Common Rail čerpadlo O II
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zatím se to nevrátilo, od té doby najeto cca 10tis km, možná víc teď nevím. Propláchnutá nádrž, palivové vedení, nový filtr (origo !), regulátor na čerpadle, nová nafta+plná plechovka VIF.Vstřiky otestované a vyčištěné ultrazvukem. Přestalo to okamžitě po odvzdušnení a prvním vyzkoušení. Dodnes nevím čím to přesně bylo.Matrix píše:Moc díky!
A od toho pročištění se to už nevrátilo? Jinak já tankuju jedině na Benzina Expres (samoobslužné automaty s Efecta Diesel) + VIF. Dle origo dílenky z erWina jsou tyhle motory už dělané na to, aby se v nich používalo palivo s biosložkou, takže EuroOil bez biosložky by sice uškodit neměl, ale jeho mazací schopnosti jsou nižší, to ti dávám zapravdu. A ten kdo motor čas od času protáhne a neskáče jen po městě, tak z biosložky mít strach nemusí.
Každopádně, co vše se tedy na palivové soustavě pročistilo?
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0
Tak po víkendovém laborování s VCDS jsem zjistil ještě jednu zajímavou věc. Když mi měnili vstřiky na válci č. 3 a 4, tak u toho zapomněli změnit IMA kód, takže dva vstřiky jeli úplně na jiný. Tak jsem si to podle protokolů z EPS-815 přepsal a ještě to rovnou konzultoval s BOSCH servisem přes WhatsApp. Jelikož auto nebylo úplně dobře vychladlé, testovat jsem to mohl až dnes ráno, ale bohužel třepání zůstává, ale vytratil se takový ten silně klepavý kovový zvuk. O víkendu jsem ještě měnil palivový filtr abych zjistil zda tam jsou nějaké piliny nebo špony, ale nádobka byla úplně čistá a i všechny zvuky posléze při odvzdušňování přes VCDS zněly u obou podávacích čerpadel dobře, včetně jasně slyšitelného odvzdušnění. Každopádně měření korekce pro stabilitu úhlové rychlosti chodu motoru už tak jednoznačně nemluví. Válec č. 3 má ty korekce dost vysoké a vzhledem k tomu, že před repasí to byl právě ten který měl vysoký přepad, kvůli čemu jsem to všechno vlastně absolvoval, má i po repasi téměř obdobné hodnoty, jen se nedostanou přes 3 mg/zdvih, tak jako před tím, ale jsou přes 2 mg. Se změnou pozice vstřikovače na motoru se i jeho vysoké korekce, byť po repasi, promítají stále. Každopádně všechny vstřikovače mají protokol ze stroje a všechny byly OK. Stroj jim vygeneroval dokonce stejný IMA kód jako měly z výroby, tedy bylo po repasi dosaženo stejných toleranci jako přímo ve výrobě.
Korekce vstřikovaného množství, aby byla zachována stále stejné úhlová rychlost otáčení a tím rovnoměrný chod motoru nemusí třeba ukazovat jen na vadný vstřikovač. Co když by byl třeba vadný hydroštel a nedovíral jeden ventil?
Hodnoty korekce když byly všechny vstřiky původní před repasem:


Hodnoty repasovaných vstřiků za jizdy do 1.500 ot/min (č.2 je zcela nový vstřik)

Hodnoty ihned po nastartování motoru:

Zde už je korekce 3 vstřikovače na hranici 3 mg

Korekce vstřikovaného množství, aby byla zachována stále stejné úhlová rychlost otáčení a tím rovnoměrný chod motoru nemusí třeba ukazovat jen na vadný vstřikovač. Co když by byl třeba vadný hydroštel a nedovíral jeden ventil?
Hodnoty korekce když byly všechny vstřiky původní před repasem:


Hodnoty repasovaných vstřiků za jizdy do 1.500 ot/min (č.2 je zcela nový vstřik)

Hodnoty ihned po nastartování motoru:

