Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Zkuste pro zajímavost změřit napětí na baterii když je volnoběh neklidný a pak po zapnutí spotřebiče jak se uklidní, kolik je napětí na baterii.
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Dobrý nápad , vyzkouším. Baterii jsem teda přesně před rokem dával novou a jezdím denně. Ale jo vyzkouším to změřit. Díky.
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Tak po startu motoru napětí na baterii 14,57 V, když chytré nabíjení přeruší nabíjení tak 13,2 V , jak se motor ohřeje na 81*C a rozhodí se volnoběh , zapnu spotřebiče a dobíjí opět 14,57 V.
Ale koukejte co mě napadlo zkusit:
https://www.youtube.com/watch?v=wnEnaz6mITk
Když za chodu motoru odpojím konektor nastavovače vačkové hřídele , volnoběh se okamžitě uklidní, jak konektor zapojím zpět opět se volnoběh rozhádá.
Zkusil jsem jízdu auta bez konektoru nastavovače a auto jede úplně normálně , řekl bych vše stejné. Jen samozřejmě svítí kontrolka motoru. Takže asi je opravdu za tím vším vadný nastavovač vačky , ten jednak rozhazuje volnoběh a hlavně jak špatně vačku časuje tak si myslím že motor má pak vysokou surovou kouřivost do DPF a to se rychleji zanáší a tudíž často regeneruje. Ale to jsou jen moje selské domněnky.
Ale koukejte co mě napadlo zkusit:
https://www.youtube.com/watch?v=wnEnaz6mITk
Když za chodu motoru odpojím konektor nastavovače vačkové hřídele , volnoběh se okamžitě uklidní, jak konektor zapojím zpět opět se volnoběh rozhádá.
Zkusil jsem jízdu auta bez konektoru nastavovače a auto jede úplně normálně , řekl bych vše stejné. Jen samozřejmě svítí kontrolka motoru. Takže asi je opravdu za tím vším vadný nastavovač vačky , ten jednak rozhazuje volnoběh a hlavně jak špatně vačku časuje tak si myslím že motor má pak vysokou surovou kouřivost do DPF a to se rychleji zanáší a tudíž často regeneruje. Ale to jsou jen moje selské domněnky.
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
ahoj. ja som dnes vymenil regulator tlaku na vysokotlokom cerpadle ,ale ziadna zmena. tiez mi bolo povedane ,aby som skusil vymenit bateriu. alebo riesil merania okolo dobijania. merania som mal asi take iste ako ty. 14,5 v . skusim este poziciat nejaku novu bateriu a uvidime ci sa nieco nezmeni. ten snimac vacky skusim zajtra aj ja odpojit, ci to bude aj mne tak robit. inak aj mne ide strasny smrad z vyfuku. ziadny dym ,ale otrasny smrad.
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Ten smrad přesně jako u mě !!! Vyčištěné DPF , nové originální vstřikovače , žádný čip, nový vysokotlaký EGR , nové rozvody nastavené tak jak mají být a auto stejně smrdí ale nekouří. Takže logicky je rozhozený to proměnlivé časování ventilů. A proto to pálí "bohatou směs". Tady vysvětlení co mě psal Martin Vaculík ohledně CUNA motoru ( dám Vám to sem celé pro legraci )
2.0 TDI CUNA 135 kW
Tam může být špatně všechno. Zaprvé komprese. Tenhle kód motoru měl velké tendence vystrouhat válce do takové zvláštní vlnovky.Pravděpodobně od vysoké teploty, nejčastěji po selhání vodní pumpy, popuštěné pístní kroužky.Za druhé seklé proměnné časování ventilů. Používali ho v době, kdy ještě nechtěli mít AdBlue. Má to příčné uspořádání ventilů, na každé vačce jsou sací i výfukové ventily jako u lokomotivy. To proměnné časování je tady proto, že se posune vůči sobě otevření obou těch sacích ventilů, jeden se otevírá pomaleji než druhý, což udělá víření.Ovšem když to zůstává seklé v téhle vířicí poloze i při vyšším výkonu, tak to má nedostatek vzduchu a opět vysokou surovou kouřivost, stejný problém jako komprese.To proměnné časování ventilů je v podstatě nediagnostikovatelné, nemá to žádnou zpětnou vazbu. Můžeš to zkusit za 25 000 vyměnit. Furt ti zbývá komprese. Korekce vstřiků skoro nemá cenu měřit. Tohle číslo udává, jaké množství paliva musí řídící jednotka přidat či ubrat v daném válci na to, aby motor běžel rovnoměrně. Když pro nějaký válec přidává, tak je to horší vstřik nebo horší komprese nebo sání zanesené karbonem. Takže ani to ti neřekne, co tomu vlastně je. Můžeš zkusit zrepasovat vstřiky za 30 000 Kč. Ale zaprvé hrozí, že se ta repase nepodaří, protože Bosch schválně nedodává náhradní díly data ani technologie. A za druhé to pak stejně může být ta komprese s kterou neuděláš nic. A pak máme stovky dalších závad, které to můžou postihnout, když se tohle vyřeší. Prodat nebo vyhodit.
2.0 TDI CUNA 135 kW
Tam může být špatně všechno. Zaprvé komprese. Tenhle kód motoru měl velké tendence vystrouhat válce do takové zvláštní vlnovky.Pravděpodobně od vysoké teploty, nejčastěji po selhání vodní pumpy, popuštěné pístní kroužky.Za druhé seklé proměnné časování ventilů. Používali ho v době, kdy ještě nechtěli mít AdBlue. Má to příčné uspořádání ventilů, na každé vačce jsou sací i výfukové ventily jako u lokomotivy. To proměnné časování je tady proto, že se posune vůči sobě otevření obou těch sacích ventilů, jeden se otevírá pomaleji než druhý, což udělá víření.Ovšem když to zůstává seklé v téhle vířicí poloze i při vyšším výkonu, tak to má nedostatek vzduchu a opět vysokou surovou kouřivost, stejný problém jako komprese.To proměnné časování ventilů je v podstatě nediagnostikovatelné, nemá to žádnou zpětnou vazbu. Můžeš to zkusit za 25 000 vyměnit. Furt ti zbývá komprese. Korekce vstřiků skoro nemá cenu měřit. Tohle číslo udává, jaké množství paliva musí řídící jednotka přidat či ubrat v daném válci na to, aby motor běžel rovnoměrně. Když pro nějaký válec přidává, tak je to horší vstřik nebo horší komprese nebo sání zanesené karbonem. Takže ani to ti neřekne, co tomu vlastně je. Můžeš zkusit zrepasovat vstřiky za 30 000 Kč. Ale zaprvé hrozí, že se ta repase nepodaří, protože Bosch schválně nedodává náhradní díly data ani technologie. A za druhé to pak stejně může být ta komprese s kterou neuděláš nic. A pak máme stovky dalších závad, které to můžou postihnout, když se tohle vyřeší. Prodat nebo vyhodit.

Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Tak další zkušenost , s odpojeným konektorem nastavovače vačkové hřídele lze normálně jezdit , ovšem jak se auto odstaví třeba na 1 den a solenoid v nastavovači uvolní ventil , tlak oleje ve ventilu klesne a olej steče dolů do vany. Dnes ráno motor nechtěl samozřejmě nastartovat , startér točí a točí a čeká se na tlak oleje ve ventilu, aby zřejmě natočil vačkovou hřídel pro start. Takže většina lidí mění regulační ventil a solenoid na krytu nastavovače kvůli špatným startům. Ovšem ty já mám na jedničku a z tohoto hlediska mě nastavovač funguje. Ovšem jestli po ohřátí pak rozhodí volnoběh netuším na 100%. Začínám se bát ho koupit, vyměnit a za 10 000 kč pak zase zjistit , že to tím opět nebylo. Teď babo raď. Jestli si totiž po odpojení konektoru nastavovače jednotka nevezme nějakou náhradní alternativu softu nebo tak něco, stejné je to když odpojím váhu vzduchu tak se také volnoběh defakto srovná, ale motor má pak hrubší chod.
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Tak Marfy... problem je vyrieseny. Dal som aktualizovat software a autko ide ako hodinky. skus skocit do seatu ze chces napalit novy software a malo byt ti to makat 

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Počkej , jako fakt jsi to vyřešil jen softwarem jo ? No to mě neříkej
Jestli to pomůže tak se vožeru , no a když to nepomůže tak se taky vožeru
Každopádně děkuju za odpověď ! Jelikož si tady tak nějak píšu sám pro sebe , místní kapacity mlčí. Už to forum není takové, jako dřív, mě připadá. A kolik jsi platil za přehrátí softu ?
Hele a co ten smrad z výfuku ???


Hele a co ten smrad z výfuku ???
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
ahoj. Tak mne to poradili, aby som vyskusal prepalit software. nieje to drahe a praca stym nieje ziadna. a vyslo to. u nas to stalo 80 euro.
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
neviem ako s dpf ,lebo ja este s autom nejazdim, ale volnobeh uz ide krasne.
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
a ten smrad ,ani uz neviem. auto je u lakirnika. ale ja som aj na smrad zabudol,ked uz auto islo krasne
.

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Tak volnoběh je vyřešen !!!
anton1974: moooc děkuju za nasměrování , měl jsi pravdu. Navštívil jsem Milana Votavu ( Mirulu) a nahrál mě originální software, ovšem nějaký starší a volnoběh teď krásně drží a motor má měkčí chod !!! Tak paráda ! Snad se tím uklidní i regenerace , zatím jsem s tím od toho softu najel málo km. Každopádně v autě byl též originální software ovšem nějaká poslední verze a ta si zřejmě s motorem nerozumí , neumím si to vysvětlit jinak , než že předchozí majitel ( Němec) byl na servisu v Seatu a ty mu přehráli soft asi kvůli Dieselgate, nebo tak a pak to nefungovalo.



anton1974: moooc děkuju za nasměrování , měl jsi pravdu. Navštívil jsem Milana Votavu ( Mirulu) a nahrál mě originální software, ovšem nějaký starší a volnoběh teď krásně drží a motor má měkčí chod !!! Tak paráda ! Snad se tím uklidní i regenerace , zatím jsem s tím od toho softu najel málo km. Každopádně v autě byl též originální software ovšem nějaká poslední verze a ta si zřejmě s motorem nerozumí , neumím si to vysvětlit jinak , než že předchozí majitel ( Němec) byl na servisu v Seatu a ty mu přehráli soft asi kvůli Dieselgate, nebo tak a pak to nefungovalo.
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Tak regenerace jsou snad ještě horší
dnes cesta do práce a spustila se regenarce, od té poslední najeto pouze 56 km 

tak uvidíme po kolika bude další..... Jinak co se smradu z výfuku týká, řekl bych, že po nahrátí jiného softwaru smrdí teda o dost méně. A volnoběh stále stabilní.
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 547
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh
Prosím dotaz, co znamená ta hodnota - 13 hPa na filtru pevných částic viz. obrázek ?
Motor běžel na volnoběh a bylo to nějak před regenerací.
Motor běžel na volnoběh a bylo to nějak před regenerací.
- Přílohy
-
- IMG_20250318_104851.jpg (2.39 MiB) Zobrazeno 738 x
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm
