Napsal: 26 led 2006, 18:58
-20°C sa uz nebojim. Zastavilo ma -24°C. Ide doslova o kazdu desatinku stupna a dlzku jazdy. Cim je jazda dlhsia, tym horsie. Vtedy ten parafin ma cas privod paliva zastavit. 

Tohle me neprestava fascinovat. At koukam jak koukam na vsechny mozne redeni kyselin a dalsich, tak i 100% roztoky koncentratu se redi 1:10 az 500Lany píše:2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
Jo a mam pocit, že mazací účinek v naftě má síra a možná parafin. Takže takové ty úvahy, že jezdit v létě na zimní naftuˇ= OK , beru s rezervou. Ona totiž zimní nafta je skoro petrolej. V zimně totiž rafinérie více destiluje. Zimní nafta má proto menší hustotu tím i výhřevnost. Možná i proto někdo pozoruje větší spotřebu.lt.kubosh píše:Tohle me neprestava fascinovat. At koukam jak koukam na vsechny mozne redeni kyselin a dalsich, tak i 100% roztoky koncentratu se redi 1:10 az 500Lany píše:2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
Na cisternu (cili +-25000 litru) 5 litru? Pokud pocitam - 1:5000 to mi prijde spis jako homeopatika nez jako aditivum. To by me zajimalo pri tomhle pomeru jak mi chteji "mazat cerpadlo" - pri tom pomeru to cerpadli vidi aditivum tak mozna z rychliku.