Zde už je korekce 3 vstřikovače na hranici 3 mg

Naposledy upravil(a) Matrix dne 17 úno 2020, 12:54, celkem upraveno 1 x.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Teď řeším něco podobného, motor prý studený taky poklepával a pak to přestalo startovat, ale mám jen takové kusé informace, majitelka neví +/- nic...
Vstřiky a čerpadlo byly(opět prý) na kontrole a že jsou KO, je to na nich i napsaný fixou, ale protokoly žádný nemá,jsou hozený v kýblu v autě...
Asi se budeou muset dát jiný i s čerpadlem na zkoušku, už jsem je poptal a uživatel Jirka je má, ale z ní dostat nějaký kloudný slovo jestli to dělat nebo nedělat...ach jo
Nicméně, kdyby to tak dopadlo - jak s tím čištěním té palivové soustavy,protože je velká utopie a najivita to vyčistit na 100% že,OK,nádrž bych vyndal,vylil,vyvapoval, z palivového vedení udělám smyčku a propláchnu benzínem přes oběhové řerpadlo před které vsadím průtokový filtřík,tak děláme normálně třeba francouzský CRka,ale co jinýho s tím mám vymyslet ?
Borec když jednou řešil BMW ve značce tak mu to dali komplet nový - nádrž,trubky,čerpadlo,vstřiky,vedení, oprava za 190tis.
Vstřiky a čerpadlo byly(opět prý) na kontrole a že jsou KO, je to na nich i napsaný fixou, ale protokoly žádný nemá,jsou hozený v kýblu v autě...
Asi se budeou muset dát jiný i s čerpadlem na zkoušku, už jsem je poptal a uživatel Jirka je má, ale z ní dostat nějaký kloudný slovo jestli to dělat nebo nedělat...ach jo
Nicméně, kdyby to tak dopadlo - jak s tím čištěním té palivové soustavy,protože je velká utopie a najivita to vyčistit na 100% že,OK,nádrž bych vyndal,vylil,vyvapoval, z palivového vedení udělám smyčku a propláchnu benzínem přes oběhové řerpadlo před které vsadím průtokový filtřík,tak děláme normálně třeba francouzský CRka,ale co jinýho s tím mám vymyslet ?
Borec když jednou řešil BMW ve značce tak mu to dali komplet nový - nádrž,trubky,čerpadlo,vstřiky,vedení, oprava za 190tis.

