Stránka 2 z 6
Napsal: 24 zář 2018, 06:56
od rudy5
Tak su aj 2.0 btdi 132kw ale to ma asi aj amarok a to sa vraj serka a vraj 103kw je spolahlivejsie dobry Chip a bolo by v pohode hadam. Tak R 5 PD vylucujem .
Napsal: 24 zář 2018, 13:16
od HonzaXM
O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.
Napsal: 24 zář 2018, 13:24
od rudy5
Toto je odooved co som cakal dakujem a co ta 103kw 2.0 ten je ako na tom popripde ak je skusenost s mercedesom viano 2.2 110kw .
Napsal: 24 zář 2018, 13:29
od HonzaXM
Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Napsal: 24 zář 2018, 13:31
od Rayx
Takovej průzkum na takovým počtu aut, moc hezký, ale výsledky se nečtou dobře

Takže spotřeba oleje tady jde na vrub podceněný konstrukce stěn válců jak u 2.5, tak 2.0?
Experti, co tomu navíc narhli LL interval (pro oblasti s kvalitním palivem atd.

) asi nic netestovali a bylo to rozhodnutí jen od stolu, teda PC ...
Napsal: 24 zář 2018, 13:35
od HonzaXM
103 kW žádnou nemáme, nemohu sloužit. Ale pokud nemá BiTDI, tak by mohla být srovnatelná s 75 kW a výhoda u té silnější je šestikvalt. Mercedesy jsou na tom lépe, kamarád dělá v autodopravě, kde je mají a prý většinou vydrží cca 400 tis. Jen prý pozor na motory od Renaultu, jsou i ve Vitech a Sprinterech a kvalita, no... prostě Renault. Někdy se povede a někdy máš chuť to pojistit a zapálit.

Napsal: 24 zář 2018, 13:36
od rudy5
Aj amarok ma ten 132bitdi a nadavaju a to kamos bral tu 103kw verziu poladil to trochu a je spokojny no hrozne tie novsie auta
Napsal: 24 zář 2018, 13:38
od HonzaXM
Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Napsal: 24 zář 2018, 16:02
od fekálek
HonzaXM píše:O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.
Pěkně napsané, člověk aspoň ví, jen se zeptám, fakt se do multivana dávala i 77kw? Já to nikdy neviděl ani o tom neslyšel.
Napsal: 24 zář 2018, 16:13
od Tomas.cz
Pokud vím tak ano, ale bude to líné
1.9TDi-PD se obecně dávala do T5 ve 4řech variantách 62kw-dpf, 63kw- bez dpf, 75kw-dpf a zmiňovaná 77kw bez dpf.
Napsal: 24 zář 2018, 16:43
od jericho-3
Honza XM- velmi zajímavé srovnání, ani jsem netušil, že je to ažtak hrozné..Co na to zákazníci? Nekončí u chocholouška? Vúbec si nedovedu představit, že by se mi tohle u nového auta stalo.Chtělo by to si nahrát pohovor s prodejcem těsně před prodejem a pak to použít..

Napsal: 24 zář 2018, 22:29
od Forest
Zajimave, dekuji za info.
Mel jsem zkusenosti se zminenym, podklady od Richarda a Ladi a napsal jsem obdrzene informace. Setkal jsem se s R5, u kterych problemy byly zpusobeny bud nikasilem (a s tim souvisejicimi problemy) a nebo vlivem zanedbane udrzby.
Takze dotaz, predevsim na HonzaXM: za predpokladu, ze se vyresi ty vlozky a udrzuje se to (casta vymena kvalitniho oleje), jsou opravdu ty problemy u 2,5 R5 TDI PD tak velke?!
Napsal: 25 zář 2018, 07:00
od roman1648
občas prasklej píst, občas vačka-hydra, vodní pumpy
ale ty auta mají většinou už 400-500tis.km a víc takže co by člověk chtěl..
Napsal: 25 zář 2018, 07:06
od rudy5
Len ci to plati aj u auta co ma 200tis lebo aj take sa da kupit .
Napsal: 25 zář 2018, 07:49
od HonzaXM
Fekálek: Ano, verzi 77 kW má v Multivanu kamarád. Je s tím velmi spokojený, i když by prý ocenil vyšší výkon. Po mém vyprávění mu ale už stačí.

Maximálně snad že by dal rozumný chip do 90 kW.
Jericho-3: V blázinci skončím za chvíli já, protože je mám všechny na starosti a nemůžu si vybírat.

Pokud mě tam tedy dovezou, jedná se o záchranky a převozové sanitky. Teď si možná řeknete, jaký dostávají záhul, ale není to tak. Všechny mají GPS a překračování rychlosti nebo přetáčení motoru u převozních se trestá i vyhazovem a rychlé to mají odstupňované podle náročnosti výjezdu. Všechny rychlé mají dobíjení a předehřev motoru a nikdy nejedou studené ani hned na krev. A všechny až na dvě parkují ve vytápěných garážích. Většina řidičů má i cit k řízení.