Stránka 2 z 2
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 05 čer 2025, 06:51
od roman1648
Jojo, když to člověk ještě neznal tak nás to vyškolilo mockrát
Dneska každej kopnutej motor rovnou shánět vačky
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 05 čer 2025, 06:56
od Tomas6
Zas to má výhodu. Ventily to většinou přežijou. Dáš vačky a jedeš dál. Připadne pokud tě netrápí kontrolka o chybě synchronizace, tak motor normálně jede. Nám skočil kdysi karoq asi o 4 zuby a kdyby nesvítila kontrolka tak nikdo nic nevěděl. Až se to postavilo na přípravky teprve to nejelo.
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 05 čer 2025, 07:17
od roman1648
Jo dřív třeba u starých Peugeotů 1.8/1.9D když se to potkalo tak praskla vačka na tři kusy,vyrvalo to štefty s mostkama z hlavy a bylo vymalováno

a to tenkrát díly nebyly dostupné jak dnes jako rohlíky a o cenách se ani nebavím

Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 07 čer 2025, 21:06
od slovacek.milos
dyt je to přeci osmiventil, pokud se motor potká polámou se vahadla, vačce ani ventilům se nic nestane, hlava se nezdělává, zvedne se vačka vymění vahadla, zakolíkují se rozvody a jedeme dál na ty tlaky to hytne, kolíkuje se se vačka, čerpadlo, řemenice na klice, nedramatizoval bych to
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 09 čer 2025, 06:30
od roman1648
Miloši to bylo dříve, dnes motory s lisovanými palci na vačkách jsou průser, ty palce se pohnou pokaždé když se to kopne, nejhorší je že někdy se to hne jen třeba nepatrně,motor jede,běží ale třeba na volnoběh občas zakopne, nižší výkon, je problém to najít
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 09 čer 2025, 10:40
od slovacek.milos
de to ale změřit úchylkoměrem otvírá, poznačíš na kole vačky, rozpočítáš zuby do kruhu, musí otvírat stejně, taky změříš bez demontáže
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Napsal: 09 čer 2025, 11:05
od roman1648
I když to nakrásno nějak změříš tak co, stejně je to na výměnu

a každé lisované vačky se pohnou když se to potká
