Rozpoznání motorů 81kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To nemá nic společného s tím, do jakých aut se motor dával nebo nedával. Prober se !!!!!
Výrobní platforma motorů je něco jako vývojová řada. Motory A3 jsou motory Audi třetí vývojové řady. Motory A4 jsou motory Audi čtvrté vývojové řady. Jsou to naprosto odlišné motory a rozeznatelné na první pohled.
Motory A3 se vyznačují plechovými víky motoru, vloženým hřídelem motoru pohánějícím olejové čerpadlo a vývěvu, jednoduššími rozvody, vodním čerpadlem mimo rozvody (a jinými drobnými detaily). Jsou vývojově starší a vycházejí původně z benzinového motoru (proto je vývěva umístěna na bloku válců v místě, kde původně býval rozdělovač). Typickým představitelem je třeba motor AEF ve Felicii 1.9D, AFN v Passatu nebo Sharanu a podobně.
Motory A4 jsou novější, mají víka motoru hliníková, složitější rozvody, nemají vložený hřídel, vodní čerpadlo mají na rozvodech a vývěvu na vačkovém hřídeli. Typickými představiteli jsou třeba motory TDi a SDi v Octavii.
Výrobní platforma motorů je něco jako vývojová řada. Motory A3 jsou motory Audi třetí vývojové řady. Motory A4 jsou motory Audi čtvrté vývojové řady. Jsou to naprosto odlišné motory a rozeznatelné na první pohled.
Motory A3 se vyznačují plechovými víky motoru, vloženým hřídelem motoru pohánějícím olejové čerpadlo a vývěvu, jednoduššími rozvody, vodním čerpadlem mimo rozvody (a jinými drobnými detaily). Jsou vývojově starší a vycházejí původně z benzinového motoru (proto je vývěva umístěna na bloku válců v místě, kde původně býval rozdělovač). Typickým představitelem je třeba motor AEF ve Felicii 1.9D, AFN v Passatu nebo Sharanu a podobně.
Motory A4 jsou novější, mají víka motoru hliníková, složitější rozvody, nemají vložený hřídel, vodní čerpadlo mají na rozvodech a vývěvu na vačkovém hřídeli. Typickými představiteli jsou třeba motory TDi a SDi v Octavii.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 373
- Registrován: 10 dub 2007, 09:25
- Bydliště: Přerov
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 373
- Registrován: 10 dub 2007, 09:25
- Bydliště: Přerov
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 373
- Registrován: 10 dub 2007, 09:25
- Bydliště: Přerov
Turbo s proměnnou geometrií lopatek statorového kola je regulováno podtlakem - to jen tak pro úplnost.
Přetlakem je ovládané turbo BYPASS u motorů 66kW AGR.
Ale souhlasím, že je to motor platformy A4, tedy pravděpodobně AHF nebo ASV.
Úplně jednoznačně by se kód motoru mohl poznat podle výrobního čísla turba.
Motor AHF má turbo 038 253 019 A nebo C.
Motor ASV má turbo 038 253 019 D nebo N.
Přetlakem je ovládané turbo BYPASS u motorů 66kW AGR.
Ale souhlasím, že je to motor platformy A4, tedy pravděpodobně AHF nebo ASV.
Úplně jednoznačně by se kód motoru mohl poznat podle výrobního čísla turba.
Motor AHF má turbo 038 253 019 A nebo C.
Motor ASV má turbo 038 253 019 D nebo N.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Technicky je to naopak a jde to a funguje to jako fík jinak sory nechytil jsem se platformy jinak blok jde poznat podle otvoru pro vývěvu novější TDI má vývěvu na hlavě oldies v bloku 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!