Stránka 2 z 4

Napsal: 17 čer 2018, 17:58
od roman84
Ono zřejmě jsem se špatně vyjádřil. Prostě mám malý průchod vzduchu proto to auto nejede. Spíše jak SDI:-). Ale pro mě každá rada je nad zlato. Nejsem mechoš, ale učím se rychle a zajímá mě to. :-D :)

Napsal: 17 čer 2018, 18:08
od Rayx
Máš malý průchod vzduchu a tlak v pořádku ... Radu jsi dostal, sám sis ji vyhodnotil a podle toho se k ní taky vyjádřil, tak těžko radit více ... ;)

Napsal: 17 čer 2018, 18:22
od roman84
Tak ono je to moje první auto. A žádný učený z nebe nespadl:-) A jen tak pryč ho z ruk nedám. Je to mazel.

Napsal: 19 čer 2018, 22:10
od prka
Praxe ukazuje, že pokud je těsně za EGRem průchod v sacím potrubí alespoň 3cm v průměru, tak se do motoru při správném tlaku turba dostává dostatečné množství vzduchu při všech režimech a otáčkách motoru. Bude-li EGR nebo sací potrubí více zaneseno/menší průchod než 3cm v průměru/, může to snižovat výkon motoru.

Napsal: 20 čer 2018, 12:43
od jericho-3
Takže z toho plyne poučení,že je to jako s trubkou výfuku, která když se dá menší, tak jen zrychlý tok plynů? :)
Mám zato, že průměr čistého sání je URČITĚ LEPŠÍ , než dírka jako sání u Babetty . Není to trošku alibismus, se.te na to, hlavně, že tam nějaká díra je?

Napsal: 21 čer 2018, 19:19
od prka
Čisté sání je určitě nejlepší. Když se začne zanášet, tak se v sacím potrubí zvyšuje rychlost nasávaného vzduchu. Zároveň se však zvyšuje odpor, který klade zužující se sací potrubí průchodu vzduchu do válců. Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu /váha ukazuje méně/. ŘJ motoru pak přiřadí menšímu množství vzduchu menší množství paliva. Tím samozřejmě klesne výkon motoru.

Napsal: 25 čer 2018, 21:04
od Pája 19
prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?

Napsal: 25 čer 2018, 22:13
od techi
Průtok vzduchu nerovná se tlak.

Napsal: 26 čer 2018, 05:32
od Pája 19
A jak se teda dá udělat stejný tlak s ruzným množstvím vzduchu? A poprosím trochu obšírněji než "průtok nerovná se tlak".

Napsal: 26 čer 2018, 16:16
od prka
Pája 19 píše:
prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?
Výrobce používá pro daný typ motoru takové turbo a "softvér"k jeho ovládání, aby s určitou rezervou zabezpečil požadované množství vzduchu do motoru.
Konkrétně u tohoto motoru vyžaduje při kontrolních otáčkách 3 000 + - 100 minimálně 800 mg vzduchu na zdvih.
Je- li turbo i jeho nastavení a také přívod vzduchu od něj do motoru v "pořádku" /čisté a těsné potrubí/, musí ventil N-75 omezovat tlak turba při těchto otáčkách, aby udržel požadovaný plnicí tlak. N-75 je asi na 60 až 70 %. Při zmenšování průtoku vzduchu do motoru při těchto otáčkách /velké znečištění/, omezí ŘJ motoru úměrně množství paliva do motoru. Motor bude produkovat méně výfukových plynů. Aby toto menší množství plynů udrželo otáčky turba a tím i plnící tlak, musí se nastavovací lopatky regulace více "přivřít" a tím zvýšit rychlost menšího množství výfukových plynů. N-75 bude ukazovat nižší procenta. Plnící tlak při větším a větším znečištění /menším a menším průtoku vzduchu do motoru= menším množství vzduchu podle váhy / bude udržován tak dlouho, dokud regulace nebude na "spodním dorazu".

Napsal: 27 čer 2018, 05:42
od Pája 19
Jo díky, už jsem se chyt. To mi to trvalo... (wallbash)

Napsal: 06 črc 2018, 17:38
od roman84
Chlapci tak jsem si početl. Vaše diskuze, ono jedna věc je ta, že já měl sání a egr totálně zasrané tam byl opravdu minimální průchod vzduchu...
Vyčistili jsme to, udělali záslepky na obě strany trubky od egru, trubka šla pryč.
Zatím malinko cítím zlepšení, ale pořád to není ono....
Jestli to chce delší dobu, že jednotka dávala požadované množství na ten menší průchod a teď to dostalo šupu jak tam valí moc vzduchu tak jestli to chce čas nevím.. :)

Napsal: 06 črc 2018, 18:54
od Pája 19
A nejsou náhodou vstřiky z ASV menší než ty původní?

Napsal: 06 črc 2018, 19:00
od octaviask
log

Napsal: 08 črc 2018, 10:46
od NOVON
Paja19: Jo jsou tam mensi diry nez u AHF trysek.Podobne jako,kdyz das trysky z ALH (euro 3) na AGR (euro 2)...tak to jede,ale blbě.