Stránka 2 z 2
Napsal: 18 led 2018, 10:47
od Forest
Vici píše:200 koní a ERF - přijde mi krátká.
Zajímalo by mně, v čem jsou delší převody zabijákem spotřeby? Spíše naopak ne?

Pri akceleraci musis vyvinout vetsi energii (=nafta). Delsi prevodovky setrej pri udrzovani rychlosti, nikoliv pruzne jizde.
Predstav si to jako kolo s prehazovackou: kdyz ji mas kratkou tak pruzne reagujes s vyvinutim mensiho usili (=spotrebou energie) ale kdyz pak jedes po rovince rychle, tak se muzes uslapat, zatimco pri delsi prevodovce (prehazovacce) si slapes jako "pani Radova"

Napsal: 18 led 2018, 11:04
od standa123
Hodne vykonu se v tom ztrati. Ja na 6stku mam 160 pri 2700ot myslim. Na okrskach sestku ani neradim, nema smysl. Mam radsi kdyz mam motor v otackach nez podtocenej. Obcas si vzpomenu na toledo to aspon rvalo do sedacek

Napsal: 18 led 2018, 11:58
od Forest
standa123 píše:Ja na 6stku mam 160 pri 2700ot myslim.
To jo, ale tady se diskutuje o ctyrkolkovych prevodovkach, Ty, pokud se nemylim, tak mas predokolku ne? V AJM G4 jsem mel DRW a to bylo taky jine kafe nezli mam ted na G4 AGR 4x4 s 6°
Napsal: 18 led 2018, 12:04
od standa123
,,leon ARL kratsi prevodovka,, tady v nazvu tematu nevidim nic o 4x4 takze nepisu nic zcestne. Proste je tady diskuze o prevodovkach.....
Napsal: 18 led 2018, 12:50
od Forest
standa123 píše:,,leon ARL kratsi prevodovka,, tady v nazvu tematu nevidim nic o 4x4 takze nepisu nic zcestne. Proste je tady diskuze o prevodovkach.....
Moje chyba, diky za upozorneni.
Obcas "se slzou v oku" vzpominam na DRW, ale ctyrkolka je ctyrkolka ... ikdyz haldex 1. generace nevim, zda jako ctyrkolku brat

Napsal: 18 led 2018, 14:06
od Vici
Forest : ale jo, já to samozřejmě chápu. Ale pokud máš dost síly, nebudeš přeci jezdit na nejlehčí převod po rovině...
Kratší převodovka u série AUY 4x4 mě doslova sere
Napsal: 18 led 2018, 14:56
od sCitem
Haldex funguje v pohodě, jen člověk musí jezdit hlavou a ne to brát jako ryzí offroad do lesa 😂
Napsal: 19 led 2018, 23:03
od techi
Jezdím teď občas v 4x4 BKC a ta převodovka mi maximálně vyhovuje, vždycky máš ten správný kvalt, na okresky super. A zase tak krátká 6tka není, 2tis. ot = 100km/h. Je to mimochodem skoro stejné jako rotačka s delší pětkou 0,7 z Fabie.
A mimochodem k haldexu 2 generace v O2 - že se zadní kola připojí až při prokluzu je mýtus, cca 10% tam jde pořád a při akceleraci, i na suché vozovce se tlak ve spojce hned zvýší, dneska jsem to logoval.
Napsal: 21 led 2018, 20:04
od TDI tech
Ono je nutne si najsamprv uvedomit, ze naco ta prevodovka v tom aute vobec je a potom polemizovat, pretoze zadavatel tohoto vlakna sa snazi o uplny nezmysel.
Napsal: 23 led 2018, 18:58
od peter.H
Tak podla teba je aj auto z fabriky nezmysel co ma tu prevodovku akurát ma este haldex...

Napsal: 24 led 2018, 23:30
od TDI tech
Zjavne sa nudis, kedze riesis taketo nezmysly. Namiesto toho vyuzi svoj volny cas rozumne a rozsir si svoje teoreticke znalosti o prevodovom ustrojenstve automobilu. Co to vlastne je a hlavne naco to tam je. Dozvies sa zaujimave veci vdaka ktorim zistis podstatu problemu a nebudes musiet zadkladat temu na fore s takou absurdnou otazkou. Vygooglit sa da vsetko. Vela zadru

Napsal: 25 led 2018, 18:41
od peter.H
Jj vygoogli si to su dnesne odpovede na odbornych forach
Napsal: 26 led 2018, 19:51
od cin
Mozna by jsi treba mohl napsat proc vlastne do sportovniho auta , ktere mas podle podpisu zjevne upravene na nejmin 300 koni, potrebujes kratsi prevodovku
Mozna pak Ti nekdo muze poradit neco konkretniho . Jestli mas ted v aute prevodovku FMH , tak do ni lze preskladat vnitrek z prevodovky FEM , puvodem z O1 4x4 PD, mozna i z G4 4x4 kombi.
Pocitej ale s tim, ze na 99% procent Te ceka oprava obalu + samozrejmne nova special loziska na predlohu, dal kuzelikový loziska na zbyle 2hridele , kuzeliky na diferak atd atd . Doma na kolene si s tim tezko poradis, musis najit machra který ti to da do hromady a to docela neco stoji.
Takze je na tvoji uvaze , jestli jsi ochotný investovat treba 20 -30 za kratsi prevodovku

Napsal: 27 led 2018, 09:14
od TDI tech
Zajdi si napr. za panom Sixtom. A nenapisal si tu najpodstatnejsiu vec, ze na aky ucel bude auto pouzivane? Sprint, vrchy, autocross, rally, slalom atd.? To je velmi podstatne pretoze podla toho si musis spocitat prevody. To nieje len tak ze chcem dat do obalu FMH prevody FEM.
Napsal: 29 led 2018, 22:10
od turbo kamna power
kratší převod = vyšší točivý moment na kolech = "víc to jede"

pokud má auto jako víkendovku, nebo na nějaký závody, či volné jízdy na okruhu, kratší převodovka se vyplatí. Dobré převody někdy udělají víc, než 50 koní navrch
