Stránka 2 z 5
Napsal: 06 úno 2008, 10:20
od Ladas
do A3 se motor afn nedával když už tak G3 A4 A6
Napsal: 06 úno 2008, 10:34
od Marek77
To nemá nic společného s tím, do jakých aut se motor dával nebo nedával. Prober se !!!!!
Výrobní platforma motorů je něco jako vývojová řada. Motory A3 jsou motory Audi třetí vývojové řady. Motory A4 jsou motory Audi čtvrté vývojové řady. Jsou to naprosto odlišné motory a rozeznatelné na první pohled.
Motory A3 se vyznačují plechovými víky motoru, vloženým hřídelem motoru pohánějícím olejové čerpadlo a vývěvu, jednoduššími rozvody, vodním čerpadlem mimo rozvody (a jinými drobnými detaily). Jsou vývojově starší a vycházejí původně z benzinového motoru (proto je vývěva umístěna na bloku válců v místě, kde původně býval rozdělovač). Typickým představitelem je třeba motor AEF ve Felicii 1.9D, AFN v Passatu nebo Sharanu a podobně.
Motory A4 jsou novější, mají víka motoru hliníková, složitější rozvody, nemají vložený hřídel, vodní čerpadlo mají na rozvodech a vývěvu na vačkovém hřídeli. Typickými představiteli jsou třeba motory TDi a SDi v Octavii.
Napsal: 06 úno 2008, 12:02
od Pavel další
Tady je první foto -rozvody.

Napsal: 06 úno 2008, 12:07
od Pavel další
turbo, víko ventilů-hliník

Napsal: 06 úno 2008, 12:14
od Pavel další
vidno tubus pro vložku olejfiltru

Napsal: 06 úno 2008, 16:20
od Tomas.cz
Je to 81kw buďto ASV nebo AHF, řekl bych že to má VTG turbo regulováno přetlakem a zaslepený EGR ventil

Napsal: 06 úno 2008, 16:41
od TomasH
Tomas.cz píše:Je to 81kw buďto ASV nebo AHF, řekl bych že to má VTG turbo regulováno přetlakem a zaslepený EGR ventil

přesně tak

Napsal: 06 úno 2008, 16:57
od Tomas.cz
A čerpadlo MTDi

Napsal: 06 úno 2008, 17:46
od Marek77
Turbo s proměnnou geometrií lopatek statorového kola je regulováno podtlakem - to jen tak pro úplnost.
Přetlakem je ovládané turbo BYPASS u motorů 66kW AGR.
Ale souhlasím, že je to motor platformy A4, tedy pravděpodobně AHF nebo ASV.
Úplně jednoznačně by se kód motoru mohl poznat podle výrobního čísla turba.
Motor AHF má turbo 038 253 019 A nebo C.
Motor ASV má turbo 038 253 019 D nebo N.
Napsal: 06 úno 2008, 17:55
od pafka
ještě taky ALH má VTG turbo
Napsal: 06 úno 2008, 17:56
od Marek77
pafka píše:ještě taky ALH má VTG turbo
Pravda. ALH je motor 66kW, ale má stejné turbo jako motor AHF.
Napsal: 06 úno 2008, 18:21
od Tomas.cz
Marku tohle je ale předělávka, regulace je překopaná na přetlak a manuálně ovládané čerpadlo.
Napsal: 06 úno 2008, 18:27
od Marek77
Tomas.cz píše:Marku tohle je ale předělávka, regulace je překopaná na přetlak a manuálně ovládané čerpadlo.
Neumím si představit, jak VTG turbo je ovládáno přetlakem !!! To technicky není možný.
Napsal: 06 úno 2008, 18:44
od Tomas.cz
Je ale musí se předělat ta baňka
Napsal: 06 úno 2008, 20:02
od Ladas
Technicky je to naopak a jde to a funguje to jako fík jinak sory nechytil jsem se platformy jinak blok jde poznat podle otvoru pro vývěvu novější TDI má vývěvu na hlavě oldies v bloku
