škoda 1203

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:já bych do toho nelezl, pokud to má vůle a rozdělovač je nastavenej víc z toho nedostaneš, panebože je to veterán tak ať si kámoš nemyslí že tam hodí paletu cementu a pojede koppec nekoec 80 (rofl)
romane!!!! tlačím devět atmosfer do svíčky, píst v kompresi a z výfuku na mě fouká !!!! problém je ve výfukovém ventilu :? jsem debil protože jsem neuměl správně tlakovat válec, přípravek s hadicí má spětný ventil :roll:
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

slovacek.milos píše:motor chytá na drb, nezakouří, olej nežere, údaj ně byl zgenerálkován, svíčky krásné,

motor ale netahne totální lenoch, vše seříeno,

koprese 6, 5.8, 5.6, 6.6
slovacek.milos píše: to právě nikdo neví kámoš ten motor koupil za dvojku ,jakože že byla GO a ted se to řeší, ventily jsou a byly ok vůle! výfukové netěsní ani jeden, deset atm do válce všechno jendo prozradí ;)
Miloši, ty zkoušíš kompresi motoru externím tlakováním? To snad není test komprese ale těsnosti ...

Jinak něco po Tobě vyluštit z toho Tvého kódovaného jazyka to je někdy k neuvěření :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20291
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No jo tak pokud ventily netěsní to je druhá věc, psal si že je to repas, ale pokud před 30ti lety, může to být celé vyrezlé že
Kámoš takto koupil "uloženku" motor třívál Zetor do UNC, všechny těsnění rozpadený,hlavy vyrezlý,vložky taky...čerpadlo zalepený že je nikdo nikdy už nerozchodí :roll:
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Kámoš měl doma uloženku novej motor ze starý octavie (1203) motor jezdil dva dny a zadřel se na klice, po rozebrání, jsme koukali jak trubci, na prostředním ložisku vyrezlá klika jako lískovej ořech, asi tam zustala kapka vody a bylo hotovo. Tohle nemá dvouklapkovej karbec jako š 120 že? Napadlo mě jestli ti chodí druhá klapka, u škodivky byla v háji podtlaková membrána a jak to jelo jen na jednu klapku tak to byla mrtvola :?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:[quote="slovacek.



Jinak něco po Tobě vyluštit z toho Tvého kódovaného jazyka to je někdy k neuvěření :)

nevím jaký jazyk čteš, prve si přešti kompresní tlaky a pak zjištuješ kudy tlak uniká pístem sacím nebo výfukovým, těsnění pod hlavou, prasklou hlavou,

kodový jazyk řekl podpálené výfukové ventily ;)

rayx a blb jsem já udělal jsem špatnou diagnostiku když jsem tlakoval válce přes přípravky kompresiometru tak krátký přípravek je průchozí a ten s hadicí má spětný ventil, a já to dělal stím přípravkem s hadicí tak jsem netlakoval válec ale jen tu hadici a to mě spletlo ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tolik pozornosti u klasiky pro 2 ročník učení na automechanika..Vezmi vzduchovou pistoli, udělej cvrnk, cvrnk atd.,vyndej šrouby a hlava je dole, dej jí do svěráku kanálama nahoru, nalej do nich benzin a koukej, pokud to proteče rychle, netěsní, pokud to poteče až za chvilku, pojede to..Pokud nebudou upálené talířky, tak ventily vyndej, žádná stírátka to nemá, vše logické a jednoduché..Dej ventil do vrtačky , vezmi šmirgl a očisti stykovou plochu a nánosy na konci dříku, pak si půjč frézy na sedla, nejdřív pod frézu dej šmirgl a sedlo v hlavě projeď dokola, strhne se tím nános olova a bordel..Pak tam dej ventil a brusnou pastu a pohybem tam a zpět jej zabruš.. Pak to umej , dej tam ventil a zalej jeho kanál benzinem..Pokud bude sedlo ventilu a styková plocha ventilu poškozená, musí se ventil zbrousit / o co nejméně na brusce na ventily/tak aby plocha byla celistvá a rovná. A sedlo, pokud je vypálené- křívé, se srovná vhodnou ruční frézou, kterou má doma většina starých pazourů nebo na aukru za pár šprdlíků..Jelikož se sedlo rozšíří, musí se poté fréza otočit a rovnou stranou sundat dolů na původní šířku,..Vše je třeba dělat pomalu a odebírat co nejméně matroše, u sedla často stačí jen ten šmirgl, který srazí tu krustu a může se rovnou zabrušovat...Pokud nepoužiješ předtím ten šmirgl, fréza se nechytne a klouže./u výfuku/.Je s tím práce, ale jistota zaručena.. Různé dnešní moderní rychlozpůsoby zjištění závady jen zdržují a oddalují od práce.. :D
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Tolik pozornosti u klasiky pro 2 ročník učení na automechanika..Vezmi vzduchovou pistoli, udělej cvrnk, cvrnk atd.,vyndej šrouby a hlava je dole, dej jí do svěráku kanálama nahoru,

to je jinak, borec přijel že mu to netahne a chtěl jen zjistit čím to, předchozí motor mu tahl jen zasíral svíčku olejem, on si to spraví sám, to je domácí traktor spodek desta, tři kvalty dopředu dozadu ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samo, já to chápu, to nebyla žádná výtka nebo něco podobného, ale pokud tenhle motor nejede, tak komprese se měří už v začátku, /stejně jako dnes/ a pokud nejsou svíčky pod olejem , tak svou barvou řeknou hodně. A pokud to má dvojitý karbec novějšího provedení, je třeba jej zahodit a namontovat původní , kde je vše jasné jako facka -jedna hlavní tryska, jedna volnoběžná, jedna bohatost ,hladina se kontroluje nálitkem v plovákovce a pokud to zakucká při přidání, je v háji/propouští/ kovová manžetka pístku akcelerace, což je vidět pohledem zeshora jak stříká...
Samozřejmě musí být vyčištěn..Ty motory jsou věčné a stačí jim minimální údržba, ale samozřejmě mnoha mladším uživatelům nějaké vůle ventilů nic moc neříkají..Oni jsou zvyklí na klapání a výměnu hyder..Proto se to v dnešní době vše tak sere.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“