To už mícháte věci, které spolu nesouvisí. Diesel, pokud nasaje vodu, nemyslím tedy pár kapek tak vždy něco odejde, Voda je nestlačitelná a prostě když je jí víc, než se vejde do spalovacího prostoru, tak musí něco povolit. Nejslabším článkem je ojnice, už jsem jich pár vyměňoval.
Můj názor je tento: Pokud se jezdí na dobré oleje a včas se mění, motor je v dobrém stavu, tak stačí dekarbonizovat při generální opravě motoru. Pokud to chlamtá olej kolem ventilů a kroužky tam cvičí, nebo jsou popraskané, tak to je ten pravý moment na GO.
S chemií, nebo vodou nedoporučuji experimentovat.
Dekarbonizace...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Me se to taky nezda pokud sem nekdy neco dekarbonizovl tak sou to svody a vyfuky na Jawe kde je to primo popsane v manualu stim rozdilem ze sem do nich nalil benzin a zapalil))))).
Na aute sem to vecinou cistil. tak ze sme vzdy danou cast odmontoval (treba sani zasrane od EGR a vycistil. (slo by to taky nalejt benal a vypalit to ale nedelal sem to slo to dobre hadrou))
Na aute sem to vecinou cistil. tak ze sme vzdy danou cast odmontoval (treba sani zasrane od EGR a vycistil. (slo by to taky nalejt benal a vypalit to ale nedelal sem to slo to dobre hadrou))
Asi před 20ti lety jsme laborovali s přisáváním vody do Š 120 pomocí podtlaku na karburátoru.
Tenkrát nám subjektivně připadalo, že auto jede lépe, je tišší, má menší spotřebu paliva.
Na jedné z nich jsem později sundaval hlavu válců. Nikdy před tím ani potom jsem neviděl tak čistý spalovací prostor a nejen u "škůdky".
Tenkrát nám subjektivně připadalo, že auto jede lépe, je tišší, má menší spotřebu paliva.
Na jedné z nich jsem později sundaval hlavu válců. Nikdy před tím ani potom jsem neviděl tak čistý spalovací prostor a nejen u "škůdky".
Re: Rozhodne by som to neriskoval
To s tou Tatrou je zase něco jiného, jelikož si nasála vodu do válce a jak známo vodu nestlčíš, tak proto rupla ojnice, to není nic divného, když vezmeš v úvahu kolik prostoru ti zbyde u diesla v horní úvrati.Tesak píše:Vstrekovanie (riadene) vody do sania piestovych motorov sa pouziva(lo) ako metoda na kratkodobe zvysenie vykonu napr. na stihackach za II. svetovej. Sialene to vsak nici motor, kvoli obrovskemu narastu tlaku vo valci (vodna para), az to moze viest k ohnutiu alebo zlomeniu ojnice a/alebo klukovky a naslednej destrukcii motora, zvlast pri striekani od oka...
Sam som videl motor tatrovky, ktora brodila prilis hlboku vodu a prisala si trosku vody. Bohuzial si jej neprisala dost na to aby chcipla. Zlomena ojnica prerazila blok a bol koniec...
Jinak k tomu vstřikování vody do sání, pokud je to v rozumném množství, tak se tomu motoru podle mě nic stát nemůže a to co tam s tím dělaj ti kluci u toho escorta není určitě na závadu, když si vezmeš v potaz při jakejch otáčkách se to dělalo, tak k nějakému usazování vody v případě TDI asi nemůže být řeč (max. slabej film na stěnách hadic a IC), samozřejmě by nastal problém pokud by tam někdo nalil skleničku vody (viz Tatra).