Matrix, bylo mi řečeno že třepání může způsobit i vstřikovač který projde testem, jinak napiš jak to dopadne. Co zkusit použít čistící přípravek na palivový systém třeba tec 200 ? Dělá to pořád na stejnou nádrž nebo už bylo víckrát tankováno. Co regulátor na čerpadle nejsou tam nečistoty ?
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0
Moje prozatímní postřehy jsou takové, že nafta na to nemá vliv. Běžně tankuji na Benzina Expresu v HK, nebo Nymburku, neb je to kvalitní nafta za skvělé peníze, pouze přidám VIFa. Nyní jsem vyjel nádrž, natankoval KM-Prona Diesel Pro Plus, bez biosložky. Dělá to stejně, za studena se rozvibruje auto a při každém cyklu vibrace je cítit i znatelná ztráta výkonu.
Můj osobní odhad je ten, že než jsem si nechal vyměnit vstřikovač na druhém válci za repasovaný, protože měl vysoký přepad, dělal naprosto to samé. Měl vysoké plusové korekce. Jakmile se vyhodil a nahradil se repasovaným vstřikovačem, tohle třepání za studena naprosto vymizelo, ale zase naopak se dostavilo lehké kmitání (jako když máte nevyvážená kola), když se na to na vyšší převodové stupně trošku šláplo do kopce a dělalo to za tepla stabilně. Proto se domluvila i výměna ostatních třech vstřikovačů. Mezitím BOSCH servis zrepasoval ten původní vstřik a při další akce se mi ho vrátil do motoru na pozici č. 3 a ač to nenastalo hned, tak cca. po měsíci se roztřesení auta za studena vrátilo. Zatepla je vše naprosto OK.
Navrhnu tedy servisu jako reklamaci, aby ten vstřik č. 3 vyměnili za úplně jiný, anebo možná i nový a pak se uvidí. Zajímavé bylo, že i když vyměnili ty ostatní vstřiky z čehož na válci č. 2 je nyní úplně nový, tak se auto pořád při akceleraci do kopce vibrovalo. Přestalo to až když nový vstřikovač z pozice č. 1 dali na pozici č. 2 a ten první repasovaný z pozice č. 2 na pozici č. 1, pak to ustalo. Každopádně v danou chvíli bychom nikdy nezjistili, zda se auto rozvibruje při studeném startu, protože měl motor pořád provozní teplotu. Tím se nabízí i otázka, pokud se na měřicí stolici vstřiky testují defakto jen zahřáté, vytažené z auta, nebo při pokojové teplotě a dle protokolu se teplota ustaluje na 40°C, tak by ani stolice na nic takového, jako je třepání auta při +5°C nikdy nemohla ani přijít, nemluvím už ani o tom, že se to testuje při atmosferickém tlaku a né reálně nějaké tlakové komoře, kde by byl stejný tlak jako v motoru a i teplota která při tom vzniká.
Úplně prvně zrepasovaný vstřik č.1, vykazuje za studena na volnoběh plusovou korekci + 1,45 mg/zdvih.
Nový vstřik č. 2 jede ukázkově s téměř čistou nulou.
Vstřik č. 3 = repasovaný dřívější č.2 má -1,86 mg, ale dostane se až na -3,00 mg (před repasí měl plusovou korekci, nyní má mínusovou)
Repasovaný vstřik č. 4 má +0,43
Připomenu že pořadí pálení válců je 1-3-4-2.
Nevím ještě přesně, zda korekce množství paliva daného vstřiku upravuje úhlovou rychlost otáčení kliky oproti vstřiku, který šel před ním, anebo toho samého oproti předchozímu zápalu, tedy jestli slabší č. 1 se dohání změnou vstřiku na dalším válci v pořadí, tedy č. 3, anebo zda se 1. otočení které udá vstřik č. 1 zkoriguje změnou množství na stejném vstřiku, ale při jeho dalším zápalu.
Případné nápady, úvahy, tipy uvítám
Můj osobní odhad je ten, že než jsem si nechal vyměnit vstřikovač na druhém válci za repasovaný, protože měl vysoký přepad, dělal naprosto to samé. Měl vysoké plusové korekce. Jakmile se vyhodil a nahradil se repasovaným vstřikovačem, tohle třepání za studena naprosto vymizelo, ale zase naopak se dostavilo lehké kmitání (jako když máte nevyvážená kola), když se na to na vyšší převodové stupně trošku šláplo do kopce a dělalo to za tepla stabilně. Proto se domluvila i výměna ostatních třech vstřikovačů. Mezitím BOSCH servis zrepasoval ten původní vstřik a při další akce se mi ho vrátil do motoru na pozici č. 3 a ač to nenastalo hned, tak cca. po měsíci se roztřesení auta za studena vrátilo. Zatepla je vše naprosto OK.
Navrhnu tedy servisu jako reklamaci, aby ten vstřik č. 3 vyměnili za úplně jiný, anebo možná i nový a pak se uvidí. Zajímavé bylo, že i když vyměnili ty ostatní vstřiky z čehož na válci č. 2 je nyní úplně nový, tak se auto pořád při akceleraci do kopce vibrovalo. Přestalo to až když nový vstřikovač z pozice č. 1 dali na pozici č. 2 a ten první repasovaný z pozice č. 2 na pozici č. 1, pak to ustalo. Každopádně v danou chvíli bychom nikdy nezjistili, zda se auto rozvibruje při studeném startu, protože měl motor pořád provozní teplotu. Tím se nabízí i otázka, pokud se na měřicí stolici vstřiky testují defakto jen zahřáté, vytažené z auta, nebo při pokojové teplotě a dle protokolu se teplota ustaluje na 40°C, tak by ani stolice na nic takového, jako je třepání auta při +5°C nikdy nemohla ani přijít, nemluvím už ani o tom, že se to testuje při atmosferickém tlaku a né reálně nějaké tlakové komoře, kde by byl stejný tlak jako v motoru a i teplota která při tom vzniká.
Úplně prvně zrepasovaný vstřik č.1, vykazuje za studena na volnoběh plusovou korekci + 1,45 mg/zdvih.
Nový vstřik č. 2 jede ukázkově s téměř čistou nulou.
Vstřik č. 3 = repasovaný dřívější č.2 má -1,86 mg, ale dostane se až na -3,00 mg (před repasí měl plusovou korekci, nyní má mínusovou)
Repasovaný vstřik č. 4 má +0,43
Připomenu že pořadí pálení válců je 1-3-4-2.
Nevím ještě přesně, zda korekce množství paliva daného vstřiku upravuje úhlovou rychlost otáčení kliky oproti vstřiku, který šel před ním, anebo toho samého oproti předchozímu zápalu, tedy jestli slabší č. 1 se dohání změnou vstřiku na dalším válci v pořadí, tedy č. 3, anebo zda se 1. otočení které udá vstřik č. 1 zkoriguje změnou množství na stejném vstřiku, ale při jeho dalším zápalu.
Případné nápady, úvahy, tipy uvítám

Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km