Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5134
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tobě ložiska jen 181 tis,já 550tis na dvou autech a měněný jen proto,že vyschly.
Tolerance se někde nauč. Když se sejde horní a spodní a něco do toho ještě namastíš,nikde není záruka,kolik toho zinku je, máš vymalováno.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přes půl mega na ložiscích , to je super. Je vidět, že nejsi řidič vibrátor a jezdíš plynule ..Já mám 300 a jsem pyšný, jak je auto pořád tiché i když mu tak dávám pod vocas A netrap fava, on to myslel dobře, ale blbě to možná vyznělo. Na druhou stranu bych z toho nedělal kosmickou loď .. :)
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Martine musíš pořádně číst, píši to už potřetí pokud toho zinku tam bude moc tak jej odstraním. Tolerance se učit nemusím, živí mě.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Tam jde spíš o to, že zinek je takový bláto a při lisování se má snahu přidírat a namazávat na materiál. Nehledě na to, že při galvanizaci se dají speciální barvou( tzv galvanizační maskou) zakrýt části, který nemají být pokoveny.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Třeba Superb 1 nebo Passat B5 a B5.5 má ložisko v předním kole bez zajištění do těhlice a bude tam poměrně velký přesah, pokud mám ložisko v ruce tak s vnitřníma kroužkama "melu" a jak se nalisuje do těhlice tak střed citelně "ztuhne".
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Hlavně to chce slabý lis, a nechvátat...
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tak lis mám viz foto a při takové práci nikdy nespěchám, většinou si na to dám víkend kdy se zavřu v garáži a kutím klidně až do noci hlavně tak, abych to nemusel v dohledné době dělat znovu.
Jinak náboje jsem změřil a vše je v pohodě, změna rozměrů je takřka neměřitelná, tak jako tak jsem stále v toleranci.
Obrázek
Obrázek
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, v tomhle je cit... :)
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Bohužel ale není dost silný aby vytáhl přirezlý ložisko z těhlice.
Budu si muset postavit hydraulický lis, občas se to hodí.
Jinak jsem ležel pod autem a zkoumal kde je problém a zjistil toto:
Na pravém třmenu jsem měl lehce poškozený upínací šroub brzdové hadičky u které přes spoj kapala brzdovka, ale né moc, protože třmen byl jen lehce mokrý, ovšem kolo suché, takže dost možná jen v tom plném rejdu.
Dále mi v krajních polohách něco klepe v řízení a při prudké změně směru když mám předek ve vzduchu v řízení lupne a je cítit vůle.
Divný když uvážím že řízení je nový. No a aby toho nebylo málo, tak v levém předním kole je menší vůle. Takže buď je špatný spodní čep ramene a nebo vůle v ložisku.
Bohužel se mi z druhých těhlic nepovedlo dostat starý ložisko ven, takže k výměně zatím nedošlo.
Vezmu těhlice do práce a zkusím si s tím pohrát tam. Případně je vezmu k automechanikům do vedlejší firmy, zda nemají silnější lis než já.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A nebo jestli máš svářečku, tak navařit housenky do ložiska než těhlici trápit pod lisem...
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 874
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Tomas.cz píše:A nebo jestli máš svářečku, tak navařit housenky do ložiska než těhlici trápit pod lisem...
A neroztahne se to ještě vic?????????
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ne a až housenka schladne, tak se naopak zmenší a ložisko jde snadno ven, pamatuju nějaké Stilo, tam jsem s těhlicí jen hnul a začalo se posouvat samo.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ta housenka není blbý nápad, kdysi dávno mi to už někdo radil, ale od té doby jsem to úspěšně zapoměl. :D
Tuším jsem tak vytahoval ložisko z těhlice na favoritu a to už je opravdu let.
V garáži mám MIG a v práci jak MIG tak TIG, takže to v týdnu prubnu a dám vědět jak jsem pochodil.

Ještě tu položím dotaz, koupil jsem nový poloosy, ale ta kratší má hřídel z plného materiálu, kdešto na autě mám jak dlouhou tak krátkou ze silných trubek svařených ke koncům třením. Prodali mi špatnou poloosu, nebo je ta z plného materiálu náhrada ?
Naposledy upravil(a) favo dne 13 bře 2021, 20:02, celkem upraveno 1 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pak to zvládneš levou zadní :)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5134
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Kdyby jsi vzal pořádnou palici, ložisko vyskočí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“