
co je oznacenie HDI ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
Především v tlaku paliva, které je tlačeno do trysek.Vecernicek píše:jakej je rozdíl mezi vysokotlakým vstřikováním paliva a obyčejným vstřikováním paliva?
Běžné systémy vstřikování s řadovými či rotačními čerpadly (poháněnými zpravidla od rozvodů) mají vstřikovací tlak od cca 200 do 1000 Bar. Palivo pod tímto tlakem putuje potrubím přímo k jehlám vstřikovačů, kde překoná otvírací tlak jehly a rozprašuje se do válců. Jedná se tedy o čistě mechanickou práci (někdy s elektronickou podporou řízení, ale vstřikování jako takové je 100% mechanika).
Systém Common-Rail má malé mechanické čerpadlo rovněž poháněné od rozvodů, které netlačí naftu přímo potrubím k jehlám, ale do vysokotlakého zásobníku paliva, kde je udržován konstantní systémový tlak. Odtud vystupuje společná trubka (Common-Rail) s odbočkami k jednotlivým jehlám. Okamžik otevření jehly (vstřik) řídí elektromagnet nebo piezoelement na každém vstřikovači zvlášť a do činnosti jej uvádí ŘJ motoru. Vstřikovací tlaky u Common-Rail jsou cca 1200 - 1800 Bar.
Jiným systémem vysokotlakého vstřikování je Pumpe-Dusse, tedy "naše" PD-čka. To je kombinace čistě mechanické práce (stlačení nafty pístem do malého prostoru těsně nad jehlou vstřikovače = extrémní nárůst tlaku paliva) a elektromagnetického spínání (otevření elektromagnetického ventilu a vstřik nafty do válce). Vstřikovací tlak u PD systému je 2000 - 2100 Bar.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
Jiným systémem vysokotlakého vstřikování je Pumpe-Dusse, tedy "naše" PD-čka. To je kombinace čistě mechanické práce (stlačení nafty pístem do malého prostoru těsně nad jehlou vstřikovače = extrémní nárůst tlaku paliva) a elektromagnetického spínání (otevření elektromagnetického ventilu a vstřik nafty do válce). Vstřikovací tlak u PD systému je 2000 - 2100 Bar.
Ahoj ja som niekde cital ze system PD dosahuje vstrekovacieho tlaku 2000bar az od 3500 otacok za minutu??cim si vysvetlujem preco je moje PD cko take mrtve pri nizkych otackach oproti TDI klasike.
Ahoj ja som niekde cital ze system PD dosahuje vstrekovacieho tlaku 2000bar az od 3500 otacok za minutu??cim si vysvetlujem preco je moje PD cko take mrtve pri nizkych otackach oproti TDI klasike.

toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
Rozhodně si nemyslím, že by motory PD byly v nízkých otáčkách línější než TDi. Už jen hodnoty točivých momentů motorů PD a otáčky jsou toho důkazem. Spíš máš někde chybu.
Většina motorů PD má maximální točivý moment na otáčkách 1700 - 1900 rpm, což jsou stejné nebo nižší otáčky než má TDi (tam je to nad 1900 rpm) a hodnota toč. momentů u PD začíná na 240 Nm (66 a 74 kW, jinak daleko za 300 Nm u verzí 85, 96 a 110 kW). K lenivosti tedy rozhodně není důvod.
Většina motorů PD má maximální točivý moment na otáčkách 1700 - 1900 rpm, což jsou stejné nebo nižší otáčky než má TDi (tam je to nad 1900 rpm) a hodnota toč. momentů u PD začíná na 240 Nm (66 a 74 kW, jinak daleko za 300 Nm u verzí 85, 96 a 110 kW). K lenivosti tedy rozhodně není důvod.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77 píše:Rozhodně si nemyslím, že by motory PD byly v nízkých otáčkách línější než TDi. Už jen hodnoty točivých momentů motorů PD a otáčky jsou toho důkazem. Spíš máš někde chybu.
Většina motorů PD má maximální točivý moment na otáčkách 1700 - 1900 rpm, což jsou stejné nebo nižší otáčky než má TDi (tam je to nad 1900 rpm) a hodnota toč. momentů u PD začíná na 240 Nm (66 a 74 kW, jinak daleko za 300 Nm u verzí 85, 96 a 110 kW). K lenivosti tedy rozhodně není důvod.
