Rada na GTB 1749 VK
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nevim, neresim turbo a uz vubec ne JTT, protoze kdybych byl donucen, nezustala by na nem jedina nitka sucha.shima píše:Forest to nalavo je od JTT ?
K vodnimu chlazeni turba: voda musi proudit prubezne. Je treba si uvedomit, ze duvodem pro toto chlazeni je chlazeni stredu, nikoliv housingu. Nemuze dojit (v mire, ktera by stala za sebemensi zminku) ke chlazeni spalin a v navaznosti na to poklesu ucinnosti turba.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
1756 nemá vodní chlazení, nebo alespoň ne ta z audi 2.7 
to forest: na topení to napojit je taky možnost a přídavný čerpadlo, který by běželo po vypnutí motoru, používáš nějaký?

to forest: na topení to napojit je taky možnost a přídavný čerpadlo, který by běželo po vypnutí motoru, používáš nějaký?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nepouzivam zadne, protoze prave proto je tam ta voda, aby to lokalne uchladila, resp. udrzela teplotu na prijatelne urovni.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 104
- Registrován: 17 led 2017, 15:52
- Bydliště: Jihlava
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Bez dochlazovacího čerpadla je to takový polovičatý řešení... Sice voda ztlumí růst teploty turba po vypnutí motoru, takže je to o mnoho lepší, než u obyč turba, ale asi stejně musíš nechat turbo vychladit, jinak by tam ta voda mohla začít lokálně vařit (možná?). Vždycky je lepší, když ta voda koluje nuceně, než přirozeně, ale stačit to může.
Když máš čerpadlo, které se spustí po vypnutí, tak můžeš teoreticky zdechnout motor na hulváta i krátce po zátěži a to turbo to nepopraví, protože kolující voda teplotu turba udrží na uzdě a nekarbonuje tam olej. Proto hodně dnešních aut se stop-startem má vodou chlazený turbo
Jinak dá se jezdit i s odpojeným vodním chlazením
jen je potřeba pečlivě dochlazovat a být opatrnější, než u obyč turba
ale jen na vlastní riziko 
Když máš čerpadlo, které se spustí po vypnutí, tak můžeš teoreticky zdechnout motor na hulváta i krátce po zátěži a to turbo to nepopraví, protože kolující voda teplotu turba udrží na uzdě a nekarbonuje tam olej. Proto hodně dnešních aut se stop-startem má vodou chlazený turbo

Jinak dá se jezdit i s odpojeným vodním chlazením



Naposledy upravil(a) turbo kamna power dne 19 úno 2017, 22:03, celkem upraveno 1 x.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Mě trochu zarazilo, jak mají ty příruby na turbu na vodu malej průměr (6mm). Přechodka z toho průměru, který je u vývodu čerpadla je trochu monstrózní. Ale holt to jinak nejde.
Snad to tam bude dobře proudit, ještě jsem tam kapalinu nepustil.
Čerpadlo teda nemám přímo z SBčka, ale od nějaký Ladase, ale snad by všechny měly mít ten volný průtok, jak psal turbokamna power. Má na muj vkus strašně slabý dráty, snad jen 0,75, tak by mohlo být to magnetický (asi něco jako krokový motor?). Pokud by tomu bylo tak, nemuselo by mu zvětšení tlaku vody díky rozdílu průměrů vadit.
Asi dám teplotní čidlo s daleko menší hodnotou, než přes těch 100st.C., raději ať to běhá dřív, než aby ta voda v turbu stála.
Plus to zapojit na kontakt +30, aby to šlo i po vypnutí motoru.
Snad to tam bude dobře proudit, ještě jsem tam kapalinu nepustil.
Čerpadlo teda nemám přímo z SBčka, ale od nějaký Ladase, ale snad by všechny měly mít ten volný průtok, jak psal turbokamna power. Má na muj vkus strašně slabý dráty, snad jen 0,75, tak by mohlo být to magnetický (asi něco jako krokový motor?). Pokud by tomu bylo tak, nemuselo by mu zvětšení tlaku vody díky rozdílu průměrů vadit.
Asi dám teplotní čidlo s daleko menší hodnotou, než přes těch 100st.C., raději ať to běhá dřív, než aby ta voda v turbu stála.
Plus to zapojit na kontakt +30, aby to šlo i po vypnutí motoru.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Tak já se ještě zeptám:
co plnící tlak - běžný, maximálně snesitelný? Něco jsem sice pohledal, ale dost kusé informace.
V zahraničí jsem se dočetl 25-28psi, Tady podobně: 1,7-1,9Bar.
Co je na tom pravdy, je to tak, někdo tady konkrétní, třeba Libor Hanzal, jestli by se nepodělil, kolik tlačí?
Díky.
co plnící tlak - běžný, maximálně snesitelný? Něco jsem sice pohledal, ale dost kusé informace.
V zahraničí jsem se dočetl 25-28psi, Tady podobně: 1,7-1,9Bar.
Co je na tom pravdy, je to tak, někdo tady konkrétní, třeba Libor Hanzal, jestli by se nepodělil, kolik tlačí?
Díky.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR