Stránka 2 z 2

Napsal: 08 říj 2008, 09:24
od Brejk
Tak abych to shrnul:

1.) Zajíždět ano
2.) Cestou po dálnici měnit rychlost (potažmo otáčky)
3.) Nezatěžovat moc motor
4.) Kontrolovat častěji olej, kontrolovat teplotu (mimochodem byla zatim vzdy na 90°C - bez porblemu)

Diky za nazory :)

Napsal: 08 říj 2008, 09:57
od TDI tech
pafka píše:pokud dáš nové šály bez broušení, a klika se při montáži točí jak má,tak není co řešit, a kroužky to samé, pokud je neštípneš při nandávání pístu, a zkusíš je samostatně do válce , jestli mají potřebnou vůli v zámku, tak mi není jasné co si má kam sednout , samozřejmě pokud motor maže jak má, a chladící soustava je v pořádku
Piest svojim pohybom hore a dole a svojou urcitou nevihnutnou volov vo valci a volou na piestnom cape, pekne pomaly vytvara z valca tzv. elipsu. To zamena ze vnutorna stena valca sa casom opotrebuva a po urcitich km uz nieje celkom okruhla ale rovnomernym opotrebovanim od pokyvkavania sa piestu sa postupne vo valci vytvara (vybrusuje) elipsovity tvar valca ktoryludskym okom nevidno. Ak sa motor z nejakych dovodov kruzkuje po 200-300tis. km tak tam je ten elipsovity tvar valca zanedbatelny lebo valec nieje az tak opotrebeny. Tam po vymene kruzkov staci zabehnut motor tak 5000km kym sa nove kruzky neprisposobia malej (skoro zanedbatelnej) elipse. Ina je situacia ked sa motor kruzkuje po 800tis. km. Tam je uz elipsovity tvar steny valca tak vyrazny, ze motor nestaci iba prekruzkovat, lebo material kruzkov uz nieje tak adaptabilny a nedokaze sa prisposobyt takej vyraznej elipse. A vacsinou po 10 000km je motor v takom stave ako bol. Preto u motorov z vela nahonenimy km sa robi vybrus, aby obvod vnutornej steny valca bol okruhly.

Pred kazdym kruzkovanim najprv necham zistit elipsovitost obvodu vnutornej steny
valcov. Ak su v tolerancii, tak iba vymenim kruzky a ak niesu v tolerancii ide sa na vybrus. Ta elipsa sa mera s nastrojom tzv. supito (aspon unas sa tomu tak nadava)

Napsal: 08 říj 2008, 10:41
od Marek77
Brejk píše:Tak abych to shrnul:

1.) Zajíždět ano
2.) Cestou po dálnici měnit rychlost (potažmo otáčky)
3.) Nezatěžovat moc motor
4.) Kontrolovat častěji olej, kontrolovat teplotu (mimochodem byla zatim vzdy na 90°C - bez porblemu)

Diky za nazory :)

Ano, v zásadě se to dá takto shrnout.

Napsal: 13 říj 2008, 20:10
od Pája 19
Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky? :?

Napsal: 13 říj 2008, 21:07
od Brejk
Pája 19 píše:
Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky? :?
Pokud motor netocis (nebo tocis treba jen do 2500 ot./min), vybrousi si krouzky ve valci svoji drahu, na jejimz konci bude hranka. Potom, kdyz motor vytocis, pist vyjede o par setinek vys a krouzek narazi do hranky, kterou si sam vytvori a tim se poskozuje. 8)

Napsal: 13 říj 2008, 21:53
od pafka
Brejk píše:
Pája 19 píše:
Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky? :?
Pokud motor netocis (nebo tocis treba jen do 2500 ot./min), vybrousi si krouzky ve valci svoji drahu, na jejimz konci bude hranka. Potom, kdyz motor vytocis, pist vyjede o par setinek vys a krouzek narazi do hranky, kterou si sam vytvori a tim se poskozuje. 8)
jasně ,když ho totiž pořádně točíš , tak se ojnice natáhnou

Napsal: 15 říj 2008, 16:26
od Smoke
tak tak...
při vyšších ot. je větší odstředivá síla- vůle v ložiskách se snižují. i radiální tlak pístu na válec je v každých ot. jiný. okem to nepostřehneš, ale ovalita stěny válce je vyšší na zadní straně (působící tlačení pístu od expanze- píst se velkým tlakem opírá o válec). v každých ot je počátek a konec tlaku jiný a to i od polohy plynu...