kaad:
pochopil jsem správně, že vačkové hřídele jsou vymontovány a ventily podfukují? Co když jsou ohnuté talířky ventilů?
P.S. mám podklady ke starší verzi motoru, tam se klikovka dá spolehlivě zafixovat až po demontáži setrvačníku. Možná to mají mladší motory jinak.
P.S.2. u staršího motoru se vačky fixují přes otvory na delších bocích krytu vaček. Za provozu jsou tam zašroubované záslepky. Rozvodový řetěz je pouze na jednu vačkovou hřídel, druhá je poháněná od první asi řetízkem na straně setrvačníku (možná ozubenými koly), to nevím jistě.
FIAT Fiorino nestatuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Podle mě jsou ty talířky ventilů ohnuté. To je mi jasné. Jenže mi není jasná příčina. Ten řetěz nemohl přeskočit, protože byl napnutý tak, že jsem ho ani větší silou nemohl prohnout. Setrvačník jsem zafixoval jenže na kolech rozvodu stejně žádný posun není poznat a abych nahlédnul na vačky a ventily musím sundat víko a s ním i vačky a rozhodit rozvody. Takže jsem v prdeli opět. Mezi vačkama jsou na straně setrváku ozubená kola. I ta jsem zkoušel jestli se třeba jedno z nich na hřídeli neprotáčí. Nějakou příčinu to muselo mít, když se ventily potkaly s pístama. OK. Sundám hlavu vyměním ventily poskládám to a co když to udělá znovu?!
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT Fiorino nestatuje
kaad:
jak je zajištěno spodní ozubené kolo rozvodového řetězu proti protočení na klikovce?
Takže, když kryt vaček sundáš, jdou s ním ven i vačkové hřídele? Takže by měly jít zafixovat v tom krytu předem a pak to vše nasadit na hlavu.
jak je zajištěno spodní ozubené kolo rozvodového řetězu proti protočení na klikovce?
Takže, když kryt vaček sundáš, jdou s ním ven i vačkové hřídele? Takže by měly jít zafixovat v tom krytu předem a pak to vše nasadit na hlavu.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Ano víko ventilů jde ven i s vačkama. Řemenice na klikovce nemá žádné zajištění je pouze ztažená tím centrálním šroubem. Ozubené kolo zapadá do takového ozubu na klikovce. Mám teď auto opět z dílny ven, protože majitel se rozhoduje mezi opravou a koupi druhého (ojetého) vozu, který má ovšem najeto podstatně méně. Takže zatím řeším další auta.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW