Taky si myslíte, že máte předehřev?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

ozi píše:
jaryn píše:Jasný jasný, jsem to myslel tak, kolik oleje přijde do styku s trubičkou za tu hodinu :)
tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretiekli
Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

jaryn píše:
ozi píše:
jaryn píše:Jasný jasný, jsem to myslel tak, kolik oleje přijde do styku s trubičkou za tu hodinu :)
tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretiekli
Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.
na tom něco bude
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Golďák píše:
jaryn píše:
ozi píše: tak s tou trubickou pride za hodinu do styku 5 litrov to je pravda ale tych 5 litrov je vystavenych oxidacii 12 krat viac ako keby tadial len pretiekli
Jenže k oxidaci je potřeba vzdušný kyslík a ten v okruhu čerpadlo/vstřiky/trubička není.
na tom něco bude
presne tak, olej obsahuje kyslik v sebe....cize vsetky prvky potrebne na reakciu tam su...
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Volného kyslíku tam je fakt minimum a chemicky vázaný se oxidace neučastní. Proto je ve zmíněných normách pro test oxidace oleje i předepsaný povrch oleje pro styk se vzduchem.
edit: od včera tu máčím měděné téčko v oleji, teplota je cca 90st. (v elektrické pečící troubě) oči si můžu vykoukat, ale žádnou změnu na mědi, ani na oleji nepozoruji.
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Malinko se tento trýd zvrhnul na posouzení vlivu mědi na olej. Tak zpět.
Nevěřím tomu, že předehřev je jen pro čerpadlo. Názor, že na vstřiku musí být při startu nafta, můžeme akceptovat jen při dvounádržovém ...systému. Občas někdo jezdí 50/50 i hůře v neprospěch nafty.
Tak..před čerpadlem to ohřeju..v poho... ale ejhle, ono to nestartuje - nečekaně :D
Tak to asi nebude jen pro čerpadlo :D
Tak tedy:
Taky si myslíte, že máte předehřev?
Uživatelský avatar
xa19td98
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 17 led 2007, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od xa19td98 »

Jsem přesvědčený, že máš pravdu. Ono totiž, než se to prohřeje pěkně dlouho trvá. Našel jsem něco pro inspiraci: http://www.fattywagons.com/install%20page.htm
Ale zatím na našem trhu nenašel vhodné topné kabely.
Xantia 1.9bioTD rv98, 2×3cestný pevekoventil, ALdeskový výmeník, izolované hadice a šluslá zpátečka na oleji. Olej nový i použitý. Zatím OK
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

jaryn píše:Malinko se tento trýd zvrhnul na posouzení vlivu mědi na olej. Tak zpět.
Nevěřím tomu, že předehřev je jen pro čerpadlo. Názor, že na vstřiku musí být při startu nafta, můžeme akceptovat jen při dvounádržovém ...systému. Občas někdo jezdí 50/50 i hůře v neprospěch nafty.
Tak..před čerpadlem to ohřeju..v poho... ale ejhle, ono to nestartuje - nečekaně :D
Tak to asi nebude jen pro čerpadlo :D
Tak tedy:
Taky si myslíte, že máte předehřev?
ano presne preto ze to nestartuje musi byt na vstrekoch nafta, cize pred dlhsim odstavenim treba poriadne preplachnut, ak nepreplachnes, necuduj sa ze to nestartuje, alebo aj ked nastartuje ide nepravidelne lebo trysky chcijou...takze odpoved na otazku...ano mam predohrev, ak je auto vyuzivane spravne sluzi predohrev svojmu ucelu velmi dobre..ak sa auto nevyuziva spravne (studeny start na olej a podobne) predohrev plni svoj ucel aj tak ale samozrejme nemoze za blba co sedi za volantom ;-)...takze o tom co pises tak "predohrev" v Tvojom ponimani by malo byt nieco co predohreje motor pred startom aby sa dalo v pohode startovat na olej a nasledne jazdit......ano dake nieco exiistuje, bufiky a podobne, len je to dost energeticky narocne....tu na fore sa pod slovom predohrev mysli nieco na znizenie viskozity oleja pred vstupom do vstrekovacieho systemu (cerpadlo, trysky) co vacsinou pracuje uz pri zohriatom motore
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

tak tak - horší starty na olej jsou mimé jiné způsobený absencí lehkých snadno zplynovatelných složek - narozdíl od nafty. A když se k tomu přidají trysky v horší kondici, co trochu blbějc rozprašujou, je tu problém. V zimě taky nenastartuju na letní naftu a nebude to problém viskozity...

Já jsem až do teď žil v tom, že předehřívám kvůli čerpadlu a že do studenýho motoru by olej neměl přijít - čímž ale netvrdim, že se mi to už několikrát nestalo (noteeth)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

presne tak cerpadlu je viskozita celkem suma fuk neberme to doslovne jde o to jak hodne dobre se to rozprasi nedejboze ukapne a ze to je sakra znat co jsem mel vstriky na vycisteni tak mi chlapik rikal jak tohle mohlo vubec jezdit natoz nastartovat a nepropalit pist pry jen ajen tekly rozpraseni tomu vubec nic nerikalo :D a preci to funguje
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

mynames píše:presne tak cerpadlu je viskozita celkem suma fuk neberme to doslovne jde o to jak hodne dobre se to rozprasi nedejboze ukapne a ze to je sakra znat co jsem mel vstriky na vycisteni tak mi chlapik rikal jak tohle mohlo vubec jezdit natoz nastartovat a nepropalit pist pry jen ajen tekly rozpraseni tomu vubec nic nerikalo :D a preci to funguje
Tak to ma zaujima, pomohlo len vycistenie vstrekov aby to znova prasilo?
Alebo sa to riesilo vymenou koncoviek?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

no nevim co s tim delal ale pry rozebral a na stolici profouknul nejakou srackou a stalo to 400 kc za 4 vstriky v kazdem pripade auto si prede jako svycarsky hodinky zase
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“