Octavia I - kroucení kotoučů - důvod - vyjádření

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

Nemůže být problém už v prvopočátku? Při obrábění....pokud se víc přitlačí nožem, obvykle to dopadá právě takhle. Stačí možná nepatrná nepřesnost a stále se to jen zhoršuje... Vycházím z toho, že po dobrém přetočení se mi závada nikdy nevrátila...Na kaluže a podobný věci bych věřil u sjetýho papíráku ale ne u novýho kotouče. Kvalita materiálu by v té síle hmoty neměla hrát tak brzy roli....
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já jsem na Octavii koupil Febi a po 35tkm neházej, ale teďkon budu dávat 288mm brzdy který na to prej netrpěj.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Nemůže být problém už v prvopočátku?
Ve výrobě je tento postup: Kotouč se vyhrubuje na soustruhu s přídavkem a potom se funkční plochy, na kterých záleží brousí. Měla by být kontrolována souosost a rovnoběžnost. Pokud to brousí zaučené síly někde v Chině a kontrola je nedostatečná, může dojít k prodeji zmetků. Pokud se soustruží použité kotouče, a umí se to, tak rovnoběžnost a souosost je zaručena. Moc "hulákat" tam ten nůž nejde, protože to má sklony k vibracím a musí se to točit na malé obrátky a malý posuv, aby byl povrch hladký.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Alchemix píše:A co tedy doporučujete? Za chvíli budu muset měnit původní kotouče které jsou bez problémů a nechci koupit nějaký shitky a s někým se pak neustále hádat u reklamací a auto mít mimo provoz....
bez auta nebudeš! musíš si koupit jiný a mužeš jezdit hned! ale na reklamaci si počkáš!
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

By se asi moc lidem nelibylo kdybych jim rekl že jim vymenim kotouce i s nábojema.. (LOL)
RomanB
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 02 srp 2007, 19:44
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od RomanB »

Tomas.cz píše:Já jsem na Octavii koupil Febi a po 35tkm neházej, ale teďkon budu dávat 288mm brzdy který na to prej netrpěj.
Reklamoval jsem dvoje Powerdisky od ATE a až ty nejlacinější od Febi drží - zatím najeto asi 15 tisíc.
Oktávka Tdi,1998
Partner HDI,2000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

origoš píše:
Nemůže být problém už v prvopočátku?
Ve výrobě je tento postup: Kotouč se vyhrubuje na soustruhu s přídavkem a potom se funkční plochy, na kterých záleží brousí. Měla by být kontrolována souosost a rovnoběžnost. Pokud to brousí zaučené síly někde v Chině a kontrola je nedostatečná, může dojít k prodeji zmetků. Pokud se soustruží použité kotouče, a umí se to, tak rovnoběžnost a souosost je zaručena. Moc "hulákat" tam ten nůž nejde, protože to má sklony k vibracím a musí se to točit na malé obrátky a malý posuv, aby byl povrch hladký.
oni tam brousí kde co ale co je zajímavé že tento problém je u koktávky, pak jsem ho znal u forda, tam se měnilo uložení stabilák rameno, a u kterých aut se jinak vyskytuje tento problém?

měnil jsem třeba bosch made in ukrajina ford tanzit stavební firma věčně nahulákané obrubníky, zámková dlažba, ty kodouče valí dodnes žádný problém miloš
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pánové, všichni tu hovoříte o značkách jako FEBI, ATE, Zimmermann, Ferodo či Brembo, ale nikdo z vás se tu nezmínil o tom, že by někdy použil kotouče značky AP.

Já je mám jak na Galaxy (288 mm) tak i na Octavii AHF a ani v jednom případě nemám problém. Najedu s každým vozem celkem hodně kilometrů (s Galaxy cca 30.000 a s Octavií i víc) a prostě nevím, že mám brzdy.

Protože jsem zákazníkem třebíčské firmy METEOR, kde je prodávají, zkusil jsem je. A udělal jsem dobře. Destičky mám od španělské firmy REMSA (na tuto kombinaci si nemůžu stěžovat).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Třeba je na Octavii opravdu konstrukční vada.
Ty kotouče mohou na Golfu fungovat, ale Oc. je už jiné auto.
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Marek77 píše: Já je mám jak na Galaxy (288 mm) tak i na Octavii AHF a ani v jednom případě nemám problém. Najedu s každým vozem celkem hodně kilometrů (s Galaxy cca 30.000 a s Octavií i víc) a prostě nevím, že mám brzdy.
Mám ATE PD 288mm předek, zadek pouze ATE klasik. Az na ucinek brzd pri enormnim brzdeni si vcelku nemuzu stezovat. O kriveni nemuze byt rec. Je pravdou, ze vykon na brzdach az tolik neutahuju. Najezdeno na deskach s kotouci uz cca 30tis a klid. (crazy)

Kazdopadne diky za link (tyhle cinty mam nejradsi-schovat se za papir)
STOledo 1M, AHF - poladeno
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fakt těžko říct, čím to je. Ale přijde mi divné, že poruchovost je "jen" na Octaviích. Přitom identické kotouče přece lze osadit na několik zcela odlišných vozů. Třeba GIV má shodnou nápravu jako OI, víceméně stejné motory, tudíž stejnou váhu na nápravu - a jsou i tam problémy???


Já se spíš soustředím na Galaxy, Octavii mám od firmy a tam to moc neřeším. Ale nemám problém ani tam ani tam. Pravda - brzdím málo, jen je-li to nezbytné, a to zpravidla krátce a intenzívně. Desky mi běžně vydrží 120 - 150.000 km, vzadu to ani neřeším.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Marku Marku, ty jsi s tou svou neuvěřitelnou výdrží součástek, třeba konkrétně pro mne, k drobnému úsměvu.
Nic ve zlém, nemá to být urážka, pouze pousmání nad tím, že mě to všechno vydrží nejvíc třetinu tvých kilometrů. :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Není to problém jenom Octávií, dělají to i jiná auta, Citroeny, Oply, a další. Záleží asi na štěstí co koupí a jak ta auta provozují.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

origoš píše:Není to problém jenom Octávií, dělají to i jiná auta, Citroeny, Oply, a další. Záleží asi na štěstí co koupí a jak ta auta provozují.
jak píšeš asi jak ty auta provozují, já mám třeba na 1.9 feldě pískací desky z reklamačky a nepískají, naprosto v pohodně jestli někdo jezdí brzda plyn nebo se za někoho napíchne 3 m, metry a kopírovačka brzda plyn :o tak se nesmí ničemu divit :-D miloš
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Richi píše:Marku Marku, ty jsi s tou svou neuvěřitelnou výdrží součástek, třeba konkrétně pro mne, k drobnému úsměvu.
Nic ve zlém, nemá to být urážka, pouze pousmání nad tím, že mě to všechno vydrží nejvíc třetinu tvých kilometrů. :D

Na to existuje bezproblémový a zaručený lék - vyměnit šoféra za takového, který umí jezdit - a budeš spokojený jako já :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“