Dál to co píše Origoš taky mohu jen potvrdit, pokud je těsnění prasklé a do válce jde voda, tak to po sundání hlavy ihned poznáš do kterého to bylo, píst, ventily a svody jsou u toho válce vždy krásně čisté.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Tak jsem si tady přečet názory na tu parní očistu a...Jelikož se svím Punťou JTD jezdím kolem 3000 km měsíčně za prací, Pardubice- Praha, snažil jsem se jezdit co nejúsporněji, nízké otáčky, lehká noha, spotřeba kolem 4,2- 4,5 na 100. Kat jsem vyndal hned po emisích...Postupně jsem si začal všímat, že auto je líný a hlavně na volnoběh kouří někdy až hulí. Šedý dým, jako nespálená nafta, nebo když žere olej. Když jsem za to trochu vzal, 3000 ot, tak to chvíli hulilo, potom už v pohodě, ale jak jsem někde zastavil (křižovatka, šraňky atd.) tak za chvíli zase šedej kouř. Přemýšlel jsem proč to hulí a hůř jede a došel jsem k názoru, že při nízkých otáčkách se nafta hůř spaluje a že se mě to v motoru a výfuku zakarbonovalo a asi se zasraly i vstřiky. Při volnoběhu asi hůř rozprašují a tak to hulí. Řekl jsem si, že ho přádně protáhnu po dálnici, aby se to vypálilo a tak nějak přirozeně vyčistilo, nenže ouha. Asi po dvou minutách jízdy 160 km/h najednou kontrolka motoru a motor šel do nouzáku. Zastavil jsem u benzíny vypnul motor, zapáli si...Pak jsem znova natočil, kontrolka zhasla až když jsem trochu prošláp plyn. Tak jsem zkusil znova 160 a znova nouzák. Říkám si to je na servis...Pak jsem si vzpoměl co jsem se tady dočet a řekl jsem si že to zkusím.
Odpojil jsem sání za itercoolerem, natočil motor 2700 ot a opatrně jsem začal rozprašovat aby neklesaly otáčky, kontroloval jsem teplotu. Nakonec jsem během půl hodiny do auta nalil kolem 3 litrů. Z výfuku šla krásně žhavá pára.Taky nejsem zastáncem podobných metod, ale musím říct že mě to vážně POMOHLO! Nevím co se v tom motoru přesně odehrálo, ale přestalo to na volnoběh hulit a to tak že úplně!!! Jde to lehčejc za plynem,na desetikilometrovém úseku dálnice se mě při 170 km/h kontrolka motoru nerozsvítila, nouzák se nekonal a dokonce mě přestala po startu blikat kontrolka žhavení, která signalizovala závadu na jedné nebo více žhavičkách (ale nevím proč, protože v zimě to startovalo super...) Skoro uvažuju o tom že při mém stylu jízdy, si tam namontuju nějaký přisávání vody na tvrdo a jednou za měsíc to tam na dálnici prostě pustím.Ovšem nevím, jak na to, protože v sání je u turba přetlak...Tak asi tolik k dekarbonizaci tímto velice rozporuplným způsobem.
No nakonec mě stejně neminula demontáž vstřiků a jejich očista ultrazvukem, ale určitě myslím, že ta pára má něco do sebe. To přisávání vody si tam stejně vyrobím.
Odpojil jsem sání za itercoolerem, natočil motor 2700 ot a opatrně jsem začal rozprašovat aby neklesaly otáčky, kontroloval jsem teplotu. Nakonec jsem během půl hodiny do auta nalil kolem 3 litrů. Z výfuku šla krásně žhavá pára.Taky nejsem zastáncem podobných metod, ale musím říct že mě to vážně POMOHLO! Nevím co se v tom motoru přesně odehrálo, ale přestalo to na volnoběh hulit a to tak že úplně!!! Jde to lehčejc za plynem,na desetikilometrovém úseku dálnice se mě při 170 km/h kontrolka motoru nerozsvítila, nouzák se nekonal a dokonce mě přestala po startu blikat kontrolka žhavení, která signalizovala závadu na jedné nebo více žhavičkách (ale nevím proč, protože v zimě to startovalo super...) Skoro uvažuju o tom že při mém stylu jízdy, si tam namontuju nějaký přisávání vody na tvrdo a jednou za měsíc to tam na dálnici prostě pustím.Ovšem nevím, jak na to, protože v sání je u turba přetlak...Tak asi tolik k dekarbonizaci tímto velice rozporuplným způsobem.
No nakonec mě stejně neminula demontáž vstřiků a jejich očista ultrazvukem, ale určitě myslím, že ta pára má něco do sebe. To přisávání vody si tam stejně vyrobím.
Naposledy upravil(a) Foxx5 dne 03 zář 2008, 22:27, celkem upraveno 1 x.
Punto 1.9 JTD
no ja som nieco podobne osobne skusal : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=26557lt.kubosh píše:Odmitam jakoukoliv odpovednost za vsechny sve vyse uvedene prispevky. Dal sem to sem pro zajimavost co jsou lidi schopni vymyslet. Ja osobne vim, ze to nezkusim ani na benzinovem ani na naftovem motoru.
problem bol v tom ze to rychlochladilo motor a ten fakt skapinal

Chystam sa menit kruzky tak to predtym odkarbonujem tou vodou a potom tu dam fotky ako to funguje inac mam najazdene cez 200 000 takze by tam malo byt karbonu a karbonu

nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil