Jak správně používat kompresiometr

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od Marek77 »

Já to na vlastní oči několikrát viděl. Funguje to. Ovšem pokud máš motor v pořádku, není co zlepšovat, takže nic moc nepoznáš.

Kdysi nám přijel na servis Escort s motorem 1,8TD Endura, peklo na zemi. Šel jak pumpa na hnůj, klepal se jak tři dny starej pes a všichni mysleli, že je hotovo.
Kompresní tlaky 4, 7,5, 20, 21. Logicky řečeno, problém.
Do oleje se nalil výplach od BG, motor se půl hodiny projel ostřejším tempem a pak se na dílně vyměnil olej. Pak se místo nafty zapojil vnější okruh přímo do čerpadla, kam se nalila další plechovka od BG, motor se nastartoval a nachal na volnoběh celý ten obsah sežrat (asi 45 minut to tehdy trvalo).
Po spotřebování teto náplně se zpátky připojila nafta a změřila komprese. Hodnoty byly 28, 30, 29, 28. Takže to funguje.

Třetí plechovka se pak nalila do nádrže asi k 50 litrům nafty.

Neříkám, že to bude fungovat pokaždé. Pokud je v motoru něco poškozeno natolik, že nepomůže nic než výměna toho dílu, žádná chemie to spravit nemůže. Ovšem tady to byly jednoznačně zapečené kroužky a pomohlo to tak, že jsem valil oči.

A to nebyl jediný případ. Že chemické čištění motoru funguje, jsem se přesvědčil i několikrát poté.
Ovšem, jak jsem říkal, pokud je motor technicky v dobrém stavu, jezdí se s ním tak, jak by se mělo, olej se mění tak, jak by se mělo a spaluje solidní palivo, klidně se může stát, že po aplikaci této chemické kúry se nezlepší nic, protože motor je v takovém stavu, že není moc co zlepšit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od tatko Tom »

Pokial motor dostával kvalitný (predpísaný) olej, menený včas a jazdil na kvalitné palivo - nemal sa ako dostať do takého stavu.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od OťasTDi »

Souhlasím naprosto se vším a právě protože jde o mé auto se kterým jsem spokojený, tak se o něj chci starat.....no a auto jsem koupil loni v květnu....po důchodci, který ho před tím koupil v AAA..... takže lidově řečeno vím o tom, co tam kdo lil a jak se k tomu choval kulový....ale auto maká bez problémů a já právě problémům chci předejít.....jen jsem bohužel udělal minule blbost, že jsem kompresi měřil (hned po koupi) se zavřenou klapkou (pohybovaly se od 10,5 do 11)....jinak hned jsem samozřejmě vyměnil olej Total Quartz 9000 5W40....na něm jsem najel 7 tis km a teď budu znovu měnit + tu BG sadu.....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od geo »

Tam bude nevěrohodnej ten čas za jakou dobu to nafouká.Aby to bylo věrohodné tak by jsi to měl měřit tlakovou sondou a osciloskopem tam vidíš kompresi na otáčku.Nebo si aspoň stopovat čas jak dlouho startuješ.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od OťasTDi »

No Geo to asi takhle do hloubky úplně nepůjdu....prostě jen shodím klapku a nechám to natlačit....pokud budou válce (tlaky)rovnoměrné a nebudou pod 12 tak budu šťastný...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od Marek77 »

Pokud jsi měřil se zavřenou klapkou 10,5 bar, bude hodnota s otevřenou klapkou kolem 15. Takže buď úplně v klidu 😉.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od OťasTDi »

Fakt :D no tak to by bylo super :cool:
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od Marek77 »

Ono ve finále je vlastně jedno, jestli tam bude 13 nebo 16. Důležitější je, aby hodnoty všech válců byly pokud možno stejné, nebo aspoň skoro stejné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od ROMEK »

Ten výplach je BG 109? Mám tu jednu Astru H a chlasta olej jak divá motor sa vzhladom k veku vozidla neoplatí robit tak by som to vyskušal. Roman nekde písal že nalieval po demontáži sviečok do válcov TEC2000
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od OťasTDi »

BG EPR a následně do oleje MOA a v benzínu sice běžně dávám vif, ale teď jednorázově K44

Jestli je ta Astra diesel, tak EPR, pak do oleje DOC a do nafty BG 245
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od ROMEK »

to bude asi ono BGR 109 EPR . Je to benzín
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od OťasTDi »

Ta sada tří plechovek vyjde na 1300,- tak záleží, co do toho chceš vrazit 💰
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od roman1648 »

To jo ale ten přípravek nalít vrchem otvorem pro svíčku a nechat ho tam přes noc, kterej válec proteče nebo tam ubyde nejvíc víš že má problém, tak to dělám já, to že by přísada do oleje uvolnila už jakože dost zapečené kroužky se mi zdá scifi, jako prevence to není špatné ale nevím no..
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od ROMEK »

Romane co tam dávaš ten TEC2000?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Jak správně používat kompresiometr

Příspěvek od roman1648 »

Liqui Moly Pro line nebo TEC jak píšeš, že to funguje poznáš tak že když to necháš nalité na pístu fakt přes noc, je ten píst pak krásně čistý, odsaju ten bordel střikačkou, protočím motor, zbytek vylítne ven, vyměním olej a je to
Když to kolem pístu proteče, víš že je problém
Tak před rokem jsem dělal motor na P307 1.6 benzín klasika těch 80kw, žral dost olej,svíce jak škvarky,pokuřovalo to bíle, majitel trval na tom že je to jen hlava, tak jsem ji sundal, nechala se udělat, měl jsem zalité písty tím výplachem a dva válce za hodinu prázdné,ne,nechtěl to řešit, tak jsem to složil zpátky a začalo to žrát olej snad jednou tolik (LOL) , říkal jsem mu to že jsem ho varoval, urazil se a už se neozval :roll:
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“