Stránka 2 z 2
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 21 zář 2022, 19:15
od Marek77
Takový auto opravdu chceš.......
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 26 led 2025, 18:39
od LadikRS
Nevíte, má nějaký důvod, že jsou na hadicích s chladící kapalinou použity pérové spony? Přemýšlím, že bych tam dal klasické šroubovací kvůli jednodušší manipulaci.
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 06:48
od Marek77
Mají dvě výhody. Předně, mechanikovi ve fabrice se snadněji montují, zadruhé mají trvale stejný přítlak, nepovolí. Ale šroubovací asi ničemu nevadí.
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 07:15
od roman1648
Nevím no, nic proti šroubovacím sponám ale když tu origo ( patent VW tzv. Federbandschelle )děláš kleštěmi k tomu určenými, je to navěky, navíc je to vymáčklé do hadice , problém je když není místo no, to je pak na posrání

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 09:41
od slovacek.milos
Jirka. píše: ↑20 zář 2022, 11:51
No hlavně tam je zvlášt chladič na egr, pokud to chceš vyčistit tak to propláchni z řádu, pak kup novou nádobku, nový chladič a nový topení. Jinak to nemá smysl, ten bordel ti tam stejně zůstane.
jirko ty jsi těch lamelových topení udělal asi hodně, já osobně když čumím na ty videa dvoulitrů systém egr a topení, bych měníl chladící kapalinu každé dva roky v intervalu brzdové kapaliny co dva roky a ještě nezapomínat měnit i ve spojce, jinak je to fakt na pič.... a dostaví se velké problémy, chladící kapalina se prostě vyměnit úplně nedá tak proto časté výměny, ne vůbec nebo po pěti letech, v tom egru ta kapalina rychle degraduje a ztrácí svoje vlastnosti pak zadrbe celý systém a egr navíc praskne

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 10:12
od roman1648
Kolega teď dělal radiátor na celkem novém P3008 ( pravá strana netopila ), vysukoval to ven a šel to vylejt do umyvadla,pěkný sračky z toho tekly, nevím kde se to tam bere

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 10:52
od LadikRS
roman1648 píše: ↑27 led 2025, 07:15
Nevím no, nic proti šroubovacím sponám ale když tu origo ( patent VW tzv. Federbandschelle )děláš kleštěmi k tomu určenými, je to navěky, navíc je to vymáčklé do hadice , problém je když není místo no, to je pak na posrání
Zatím to dělám sikovkami, ale nad těmi kleštěmi přemýšlím. Ale šlo mi hlavně o to, že občas stáhnout sponu v ne úplně dobře přístupném místě přes výstupek na přírubě je kolikrát o nervy, nedejbože to tam rvát zpátky

K těm kleštím, mají smysl ty s tím bovdenem?
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 10:58
od roman1648
Máme oboje ale s tím lankem jsem použil párkrát, nicméně pokud to budeš dělat častěji i na jiných autech určitě doporučuju
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 11:12
od exiter
Kleste na tyto spony mam typy:
1- ala sikovky s koncovkou na tuto sponu... Ty moc nepoužívám pomalé
2- kleste na spony bez aretace... Ty pouzivam nejvic, nejrychlejsi
3- s bovdenem... Pouzivam u méně pristupnych mist a kde potrebuju tu sponu podržet
Poslu foto...
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 12:08
od roman1648
Mě by spíš zajímalo co se změnilo že se poslední dobou více a více řeší zanesené radiátory kde se ten bordel bere ?
Čistota ve výrobě dnes a před 30ti nebo 50ti lety je neporovnatelná, součástky se perou v několika kolech a kvalitními pračkami, na každou kravinu před zahájením sériové výroby zkouška zbytkových nečistot a já nevím co,hyper super kvalitní chladící kapaliny, pak to po třech letech vypustíš a je tam kaše

??
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Napsal: 27 led 2025, 13:23
od slovacek.milos
roman1648 píše: ↑27 led 2025, 12:08
Mě by spíš zajímalo co se změnilo že se poslední dobou více a více řeší zanesené radiátory kde se ten bordel bere ?
.....................................................................................................................................................................................................................................................................
u těch dvoulitrů s výměníkem tepla v egru dostává kapalina na prdel,, ztrácí svoje vlastnosti, zasírá následně radiátor, snížením průtoku radiátoru se pak voda v egru ještě víc přehřívá, ten praskne a pak se tu řeší nikde nic neteče a ztrácí se voda,
já osobně už měním chladící kapalinu co dva roky, ted jsem koupil v akci kelly g12 mínus 74 asi 55 korun litr, všechny moje auta mají novou na mínus 37