GTB2060vklr

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37

Příspěvek od Gardner »

nejsem-najivka je asi i citlivka :D ..ale podstata veci zustava stejna pomer velikosti vrtuli nema smysl nijak prehanet.

A krom toho ze bude 'surging' s vetsim turbem bude taky horsi 'spool up' nez to ta 1.9 nafoukne tak stihnes napsat esemesku frajerce ze vecer bude coromoro... :D

..s jistou nadsazkou samozrejme.
Naposledy upravil(a) Gardner dne 26 dub 2016, 20:02, celkem upraveno 2 x.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Gardner píše:

A krom toho ze bude 'surging' s vetsim turbem bude taky horsi 'spool up' nez to ta 1.9 nafoukne tak stihnes napsat esemesku frajerce ze vecer bude coromoro... :D
(noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
erk311
Přispěvovatel
Příspěvky: 174
Odpovědi: 0
Registrován: 13 čer 2012, 16:53

Re: GTB2060vklr

Příspěvek od erk311 »

A vysvetlí mi ešte niekto aký je rozdiel medzi 6+6 MFS a 11 isto to má dáky vplyv na niečo
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Re: GTB2060vklr

Příspěvek od Forest »

@Gardner: Zizala je mozna citlivka, ale narozdil od Tebe alespon vnima co je a co neni podstatne. K tomu ma bezpochyb vice znalosti a zkusenosti ... a v v jeho pripade chut experimentovat. A hlavne, pojem "surging" je neco jako "surgujici" neni, spravne je to jev oznaceny jako "surge".
erk311 píše:A vysvetlí mi ešte niekto aký je rozdiel medzi 6+6 MFS a 11 isto to má dáky vplyv na niečo
A vysvetli mi nekdo, jak sestrojit atomovou bombu?

Mozna, ze nezli se pustis do sestrojeni atomove bomby, mel bys zvladnout fyziku a matematiku zakladni skoly, k tomu anglictinu a nasledne se pokusit si vygooglit a ucit se - nikdo neni povinen Ti tu vysvetlovat veci, ktere jsou uz pro pokrocile kdyz nejsi seznamen ani se zaklady. Takze, nebud liny a zacni se vzdelavat - narozdil od generaci predeslych je toho nyni na internetu dostatek, staci jen hledat.

MFS - machined from solid / FMW -forged milled wheel, tedy vznikle nikoli tlakovym litim ale obrabenim kusu materialu.

Rozdil? V poctu lopatek a jejich usporadani - kazde ma vliv na nabeh a maximalni vykon ... samozrejme, ze zalezi na designu.

Jinak surge lze vnimat jako "preteceni". Kdo si to neumi predstavit, tak se pokusim vysvetlit na primeru (ikdyz slabsim, protoze voda, jakozto kapalina neni stlacitelna) - predstavte si, vanu.

- vana = motor
- odtok do kanalizace = vyfukova cast turbodmychadla
- pritok/zdroj vody = dmychadlova cast turbodmychadla

Plati, ze:
1) dokud nebude vana plna, nemuze pretect
2) dokud bude voda tect v dostatecnem objemu, ktery bude stejny nebo nepatrne vetsi nezli ten, ktery bude vetsi nezli ten, ktery bude odtekat, bude vana plna ... nicmene! ...
3) pokud bude jen nepatrne vetsi, zvladne to prepad (znamena, ze pokud dmychadlo vyvine dostatecny tlak, muze to do motoru jeste narvat)
4) pokud bude pritok vetsi, nezli odtok spolecne s prepadem, vana pretece

... u turbodmychadla dojde k tomu, ze se stlaceny vzduch zacne vracet pres compressor zpet (ano, tedy v protismeru) do sani.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37

Příspěvek od Gardner »

Helou Foreste, s Zizalou nemam zadny problem a plne souhlasim stim co napsal. Moje odpoved je jen pro pobaveni proto ten smajlik.

A co se tyka vyrazu 'surging' je naprosto vporadku, jde o klasicky gerundium slovesa. Typicky 'mam rad lyzovani' jako aktivitu se pise 'I like skiing' nikoliv jak naznacujes 'I like ski'. Tak to proste je, ale hlavne zbytecne odbocujes o tematu.

K otazce 6+6 vs 11 lopat, je tu uz jedno male tema kde jsem napsal co jsem jinde zjistil: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ght=billet
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“