Stránka 2 z 3

Napsal: 01 čer 2008, 16:55
od slovacek.milos
Houba píše:
Ladas píše:
Houba píše:Zdravim chlapi, škoušel jste někdo vyjetej volej ?
ne ale kostkový sádlo taky hoří (LOL) vyjetej dej do kotle a máš alespoň teplo ;)
škoušel si to ? (noteeth)
(hm) jo (LOL) dojedeš přesně do prdele s prominutím :-D , pokud chrstneš sem tam pětku do nádrže nic moc, jsou motory i na olej, ale mají litinové dna a z ojnice pořád sříká olej na dno aby se píst nepropálil miloš

Napsal: 01 čer 2008, 20:05
od Petr H.
Mimochodem dá se prohnat vejfukem i vyjetej olej i sádlo. Chce to jen použít hlavu. Ale od školních let si pamatuju, že olej stříká od ojnice na dno pístu snad u každého motoru. Kdyby náhodou ne, tak se tam stejně dostane olejová tříšť a nebude jí zrovna málo. Ftip je v tom, že ti nesmí dohořívat palivo na pístu. A když náhodou jo, tak to taky ještě tak strašně nevadí, pokud se ti stačí píst chladit právě tim olejem a přez stěnu válce do vody. (noteeth)

Napsal: 01 čer 2008, 20:23
od slovacek.milos
Petr H. píše:Mimochodem dá se prohnat vejfukem i vyjetej olej i sádlo. Chce to jen použít hlavu. Ale od školních let si pamatuju, že olej stříká od ojnice na dno pístu snad u každého motoru. Kdyby náhodou ne, tak se tam stejně dostane olejová tříšť a nebude jí zrovna málo. Ftip je v tom, že ti nesmí dohořívat palivo na pístu. A když náhodou jo, tak to taky ještě tak strašně nevadí, pokud se ti stačí píst chladit právě tim olejem a přez stěnu válce do vody. (noteeth)
to jo tam to stříjá ale na olej je dno litina a ten olej střáká více jakože chlazení, pokud tak pohoníš běžný motor písty propálíš nebo taky nem to je velká shoda nýhod a motor KO miloš

Napsal: 01 čer 2008, 20:31
od radluk
(LOL)

Napsal: 01 čer 2008, 20:37
od slovacek.milos
radluk píše:Petr H.
neni pravda, nektere motory, zejmena mene namahane zazehove motory nic takoveho nevedou - chlazeni dna pistu paprskem oleje. Pouziva se to zejmena u preplnovanych motoru, myslim, ze u primych vstriku vznetovych motoru to bude uz dnes standard.
olej se musí chladit jinak ptopálí píst, měřítko je asi takové pokud na olej budeš jezdit ty tak se nic nedtane pokud bude po motoru vyžadovaný výkon bagr, dozer,tak motor pujde KO miloš

Napsal: 01 čer 2008, 20:57
od Petr H.
Nikdo nepsal, že paprskem oleje. Na dno pístu odletuje olej, co doteče do ojničního ložiska kanálkem v ojnici. A pokud i tak ne, tak se tam dostane spousta oleje od rotujících součástí, které rozhážou to co na ně steče z okolí. Existovaly i motory co vůbec neměly olejové čerpalo, jen něco jako lžičku na klikovce. A taky to jezdilo celkem dobře. Ale to přeci není to co by jsme tu měli řešit. Chlazení, už za nás vyřešil konstruktér motoru. A věřtě, že počítal z dostatečnou rezervou. Určitě dal i prostor méně kvalitním palivům a motorovým olejům. A určitě počítal i z lidským faktorem a projistotu nám na palubku namontoval teploměr. Jediné z čím určitě nepočítal, že bude chtít někdo motor cíleně zničit. ;)

Napsal: 01 čer 2008, 21:10
od radluk
8)

Napsal: 01 čer 2008, 21:11
od radluk
(LOL)

Napsal: 01 čer 2008, 21:36
od Petr H.
radluk píše:Petr H.
to jsou ruzne pojmy, to co se oznacuje jako chlazeni pistu olejem ostrikem oleje, znamena nucene ostrikovani skrze zvlastni trysky. Tam jiste strika olej vsude, ale chladici ucinek takoveho maleho mnozstvi na tak pomerne velke plose neni nic extra 8)
:D no nevím za jízdy jsem v klikové skříni nikdy nebyl. Ale chladicí účinek rozházeného oleje jistě nebude zanedbatelný. Pamatuju si, že jsem ve škole namítal podobnými argumenty. Ale ve skutečnosti se z toho pístu přez stěnu válce do vody tak moc tepla nedostane a většina ho skončí v oleji. Teplo z oleje se dostává do vody přes stěny skříně. V dobách, kdy se ještě nepoužívaly olejové chladiče se u "lepších" aut dbalo na to, aby část proudu vzduchu od ventilátoru šla přez žebrování na hliníkové vaně příp. i bloku motoru. Auta co měly plechové vany, měly v příručce, že si na tohle máš dát v létě v koloně stojích vozidel na tohle pozor. Ale nechme toho, tahle debata asi patří někam jinam.

