? A tak nejak bude dimenzovany kabel od altiku a kabel kostry...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ano Vici, pro alternátor 120A je tam pojistka 150A u altíku 90A je tam 110A
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3774
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A jo.Tak to není asi zas až tak velký problém.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7580
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Pojiska ne - pokud jde sehnat vhodna,ale otazka je prurez kabelu
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3774
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vyměnit kabel od altecu k baterce nemůže být zas tak velký problém.A to samo s minusovym ke kastli.Nicméně si myslím že to v tomto případě stejně nic neřeší.
Kdysi jsme s kolegou řešili problém častých startů u unc.Cca 30x za den.Byla tam 180ah baterka a co tři dny ji musel dobíjet.Problém byl v tom že stroj byl v Ostravě na stavbě a obsluha byla neschopná připojit na noc nabíječku. Takže každý třetí den výlet do ovy s baterkou.Bych tam tehdy trefil se zavázanýma očima.Byl tam původně 50a altík a ten to prostě nedobil.Snažili jsme se to řešit 120a altíkem ze starého passata nicméně to bylo lepší tak o den.Prostě ta baterka toho tolik nepobrala a za 5 minut běhu motoru se dobít natolik aby to pokrylo odběr startéru prostě nestihla.A to si myslím je podobný případ jako tady.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

sasasat píše:Zkusím ještě jednou se dotázat.
Nemá někdo zkušenost, jaký max altík z jaké káry"plug and play"jde použít na motorizaci ATD,ASZ,ARL ........?
Asi 180A, ale bodlo by třeba číslo dílu.
Zatím dík všem za informace. Nechci tady rozebírat co a jak je špatně, něco o elektrice vím, když jsem ičař ve slaboproudu. Taky vím, že baterka si vezme co do ní teče a když není z čeho brát, tak má smůlu. 60A navíc je 720W to by mi bodlo.
Uz ti bolo napisane, ze 180A uplne PnP nebude, neviem preco si ostatne rady neberies. Skor nez sa v tom budes hrabat, tak si odmeraj za beznej prevadzky palubne napatie a uplne ideal by bol ntb s vag-om, pozriet ako sa ti hybe vyuzitie altika pri jazdeni. Dam ruku do ohna, ze 100% to zdaleka nebude. Ked v aute dve hodiny kuris a potom 15min jazdis, tak ti to nedobije ziadny alternator.
Treba si uvedomit, ze dobijanie v aute je nieco na pol ceste medzi udrzovacim a normalnym nabijanim, palubne napatie je nastavene, tak aby baterka neplynivala z toho vyplyva, ze na 100% ju v aute takmer isto nikdy nedobijes.
Z napisaneho vyplyva, ze aj pri hlbsom vybiti to baterku az tak casovo efektivne nenabija.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

Joo, kouknu ve vagu jak je na tom altík a zkusím něco sehnat u známých na vrakáči. Ta 180 musí jít překopat. Jen jsem chtěl číslo dílu něčeho nejvíc podobného, ať to neřeším do léta.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

tiez si myslim ze tvoj hlavny problem je v prvom rade kapacita baterky.... a ked mas 80Ah baterku, tak nepotrebujes 180A altik, aspon podla mna.... predsa len sa bavime o elektrike a dobijani, to nieje voda do bazena - cim hrubsia hadica tym skor bude plny..... mam v aute origo 100Ah batreku a altik ma 140A.... a stiham aj s bufikom.... len musim jazdit.....
to potom skor druha baterka a dobijacie rele s prioritou ake sa pouzivaju napr v obytnych autach... altik najprv dobije startovacku a ked ma dost tak prepne aj nastavbovu....
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Urcite by bolo najlepsie trochu este carovat s kapacitou baterky, aj ked vo fabii tam tych priestorovych moznosti moc nie je.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“