Ahoj zdravim.ano to s tebou suhlasim krutak ma PD vyssi a jeho nastup je brutalny.mal som pred tam octu 81kw tdi a motor bol pruznejsi teraz mam asz v 6 kvalte a stavalo sa mi zo zaciatku ze som vosiel do krizovatky na 2ke pri 1100rpm potreboval som zmiznut slapnem na plyn a chvilu nic...potom nasleduje spominany kopanec a kolesa hrabu..ale to je moj subjektivny nazor.
ale mna zaujimal aky je tlak paliva pri nizsich otackach nakolko uvadzas ze je u systemu PD 2000bar.
na dieselschrauber.de som sa docital ze po otvoreni trisky vstrekne PD jednotka na otackach zavislu presnu davku a ze uvadzana hodnota 2000bar je dosiahnuta az okolo 4000rpm a klesa s otackami.tak som len chcel vediet ci tych 2000bar je stala hodnota ako napriklad pri CR alebo nemecky sudruhovia vedia co pisu...
A auticko mam v poriadku na to si ja davam pozor

toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
Tak tohle opravdu netuším, protože se to nedá změřit. Ale uvážím-li způsob práce systému PD - že je to mechanicky stlačená nafta z velkého prostoru do prostoru malého a té nafty je tam pořád stejné plnicí množství, měl by i tlak působící na konci jehly být pokaždé stejný (žádné zpoždění se nejspíš nekoná). Velmi pravděpodobně se bude ve vyšších otáčkách stlačená nafta ještě víc zahřívat, protože dojde ke stlačení v kratším čase, tudíž rychleji. Ale to s tím asi nemá moc co dělat.
Podle mého soukromého názoru je vstřikovací tlak hlavního dávkování paliva u PD stále konstantní, a to 2050 - 2100 Bar. Ale mohu se mýlit.
Podle mého soukromého názoru je vstřikovací tlak hlavního dávkování paliva u PD stále konstantní, a to 2050 - 2100 Bar. Ale mohu se mýlit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tlak rozhodně konstantní není, CR je závislý od otáček a zatížení a je tak regulován u PD kde se tlak nekontroluje je tlak závislý na otáčkách a vstřikovaném množství paliva, v podstatě stejně jaku CR,akorát bez možnosti regulace, čím větší množství se má vstřiknout tím pochopitelně roste tlak, je to dáno tím, že za určitý časový úsek se musí všechno palivo protlačit malinkatýma dirkama trysky, tzn. že čím je ho víc tím je tlak vyšší a ještě se zvedá s otáčkama jelikož se zkracuje doba, za kterou se to palivo musí dostat ven.
Mě ve fyzice učili, že tlak je závislý především na objemu před a po stlačení resp. na množství (které je konstantní, protože je maximální možné), které tlačím do objemu, jenž je pevně stanoven.
Dokázal bych tedy tvrzení, že tlak je závislý na otáčkách, akceptovat pouze v případě, že by na otáčkách bylo závislé maximální množství paliva - jinak s tím souhlasit nemohu.
Ale ať je to jak chce, mně je to úplně jedno, protož mám motor AFN, což jak známo není PD (takže mě to ani nezajímá).
Dokázal bych tedy tvrzení, že tlak je závislý na otáčkách, akceptovat pouze v případě, že by na otáčkách bylo závislé maximální množství paliva - jinak s tím souhlasit nemohu.
Ale ať je to jak chce, mně je to úplně jedno, protož mám motor AFN, což jak známo není PD (takže mě to ani nezajímá).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tlak je závislej na otáčkách už jen z toho důvodu, že když mám nějaký přesně definovaný množství paliva protlačit přesně definovanejma otvorama, logicky z toho plyne, že tlak musí být vyšší, aby všechno palivo prošlo přes trysku, když je na to míň času a neberu v úvahu ztráty únikem okolo pístku, které jsou zanedbatelné, zase míň času(vyšší otáčky), menší ztráta, víc paliva ven, větší tlak
To zní logicky........Huml píše:tlak je závislej na otáčkách už jen z toho důvodu, že když mám nějaký přesně definovaný množství paliva protlačit přesně definovanejma otvorama, logicky z toho plyne, že tlak musí být vyšší, aby všechno palivo prošlo přes trysku, když je na to míň času a neberu v úvahu ztráty únikem okolo pístku, které jsou zanedbatelné, zase míň času(vyšší otáčky), menší ztráta, víc paliva ven, větší tlak
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)