Stránka 2 z 2

Re: Dvojhmota 1.8T AGU

Napsal: 21 dub 2008, 21:39
od samik
Ladas píše:
samik píše:Jak moc se může pohybovat vnitřek setváku... Já s nim mohu hýbat cca 10° - 15°... Je to v mezi nebo je to už špatně...??? (hm)
Je to normální nenech se zblbnout ;) hejbou se i na TDI
ne ale nechtěl bych to za chvíli zas rozebírat... tak přemejšlim že to necham zavařit...

Re: Dvojhmota 1.8T AGU

Napsal: 21 dub 2008, 21:42
od Ladas
samik píše:
Ladas píše:
samik píše:Jak moc se může pohybovat vnitřek setváku... Já s nim mohu hýbat cca 10° - 15°... Je to v mezi nebo je to už špatně...??? (hm)
Je to normální nenech se zblbnout ;) hejbou se i na TDI
ne ale nechtěk bych to za chvíli zas rozebírat... tak přemejšlim že to necham zavařit...
Nedělej to bude chrastit skříň a tenhle set je zdravej ;)

Napsal: 22 dub 2008, 06:58
od Marek77
Vůle v uložení pohyblivé části setrvačníku je normální. Samozřejmě je nějaké maximum, přes které by to jít nemělo. Přesné údaje ale bohužel neznám. Nicméně pokud nepociťuješ žádné potíže (nepravidelný chod na volnoběh, klepání při změně zátěže motoru, vibrace agregátu a podobně), nech to jak to je a jezdi dál.

Nicméně pokud bys zjistil, že setrvačník není v pořádku, rozhodně to neřeš jeho zavařením natvrdo. Spojku musíš odpružit - buď na lamele nebo na setrvačníku. Pokud to odpružené nebude, dříve nebo později něco odejde (s největší pravděpodobností převodovka). A právě k motoru AGU se dosti špatně shání.............

Neodpruženou spojku si můžeš dovolit u stodvacítky nebo trabantu, kde hodnoty točivého momentu motoru jsou malé a průměr spojky v poměru k tomu relativně velký. Ale u motoru, kde je točivý moment téměř v celém rozsahu otáček přes hodnotu 200 Nm to nedělej, poslechni kamarády a neriskuj :wink: .