Rada na GTB 1749 VK

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

shima
Přispěvovatel
Příspěvky: 355
Registrován: 18 led 2011, 15:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od shima »

Forest to nalavo je od JTT ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

shima píše:Forest to nalavo je od JTT ?
Nevim, neresim turbo a uz vubec ne JTT, protoze kdybych byl donucen, nezustala by na nem jedina nitka sucha.


K vodnimu chlazeni turba: voda musi proudit prubezne. Je treba si uvedomit, ze duvodem pro toto chlazeni je chlazeni stredu, nikoliv housingu. Nemuze dojit (v mire, ktera by stala za sebemensi zminku) ke chlazeni spalin a v navaznosti na to poklesu ucinnosti turba.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
vocas
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 07 zář 2013, 00:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od vocas »

měl bych asi blbej dotaz , ale at sem hledal na netu kdekoliv tak všechny 1756vk co sem našel tak neměli vstup na chlazení , tak co to je ? nebo sem ho jen přehlídl ?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

1756 nemá vodní chlazení, nebo alespoň ne ta z audi 2.7 ;)

to forest: na topení to napojit je taky možnost a přídavný čerpadlo, který by běželo po vypnutí motoru, používáš nějaký?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nepouzivam zadne, protoze prave proto je tam ta voda, aby to lokalne uchladila, resp. udrzela teplotu na prijatelne urovni.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

vocas píše:měl bych asi blbej dotaz , ale at sem hledal na netu kdekoliv tak všechny 1756vk co sem našel tak neměli vstup na chlazení , tak co to je ? nebo sem ho jen přehlídl ?
Asi jsi se prehlidl , tady resime GTB 1749 VK , ne 1756 . A to 1749 to chlazeni vodou ma :)
O1 ASZ 96kw serie
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Bez dochlazovacího čerpadla je to takový polovičatý řešení... Sice voda ztlumí růst teploty turba po vypnutí motoru, takže je to o mnoho lepší, než u obyč turba, ale asi stejně musíš nechat turbo vychladit, jinak by tam ta voda mohla začít lokálně vařit (možná?). Vždycky je lepší, když ta voda koluje nuceně, než přirozeně, ale stačit to může.
Když máš čerpadlo, které se spustí po vypnutí, tak můžeš teoreticky zdechnout motor na hulváta i krátce po zátěži a to turbo to nepopraví, protože kolující voda teplotu turba udrží na uzdě a nekarbonuje tam olej. Proto hodně dnešních aut se stop-startem má vodou chlazený turbo :)

Jinak dá se jezdit i s odpojeným vodním chlazením :D jen je potřeba pečlivě dochlazovat a být opatrnější, než u obyč turba :) ale jen na vlastní riziko :D
Naposledy upravil(a) turbo kamna power dne 19 úno 2017, 22:03, celkem upraveno 1 x.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Mě trochu zarazilo, jak mají ty příruby na turbu na vodu malej průměr (6mm). Přechodka z toho průměru, který je u vývodu čerpadla je trochu monstrózní. Ale holt to jinak nejde.
Snad to tam bude dobře proudit, ještě jsem tam kapalinu nepustil.
Čerpadlo teda nemám přímo z SBčka, ale od nějaký Ladase, ale snad by všechny měly mít ten volný průtok, jak psal turbokamna power. Má na muj vkus strašně slabý dráty, snad jen 0,75, tak by mohlo být to magnetický (asi něco jako krokový motor?). Pokud by tomu bylo tak, nemuselo by mu zvětšení tlaku vody díky rozdílu průměrů vadit.

Asi dám teplotní čidlo s daleko menší hodnotou, než přes těch 100st.C., raději ať to běhá dřív, než aby ta voda v turbu stála.
Plus to zapojit na kontakt +30, aby to šlo i po vypnutí motoru.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Tak já se ještě zeptám:
co plnící tlak - běžný, maximálně snesitelný? Něco jsem sice pohledal, ale dost kusé informace.
V zahraničí jsem se dočetl 25-28psi, Tady podobně: 1,7-1,9Bar.
Co je na tom pravdy, je to tak, někdo tady konkrétní, třeba Libor Hanzal, jestli by se nepodělil, kolik tlačí?
Díky.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Choval bych se k tomu v tomto smeru nejspis jako k VB, tedy 1,66 optimum a 1,7 max.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“