Napsal: 01 čer 2008, 22:45
od Houba
slovacek.milos píše:
radluk píše:Petr H.
neni pravda, nektere motory, zejmena mene namahane zazehove motory nic takoveho nevedou - chlazeni dna pistu paprskem oleje. Pouziva se to zejmena u preplnovanych motoru, myslim, ze u primych vstriku vznetovych motoru to bude uz dnes standard.
olej se musí chladit jinak ptopálí píst, měřítko je asi takové pokud na olej budeš jezdit ty tak se nic nedtane pokud bude po motoru vyžadovaný výkon bagr, dozer,tak motor pujde KO miloš
Ptám se podruhý, už si to zkoušel nebo to sou jen keci ? (noteeth)

Napsal: 02 čer 2008, 10:26
od slovacek.milos
Houba píše:
slovacek.milos píše:
radluk píše:Petr H.
neni pravda, nektere motory, zejmena mene namahane zazehove motory nic takoveho nevedou - chlazeni dna pistu paprskem oleje. Pouziva se to zejmena u preplnovanych motoru, myslim, ze u primych vstriku vznetovych motoru to bude uz dnes standard.
olej se musí chladit jinak ptopálí píst, měřítko je asi takové pokud na olej budeš jezdit ty tak se nic nedtane pokud bude po motoru vyžadovaný výkon bagr, dozer,tak motor pujde KO miloš
Ptám se podruhý, už si to zkoušel nebo to sou jen keci ? (noteeth)
zkoušel asi se něco ucpalo nebo nevím šel jsem postupně z výkonu, motor netáhl je to asi dva roky, já to slyšel od kámoše z jednoho servisu že když mění plnou 5W tak nechá sednoput a naleje do nádrže, moje zkušenosti byly jiné, nakonec jsem koupil přípravek na čistění čerpadel, ten se měl aplikovat přímo do čerpadla, jsem ho dal do nádrže a výkon postupně narůstal až 1.9 jela jak před tím, tak motorový olej nikomu nedoporučuji nebo velmi opatrně, můj poměr nevím ale asi tam mohla být tak třetina oleje a dvě třetiny nafty a výsledek hrůzný :-D miloš

Napsal: 02 čer 2008, 21:59
od Houba
1:0 vyjetej 10W40 Valvoline
Kdo by řek že se ten motor může taky rafnout...
ale zrovna včera se kounul, dotáh sem ho druhej den domu nažhavil a zatočil a chyt... (LOL) ale bylo to tim že sem prorazil vanu...a jezdim bez turba a bez kuželky v čerpadle...zejtra tam dam turbo... (rofl)

Napsal: 07 čer 2008, 02:00
od paradox-
slovacek.milos píše:
paradox- píše:Tak už jsem to nalil všechno do hlavní nádrže a v kanistru mám jen naftu na vyčištění vstřiků když dorazím tam kam jsem chtěl. Jinak startuje to bezvadně i na olej. Výkon vzrostl asi o 20% protože to teďka s 5 lidma jede jak když to jelo na naftu a jel jsem sám. Takže zatím spokojenost... ;) . zvedly se i otáčky jak přiteče olej místo nafty do čerpadla. No jede to suprově a hlavně téměř zadara.. :D
super že ti to jede mě by jen zajímalo jak si vypočítal ten výkon o 20% nárust,
když si naliječ meřo tak všichni pýčou malý výkon . nic neušetří a ty zrovzna 20% :-D miloš

No tak nevím o koluk % se to zvedlo ale jede to o poznání líp než předtím. Jak jsem už psal jel jsem s 5 lidma do koupca na pětku a když jsem tam jezdil sám tak to jelo stejně prsotě jsem na kopci musel vždy podřadit (to i s těma lidma) ale když jedu sám teď tak to letí jak vítr a na pětku to krásně vyjedu ještě s rezervou na plynu.

Uvidíme jak se to bude chovat do v budoucnu...

Napsal: 07 čer 2008, 09:48
od radluk
(noteeth)

Napsal: 07 čer 2008, 10:42
od slovacek.milos
radluk píše:slovacek.milos
fakt na MERO nemuzes a nemuzes a nemuzes met vyssi vykon jak na naftu (rofl) , bylo by to poruseni fyzikalnich zakonu, hod to na valcovy dynamometr a pak si muzem rikat, jaky to ma vyssi vykon (noteeth)
přijed mi to změřit na tom dynamometru múžeš to tam hodit ti to pujčím, nebo mi řekni kde se na jižníá moravě takový dynamometr nachází miloš