Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Zdravim,
este jedna vec, v prvej sprave mam meranie odchylky vstrekov pri studenom motore, teraz som skusal merat odchylku pri teplom a vypada to takto:
Cital som ze sa odchylka ma merat za studena, vtedy je vporadku, ale za tepla uz vickrat som si vsimol vacsie kladne odchylky.
este jedna vec, v prvej sprave mam meranie odchylky vstrekov pri studenom motore, teraz som skusal merat odchylku pri teplom a vypada to takto:
Cital som ze sa odchylka ma merat za studena, vtedy je vporadku, ale za tepla uz vickrat som si vsimol vacsie kladne odchylky.
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Zdravim, tak som kupil nove originalni DPF z sbazar. Pred koupi jsem se na prodejce vyptaval tady
viewtopic.php?t=182156&e=1&view=unread#unread
DPF vypadal naozaj originalne, nevypadal ze by bol kuchany, takze ok. Akurat datum vyroby byl 2018 (moje auto je 2019
).
Avsak zaujimave je, ze servisak, ktory ho tam namontoval, zasiel na geometrii a zpatky (asi 5km) a kdyz jsem sedl za vopant ja, DIFF tlak dpf bol 10mBar. Co je hodne divne, kedze je novy.
Tak uz som urobil 250km, zatial bez regeneracie. Vypocitane saze 13g, namerane su asi 6g. Ale uz teraz ked zapnem motor studeny (sice vyssi otacky) tak ma dpf 18mBar a aj po zahrati ma 20mBar. Je mozne ze toto dpf ma tak vysoky protitlak aj ako novy? Napada Vas nieco?
Chovanie za jazdy je take, ze so studenym motorom dokazu namerane saze vylezt po 500m o 1g, potom jedu do prace 20km po dalnici, takze vysledne saze su zhruba 1g po tej jazde, ale znepokojuje ma rychly narast sazi hned na zaciatku. Je toto spravanie normalne? Ide o to, ze keby som takto jazdil so studenym motorom tak regenerujem po 50km.
Na tomto DPF budu hlavne zvedavy jestli bude vporadku regenerace (kat).
Zaver:
Spravanie dpf (hlavne namer. hodnoty sazi) je s novym filtrem stejne jak predtim.
Napadaju ma moznosti:
1. vstriky su ko a hodne cmudia a stary filter byl cajk akurat nestacila regenrace proto byl porad vysoky protitlak aj po regeneraci (15-20mBar).
2. Spatny chip (delane u tdifun, ktery me prave upozornil na vyssi hodnoty namr. sazi vuci vypoctenej hodnote)
3. Toto chovani je normalne, prtoze euro6
Prosim o rady. Chystam dat vstriky na kontrolu.
viewtopic.php?t=182156&e=1&view=unread#unread
DPF vypadal naozaj originalne, nevypadal ze by bol kuchany, takze ok. Akurat datum vyroby byl 2018 (moje auto je 2019

Avsak zaujimave je, ze servisak, ktory ho tam namontoval, zasiel na geometrii a zpatky (asi 5km) a kdyz jsem sedl za vopant ja, DIFF tlak dpf bol 10mBar. Co je hodne divne, kedze je novy.
Tak uz som urobil 250km, zatial bez regeneracie. Vypocitane saze 13g, namerane su asi 6g. Ale uz teraz ked zapnem motor studeny (sice vyssi otacky) tak ma dpf 18mBar a aj po zahrati ma 20mBar. Je mozne ze toto dpf ma tak vysoky protitlak aj ako novy? Napada Vas nieco?
Chovanie za jazdy je take, ze so studenym motorom dokazu namerane saze vylezt po 500m o 1g, potom jedu do prace 20km po dalnici, takze vysledne saze su zhruba 1g po tej jazde, ale znepokojuje ma rychly narast sazi hned na zaciatku. Je toto spravanie normalne? Ide o to, ze keby som takto jazdil so studenym motorom tak regenerujem po 50km.
Na tomto DPF budu hlavne zvedavy jestli bude vporadku regenerace (kat).
Zaver:
Spravanie dpf (hlavne namer. hodnoty sazi) je s novym filtrem stejne jak predtim.
Napadaju ma moznosti:
1. vstriky su ko a hodne cmudia a stary filter byl cajk akurat nestacila regenrace proto byl porad vysoky protitlak aj po regeneraci (15-20mBar).
2. Spatny chip (delane u tdifun, ktery me prave upozornil na vyssi hodnoty namr. sazi vuci vypoctenej hodnote)
3. Toto chovani je normalne, prtoze euro6
Prosim o rady. Chystam dat vstriky na kontrolu.
Naposledy upravil(a) stagro1 dne 03 úno 2025, 20:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Jese jsem zapomel napsat ze muj dpf puvodni byl 04L131678G (podle vinka mel byt 678P) a namontoval jsem 670K).
Prikladam foto dpf.
Prikladam foto dpf.
