(Bývalému) kolegovi zo trikrát riešili zasekávajúce sa turbo než pochopil, že motor sa nešetrí tým, že ho nevytočí nad cca 2200 otáčok...
Včasné výmeny kvalitných (predpísaných) olejov a kvalitné palivá s aditívami sú nutnosť.
Alebo niekto šetrí, "jazdí na spotrebu", nevytáča a potom sa po čase čuduje.
K tomu je ťažko sa slušne vyjadriť - downsizing, Nikasil, LongLife, 100kW z litra a najlepšie trojhrnku - výsledok?
Autá na 5-6 rokov a 120-150000 kilometrov. Choré.
Dneska přijela další 110kw OIV se chybou regulace vzpříčená. Něco mi říká že do budoucna bude ještě sranda. Turbo za 50 jen díl a regulace koupit samostatně nejde
Vím o Octavii 4 Scout 2.0TDi kde ještě v záruce měnili turbo a nějaké další emisní prvky - auto padalo do nouzáku a vyúčtování co podepisoval řidič tak bylo na 220 000kč. Mám to vyúčtování slíbené s vymazanýma nacionálema, tak jsem zvědav.