
rozvoďák
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Je to jako mor, lidé blázní a vyměňují a vyměňují. Dřív bylo tohle v manuálu , prohlédněte řemen, zda není potrhaný, nebo popraskaný , popřípadě ošoupaný po straně.Poté je vhodná výměna..Potom byl takový nepsaný zákon, že když má na sobě vidět ještě nápisy, je ještě O.K. Ale majitelé jsou čím dál připosranější a vyhazují součástky, které nejsou ani v půlce opotřebovanosti a vlastní peníze z kapsy. Kdy jste naposledy viděli auto, kterému spadl řemen věkem? Já nedávno dělal benzinového Peugeota z roku 2001 , který měl tutových 70000 km najeto a majitel ze strachu/oprávněného/ chtěl vyměnit rozvody. Po 15 letech jsem sundal kryt , bylo znát, že jsem první, vše bylo ještě panicem a říkal jsem si, jsem zvědav jak teplo a čas narušilo řemen.. Byl jen volnější protože tento motor /1,6- 8vačka/ nemá automatickou kladku, ale jinak bylo vše jako nové, vyhazoval jsem pumpu h2O /kterou majitel chtěl také/ kladka byla na pootočení lepší než ta nová v krabici...A řemen, žádné spouchnutí, mohl běhat až do důchodu..Samozřejmě byl to benzin a ne diesel, ale panika je často zbytečná, já u svých aut kladky vždy jen namažu a měním jen řemen...Neblázněte a nenechte se tak snadno zblbnout , samozřejmě kšeft je kšeft... 

nepropadat panice...
Pár rozvodu už jsem udělal a nikdy na rozvodáku nebyl datum výroby, pouze značka a nějaká čisla s délkou (ne opravdu datum to nebyl) a případně směr otáčení určen výrobcem.martinsidlo píše:Na řemenu je datum výroby,pokud odpovídá cca datumu výměny,bude to cajk. Od pohledu mu nic není. Není-li datum výroby,spolehlivě se nedá doložit výměna,vyměnit celé ( řemen,kladky,pumpa).
No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 461
- Registrován: 02 kvě 2008, 19:15
- Bydliště: Chomutov
Souhlashansdob píše:No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......

A6 2.5tdi 103kw stařenka-pětivál,simota filtr,powerplus 764,turbo vnt z T4 111kw,kat off,roura az dozadu 70mm,bez chipu
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5071
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To jsi se špatně koukal.White píše:Pár rozvodu už jsem udělal a nikdy na rozvodáku nebyl datum výroby, pouze značka a nějaká čisla s délkou (ne opravdu datum to nebyl) a případně směr otáčení určen výrobcem.martinsidlo píše:Na řemenu je datum výroby,pokud odpovídá cca datumu výměny,bude to cajk. Od pohledu mu nic není. Není-li datum výroby,spolehlivě se nedá doložit výměna,vyměnit celé ( řemen,kladky,pumpa).
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Ale dobře chápu, nepleť sem předešlou dobu už jen kvůli tomu, že pamatuji Jana Žížku, ale napsal jsem to proto, že stárnutí gumy jak je často vysvětlováno, není tak hrozné a každá výměna řemene a přetahování svorníků/nebo náhražka ojebů svorníků z materiálu šroubů na regály/ zvyšuje riziko. Samozřejmě nejde o pumpy H2O, ty jsou už dnes ojeb.. Už mi nebaví, pořád vyhazovat zánovní součástky do koše. A dnešní trendy , vyměnit vše, co vidíš , co kdyby, je hlavně byznys...Možná bys měl na dovolenou jet vždy s autem v záruce, budeš lépe spát. ....A když firma napíše, že se má řemen měnit v 90. tisících , tak má určitou rezervu a koncern až na vyjímky má rozvody udělány dobře..Takže rada mechanika, víte pro jistotu je tam dáme je spíše alibi , protože kdo to napíše do servisáku, až je udělá? Nikdo, lísteček na deklu se sloupne, auto prodá a situace se opakuje...Rád bych viděl, kdyby za tebou majitel přijel , že po 50000km se mu potkalo auto, jak bys mu odpověděl...hansdob píše:No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......

nepropadat panice...
Ale neboj, to se nestane, rozvody tam už budou jiné. A dnes, kdy největší nápor na rozvody vstřikovací čerpadlo je pohádkou minulosti, tak rozvody ,většinou ze stejných komponentů vydrží dvakrát tolik , ale zůstává největší nepřítel - stáčení tachometrů..Anebo lidé,např. znám "mechána", který rozvody nevyměnuje, ale jen dává cedulky. A světe div se, má pořád o dělat. 

nepropadat panice...
Podla foto rozvody vyzeraju ze boli menene,takzr by som nezufal na tvojom mieste,ale takisto mam zasadu,pokial majitela nepoznam tak rozvody vzdy menim.a ked ich davam menit tak komplet aj s pumpou aj so vsetkymi kladkami.vymenit iba remen pripadne male kladky ma asi zmysel ako vymenit olej a nechat ten isty filter...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
[quote="jericho-3"] Pred 12 . rokmi som uvažoval rovnako a na forde sierra som vymenil len remeň , pretože som nadobudol presvedčenie , že kladky sú OK a stačí ich namazať . Z omylu ma vyviedol stret piesta s ventilmi . Ložisko kladky síce vydržalo , ale rozpadol sa plastový obal ložiska kladky . Moje odporúčanie :
1, meniť vždy celý rozvod v predpísanom intervale
2, meniť ho vždy pri kúpe auta
1, meniť vždy celý rozvod v predpísanom intervale
2, meniť ho vždy pri kúpe auta
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
přesně to se mi stalo, tehdy Thalia 1.4 16v, vyměnilo se to komplet i s pumpou samozřejmě, jezdilo to asi 5000km, strejda s tím jel do švajcu a tam se to vyjebalo, odtah dom 18tis. + oprava na svý trikohansdob píše:Vyreklamoval bych soucastky rozvodu a opravil motor jericho ono by mi nic jineho nezbylo.
dodnes nevím na 100% čím to bylo ale jak jsem to zkoumal, myslím že vodní pumpa byla " z osy" , prostě zmetek, řemen sjížděl a obrušoval se tak dlouho až prasknul

je mi divný že ty rozvodový sady Dayco jsem měl dvě na chlup stejný, dělaly se zároveň dvě auta se stejným motorem, ten druhej Megane, jezdí dodnes asi 65tis.km....pak se v tom vyznej
