Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.ozi píše:tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretieklijaryn píše:Jasný jasný, jsem to myslel tak, kolik oleje přijde do styku s trubičkou za tu hodinu
Taky si myslíte, že máte předehřev?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
na tom něco budejaryn píše:Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.ozi píše:tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretieklijaryn píše:Jasný jasný, jsem to myslel tak, kolik oleje přijde do styku s trubičkou za tu hodinu
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
presne tak, olej obsahuje kyslik v sebe....cize vsetky prvky potrebne na reakciu tam su...Golďák píše:na tom něco budejaryn píše:Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.ozi píše: tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretiekli
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Volného kyslíku tam je fakt minimum a chemicky vázaný se oxidace neučastní. Proto je ve zmíněných normách pro test oxidace oleje i předepsaný povrch oleje pro styk se vzduchem.
edit: od včera tu máčím měděné téčko v oleji, teplota je cca 90st. (v elektrické pečící troubě) oči si můžu vykoukat, ale žádnou změnu na mědi, ani na oleji nepozoruji.
edit: od včera tu máčím měděné téčko v oleji, teplota je cca 90st. (v elektrické pečící troubě) oči si můžu vykoukat, ale žádnou změnu na mědi, ani na oleji nepozoruji.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Malinko se tento trýd zvrhnul na posouzení vlivu mědi na olej. Tak zpět.
Nevěřím tomu, že předehřev je jen pro čerpadlo. Názor, že na vstřiku musí být při startu nafta, můžeme akceptovat jen při dvounádržovém ...systému. Občas někdo jezdí 50/50 i hůře v neprospěch nafty.
Tak..před čerpadlem to ohřeju..v poho... ale ejhle, ono to nestartuje - nečekaně
Tak to asi nebude jen pro čerpadlo
Tak tedy:
Taky si myslíte, že máte předehřev?
Nevěřím tomu, že předehřev je jen pro čerpadlo. Názor, že na vstřiku musí být při startu nafta, můžeme akceptovat jen při dvounádržovém ...systému. Občas někdo jezdí 50/50 i hůře v neprospěch nafty.
Tak..před čerpadlem to ohřeju..v poho... ale ejhle, ono to nestartuje - nečekaně

Tak to asi nebude jen pro čerpadlo

Tak tedy:
Taky si myslíte, že máte předehřev?
Jsem přesvědčený, že máš pravdu. Ono totiž, než se to prohřeje pěkně dlouho trvá. Našel jsem něco pro inspiraci: http://www.fattywagons.com/install%20page.htm
Ale zatím na našem trhu nenašel vhodné topné kabely.
Ale zatím na našem trhu nenašel vhodné topné kabely.
Xantia 1.9bioTD rv98, 2×3cestný pevekoventil, ALdeskový výmeník, izolované hadice a šluslá zpátečka na oleji. Olej nový i použitý. Zatím OK
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
ano presne preto ze to nestartuje musi byt na vstrekoch nafta, cize pred dlhsim odstavenim treba poriadne preplachnut, ak nepreplachnes, necuduj sa ze to nestartuje, alebo aj ked nastartuje ide nepravidelne lebo trysky chcijou...takze odpoved na otazku...ano mam predohrev, ak je auto vyuzivane spravne sluzi predohrev svojmu ucelu velmi dobre..ak sa auto nevyuziva spravne (studeny start na olej a podobne) predohrev plni svoj ucel aj tak ale samozrejme nemoze za blba co sedi za volantomjaryn píše:Malinko se tento trýd zvrhnul na posouzení vlivu mědi na olej. Tak zpět.
Nevěřím tomu, že předehřev je jen pro čerpadlo. Názor, že na vstřiku musí být při startu nafta, můžeme akceptovat jen při dvounádržovém ...systému. Občas někdo jezdí 50/50 i hůře v neprospěch nafty.
Tak..před čerpadlem to ohřeju..v poho... ale ejhle, ono to nestartuje - nečekaně
Tak to asi nebude jen pro čerpadlo
Tak tedy:
Taky si myslíte, že máte předehřev?

Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
tak tak - horší starty na olej jsou mimé jiné způsobený absencí lehkých snadno zplynovatelných složek - narozdíl od nafty. A když se k tomu přidají trysky v horší kondici, co trochu blbějc rozprašujou, je tu problém. V zimě taky nenastartuju na letní naftu a nebude to problém viskozity...
Já jsem až do teď žil v tom, že předehřívám kvůli čerpadlu a že do studenýho motoru by olej neměl přijít - čímž ale netvrdim, že se mi to už několikrát nestalo
Já jsem až do teď žil v tom, že předehřívám kvůli čerpadlu a že do studenýho motoru by olej neměl přijít - čímž ale netvrdim, že se mi to už několikrát nestalo

VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
presne tak cerpadlu je viskozita celkem suma fuk neberme to doslovne jde o to jak hodne dobre se to rozprasi nedejboze ukapne a ze to je sakra znat co jsem mel vstriky na vycisteni tak mi chlapik rikal jak tohle mohlo vubec jezdit natoz nastartovat a nepropalit pist pry jen ajen tekly rozpraseni tomu vubec nic nerikalo
a preci to funguje

jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta

Tak to ma zaujima, pomohlo len vycistenie vstrekov aby to znova prasilo?mynames píše:presne tak cerpadlu je viskozita celkem suma fuk neberme to doslovne jde o to jak hodne dobre se to rozprasi nedejboze ukapne a ze to je sakra znat co jsem mel vstriky na vycisteni tak mi chlapik rikal jak tohle mohlo vubec jezdit natoz nastartovat a nepropalit pist pry jen ajen tekly rozpraseni tomu vubec nic nerikaloa preci to funguje
Alebo sa to riesilo vymenou koncoviek?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
no nevim co s tim delal ale pry rozebral a na stolici profouknul nejakou srackou a stalo to 400 kc za 4 vstriky v kazdem pripade auto si prede jako svycarsky hodinky zase
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