- Přílohy
-
- IMG20250126152402.jpg (3.8 MiB) Zobrazeno 1354 x
-
- IMG20250126152519.jpg (3.31 MiB) Zobrazeno 1354 x
-
- IMG20250126153026.jpg (4.56 MiB) Zobrazeno 1354 x
-
- IMG20250126153034.jpg (3.62 MiB) Zobrazeno 1354 x
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Tak koukám že ani nové DPF tohle nevyřeší. Řeším stejný problém , regenerace po 100 km na 2.0 TDI CUNA , dal jsem nové origo vstřikovače , nechal DPF vyčistit a stále stejný problém , regenerace po 100 km, dnes dokonce po 80 km. Též mám pořád protitlak DPF na 20mbar. Vypadá to na nevyřešitelný problém. Mám ještě koupený nový vysokotlaký EGR ( dle firmy co čistila DPF za to může on ) tak zkusím ještě ten , k tomu mám doma i nové origo čidlo na diferenční tlak, tak ho dám taky. A pak už došly nápady. 2.0 TDI EURO 6 po 200 000 km, to fakt doma mít nechceš



Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Tak jak to vše nakonec dopadlo ?
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Ahoj, dobry napad na update. 
Sledujem to pravidelne cez dpf appku.
Od vymeny DPF najeto zhruba 1300km. Z toho 500km vramci 2 cest, takze nesmerodatne kilometry kedze dialnicne tempo uz aj puvodnemu dpfku vyhovovali a merena hodnota klesala kdyz jsem jel 130kmh.
Ted (aj aj s puvodnim dpf) ale merana hodnota po nastartovani a po ujeti prveho kilometru vyskoci o 1g (kalkulovana jenom o 0.2). Takze kdyz nastaruji a jedu na zahradku 1km, mam 1g sazi merana hodnota, pak jedu o hodku zpatky, jeste nekam zase o hodku, motor porad studeny a pokazde kdyz je jizda 1km dlouha tak se nascita porad minimalne 1g sazi namerene hodnoty.
Tohle chovani u starsi Caddy 2013 1.6TDI EURO 5 CAYD nezazivam, tam je aj pred regeneraci namerena hodnota sazi cca 0g nebo zaporna.
Tady u nove Euro 6 caddy DFSD protitlak s novym dpf je po regeneraci 5mBar, pred regeneraci 25mBar (volnobeh). Proto si myslim ze to asi moc cmoudi. Ted otazka:
1. vadne vstriky? Korekce na volnobehu studeny motor do 1mg.
2. Vysokotlake cerpadlo? Registruji klepave zvuky od cerpadla.
3. napada vas neco?
Je tu nekdo kto ma euro6 motor a mohol by namerane hodnoty sdilet z dpf nebo vcds? Plni se Vam so studenym motorom taky tak rychlo saze merena hodnota?
Jinak, kdyz jedu do prace 25km tam a zpatky tak nove dpf da zhruba 300km, ale to rychle plneni proti starej caddy CAYD mi nejde do havy.
Dekuji za kazdu radu

Sledujem to pravidelne cez dpf appku.
Od vymeny DPF najeto zhruba 1300km. Z toho 500km vramci 2 cest, takze nesmerodatne kilometry kedze dialnicne tempo uz aj puvodnemu dpfku vyhovovali a merena hodnota klesala kdyz jsem jel 130kmh.
Ted (aj aj s puvodnim dpf) ale merana hodnota po nastartovani a po ujeti prveho kilometru vyskoci o 1g (kalkulovana jenom o 0.2). Takze kdyz nastaruji a jedu na zahradku 1km, mam 1g sazi merana hodnota, pak jedu o hodku zpatky, jeste nekam zase o hodku, motor porad studeny a pokazde kdyz je jizda 1km dlouha tak se nascita porad minimalne 1g sazi namerene hodnoty.
Tohle chovani u starsi Caddy 2013 1.6TDI EURO 5 CAYD nezazivam, tam je aj pred regeneraci namerena hodnota sazi cca 0g nebo zaporna.
Tady u nove Euro 6 caddy DFSD protitlak s novym dpf je po regeneraci 5mBar, pred regeneraci 25mBar (volnobeh). Proto si myslim ze to asi moc cmoudi. Ted otazka:
1. vadne vstriky? Korekce na volnobehu studeny motor do 1mg.
2. Vysokotlake cerpadlo? Registruji klepave zvuky od cerpadla.
3. napada vas neco?
Je tu nekdo kto ma euro6 motor a mohol by namerane hodnoty sdilet z dpf nebo vcds? Plni se Vam so studenym motorom taky tak rychlo saze merena hodnota?
Jinak, kdyz jedu do prace 25km tam a zpatky tak nove dpf da zhruba 300km, ale to rychle plneni proti starej caddy CAYD mi nejde do havy.
Dekuji za kazdu radu

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Ještě si pohlídej egr ten ti ten protitlak dost ovlivnuje
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Vysokotlaky nebo nizkotlaky?
Vyborne ze egr spominas, vag dpf. apka mi neukazuje stav zavretia egru (u starej caddy CAYD ukazuje), ale predpokladam, ze keby to bol problem, tak mi to zahlasi elektronika jako chybu...
Mam skusit pres vcds test egru?
Dik.
Vyborne ze egr spominas, vag dpf. apka mi neukazuje stav zavretia egru (u starej caddy CAYD ukazuje), ale predpokladam, ze keby to bol problem, tak mi to zahlasi elektronika jako chybu...
Mam skusit pres vcds test egru?
Dik.
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
No jde hlavně o vysokotlaký ten si saje ze svodů a snižuje ti protitlak dif tlaku nízkotlaký saje až za dpf a protitlak neovlivní jenže jak jsou ty egr provázaný a hlídaný váhou tak to chce vidět i jak moc je jednotka otevře aby dosáhla průtok na váze a byla spokojená protože pokud je dpf prasklé a pouští saze tak si je přez nískotlaký chladič kde je i takové sítko pouštíš před turbo a než se to celé zaláduje a jednotka to pozná tak to chvíli trvá.Proto se ty firmy co to čistěj na to odvolávaj místo aby ti řekli že to nemá
smysl že je to za filtrem od sazí a že to nemá význam čistit tak ti vytáhnou prašule z kapsi a napíšou pěknej protokol a že máš kotrolovat egr čest těm co to nedělaj.
smysl že je to za filtrem od sazí a že to nemá význam čistit tak ti vytáhnou prašule z kapsi a napíšou pěknej protokol a že máš kotrolovat egr čest těm co to nedělaj.
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Takze to co popisujes nastane u praskleho filtru?
Ja mam ale ted novy DPF. Koupeny z inzeratu, ale je novej. A chovani je stejne jako u staryho dpf, ktery byl vycisten ale nepmohlo to a proto jsem koupil novej.
Myslis ze kdyz udelam log z jizdy s logovanim obou egru a jeste par hodnot ze by si vedel zjistit jestli je vse cajk?
Dik
Ja mam ale ted novy DPF. Koupeny z inzeratu, ale je novej. A chovani je stejne jako u staryho dpf, ktery byl vycisten ale nepmohlo to a proto jsem koupil novej.
Myslis ze kdyz udelam log z jizdy s logovanim obou egru a jeste par hodnot ze by si vedel zjistit jestli je vse cajk?
Dik
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Tak jak to vypadá ?
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
K logu som sa zatial nedostal, iba som sledoval cez Car scanner apku jestli pracuje EGR a ten tam ma zobrazenu hodnotu pozadovanu a realnu u egru a pak chybu mezi nema a to vyapdalo cajk, ale skusim jeste udelat log z vice hodnot.
Do prace jazdim 25km tam a 25 zpatky a dpf regeneruje po cca 300km. Kalkulovana hodnota sazi ted urcuje regeneraci. Dnes 24g calc a cca 10g merana. Ale uvidim ako to bude dlhodobo.
Planujem ist aj na meranie vstrekovacov. Mam totiz odchylku za studena +0.6mg na 1. valci, ale za tepla je tam +2.0mg. Takze este tam by som videl problem.
Do prace jazdim 25km tam a 25 zpatky a dpf regeneruje po cca 300km. Kalkulovana hodnota sazi ted urcuje regeneraci. Dnes 24g calc a cca 10g merana. Ale uvidim ako to bude dlhodobo.
Planujem ist aj na meranie vstrekovacov. Mam totiz odchylku za studena +0.6mg na 1. valci, ale za tepla je tam +2.0mg. Takze este tam by som videl problem.
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
No já si můžu o 300 km mezi regeneracemi jen zdát , já stále po 100 km. Dokonce jsem byl v DPF.CZ čištění filtru reklamovat , no slušně mě poslali do prdele, však zaplaceno už dostali a víc neřeší. Do toho se mě zhoršuje ten volnoběh , no tenhle motor se fakt nepovedl .
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Ja sleduji Jiri Hampl na youtube a chlapik sa hodne vyzna, keby to bolo az tak spatne jak tvoje tak by som ho mozno zkontaktoval.
Riesi zavady cestou pochopenia problemu a nie vymeny kus za kus.
Riesi zavady cestou pochopenia problemu a nie vymeny kus za kus.
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD
Mám 30 km od baráku FCD Garage , hodně šikovný pánové co se diagnostiky aut týká , věřím , že by můj problém vyřešili. Ale 20 000 kč za diagnostiku plus pak další peníze za opravu fakt už nemám a ani do té jebky dát nechci. Je to bezedná kasička a je velký problém , že tak 99% servisů v ČR těm 2.0 TDI CR vůbec nerozumí a jen mění zkusmo předražené komponenty a ty co tomu rozumí zase nejde zaplatit.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz