
jak hodně vadí staří pneumatik?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Koupil jsem levně 5 let starý, mírně jetý Dunlop Winter sport a od první chvíle vím, že bych to už znovu neudělal. Tam, kde všichni bez problému jedou, tam já stojím a peru se s ASR. V zatáčkách taky sebevražda. V životě bych tomu nevěřil. Dojedu je v létě a jdu do nových. 

VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
U zimních gum je největším nepřítelem sůl. Ta gumu znehodnocuje tak rychle, že už třetí sezonu mnohdy gumy nemají takové vlastnosti jaké měly dříve. Je to opravdu hodně znát.
Někteří možná tvrdí, že i na osm let starých zimních pneumatikách se jim jede dobře - zkuste si přezout na nové a poznáte, že na těch osmiletých se vám dobře nejede
.
Já tohle moc neřeším - v zimním období najedu cca 10.000 km, takže maximálně po třetí zimě není o čem diskutovat.
Někteří možná tvrdí, že i na osm let starých zimních pneumatikách se jim jede dobře - zkuste si přezout na nové a poznáte, že na těch osmiletých se vám dobře nejede

Já tohle moc neřeším - v zimním období najedu cca 10.000 km, takže maximálně po třetí zimě není o čem diskutovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ja jsem asi pred rokem kupoval na inzerat letni gumy,byli to Dunlop SP9 z roku asi 2000 nove,jeste na nich byli ty barevne prouzky,majitel to mel schovane ve sklepe ze to pak obuje na auto,ale pak auto prodal tak mu je zustali.
Reknu vam uz nikdy bych nekupoval stare gumy,byli tak tvrde ze pri sebemensim rozjezdu auto hned hrabalo,stacilo trochu prudseji zabrzdit a hned zacalo fungovat abs,to jsem si myslel ze mam spatne abs ze tak brzy reaguje,ale bylo to gumama.
Radeji rok stare gumy,ktere maji 4mm,nez 6 let a 8mm.
Co jsem usetril na gumach tak jsem doplatil na zvysenem povinnem ruceni,protoze jsem nedobrzdil a lehce tukl do auta co jelo pre de mnou,hned byla pojistna udalost,nastesti na Bore nebylo ani skrabnuti,mu odesli couvaci senzory.
Reknu vam uz nikdy bych nekupoval stare gumy,byli tak tvrde ze pri sebemensim rozjezdu auto hned hrabalo,stacilo trochu prudseji zabrzdit a hned zacalo fungovat abs,to jsem si myslel ze mam spatne abs ze tak brzy reaguje,ale bylo to gumama.
Radeji rok stare gumy,ktere maji 4mm,nez 6 let a 8mm.
Co jsem usetril na gumach tak jsem doplatil na zvysenem povinnem ruceni,protoze jsem nedobrzdil a lehce tukl do auta co jelo pre de mnou,hned byla pojistna udalost,nastesti na Bore nebylo ani skrabnuti,mu odesli couvaci senzory.

bora 1,9 TDI 66 kw typ AGR najeto 186000km,brembo+textar
Yamaha 1000 thunderace
Yamaha 1000 thunderace
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
nebulus píše:Raz som v lete dojazďoval staršie zimáky a okrem toho, že trošku pískali v zátačkach, tak nijako nevadili. Ani z nich nejako neubudlo. A potom keď som obul nové zimné ( obyčajné lacné Barumky ) a nasnežilo, tak to bola paráda. Tie staré gumy zimu predtým boli hrozné, stačilo trochu snehu a ľadu a už som sa nevedel pohnúť. Na tých nových gumách niečo bude.










GIV Variant TDi ???kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Důrazně varovat můžeš....stejně je lidi budou dojíždět....ot je jak se k tomu v případě nehody postaví pojišťovna....v německu platí, že pokud v zimě nabouráš s letňákama...máš smůlu....a myslím že u nás se na to už taky kouká...ale jen v zimě s letníma...jestli by to někdo řešil v létě se zimníma, to nevim
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Český národ je národem šetřílků. Ono se mnohdy není čemu divit, dost lidí má hluboko do kapsy.
V zimě na letních nejezdím, to je nezodpovědné a mnohdy vražedné počínání, ale mám-li po zimě gumy se vzorkem pod 4 mm (tudíž na další zimu už použít nepůjdou), dojíždím je v létě úplně běžně (i letos se na to chystám na jedné nápravě). Nevidím na tom nic špatného, na zadní nápravě to nevadí vůbec. Pokud se malinko přehustí (dávám o 0,3 - 0,5 Bar víc), chovají se stejně jako letní. Neříkám, že je to správně, ale zaprvé si myslím, že je to nesrovnatelně menší zlo než kdybych jezdil v zimě na letních, za druhé proto, že mám autobus, s nímž se závodit nedá, vozím děti a tudíž jezdím výhradně v rámci předpisů.
V zimě na letních nejezdím, to je nezodpovědné a mnohdy vražedné počínání, ale mám-li po zimě gumy se vzorkem pod 4 mm (tudíž na další zimu už použít nepůjdou), dojíždím je v létě úplně běžně (i letos se na to chystám na jedné nápravě). Nevidím na tom nic špatného, na zadní nápravě to nevadí vůbec. Pokud se malinko přehustí (dávám o 0,3 - 0,5 Bar víc), chovají se stejně jako letní. Neříkám, že je to správně, ale zaprvé si myslím, že je to nesrovnatelně menší zlo než kdybych jezdil v zimě na letních, za druhé proto, že mám autobus, s nímž se závodit nedá, vozím děti a tudíž jezdím výhradně v rámci předpisů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To nebylo tím, že jel v létě do tropů, ale tím, že byly staré nebo nesprávně nahustěné.
Kdybych jel na zimních gumách do tropické oblasti v létě, navíc naložený až po střechu, musel bych u té Feldy Combi hustit zadní kola přes tři bary (na kolik je hustil on???).
Kdybych jel na zimních gumách do tropické oblasti v létě, navíc naložený až po střechu, musel bych u té Feldy Combi hustit zadní kola přes tři bary (na kolik je hustil on???).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
no hele nevim nevim, ale ty zimáky se ti hlavně na dálnici daleko víc zahřívaj, bál bych se že to bouchneMarek77 píše:Český národ je národem šetřílků. Ono se mnohdy není čemu divit, dost lidí má hluboko do kapsy.
V zimě na letních nejezdím, to je nezodpovědné a mnohdy vražedné počínání, ale mám-li po zimě gumy se vzorkem pod 4 mm (tudíž na další zimu už použít nepůjdou), dojíždím je v létě úplně běžně (i letos se na to chystám na jedné nápravě). Nevidím na tom nic špatného, na zadní nápravě to nevadí vůbec. Pokud se malinko přehustí (dávám o 0,3 - 0,5 Bar víc), chovají se stejně jako letní. Neříkám, že je to správně, ale zaprvé si myslím, že je to nesrovnatelně menší zlo než kdybych jezdil v zimě na letních, za druhé proto, že mám autobus, s nímž se závodit nedá, vozím děti a tudíž jezdím výhradně v rámci předpisů.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33645
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Taky si myslím, že pouhou jízdou gumy nebouchnou - pokud jsou správně nahustěné a nepoškozené, není k tomu důvod.
A že se zimní gumy v zimě rychleji sjíždějí vím a jsem rád - já je přece potřebuju dojet, ne?
Celoprotektory typu Vranik a podobně nejsou pneumatiky, ale sebevražda. A taková socka zase nejsem, abych kupoval protektory. I sebehorší nová pneu je vždy lepší než nejlepší protektor.
A že se zimní gumy v zimě rychleji sjíždějí vím a jsem rád - já je přece potřebuju dojet, ne?

Celoprotektory typu Vranik a podobně nejsou pneumatiky, ale sebevražda. A taková socka zase nejsem, abych kupoval protektory. I sebehorší nová pneu je vždy lepší než nejlepší protektor.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 12 zář 2007, 18:46
- Bydliště: Karlovy Vary už jinde
Odpovědi: 0
pořádně si pneu prohlédnout a jak jsou z boku nebo mezi vzorkem trhlinky tak ruce pryč, zimáky jenom nový - tři sezony a pryč s nima,
jinak v Německu se nesmí prodávat pneu starší tři roky, u nás to bohužel neplatí a ty prošlý německý gumy se pak u nás prodávaj za bombový ceny v akci a nejen v pneubazarech ale i na internetu
jinak v Německu se nesmí prodávat pneu starší tři roky, u nás to bohužel neplatí a ty prošlý německý gumy se pak u nás prodávaj za bombový ceny v akci a nejen v pneubazarech ale i na internetu
Jo, o tom mi povídej. Pracoval jsem onoho času na recyklaci pneumatik na Vřesové u Sokolova. Kamiony z Německa tam dovezli sto tun gum týdně a tos měl vidět, jak na to nastoupili borci hrabači (které jsi potom v neděli viděl ve Varech na burze, jak prodávali skvělé jeté pneumatiky z Německa).
Mně vydrží zimáky maximálně tři sezony, pak je dezén pod 4 mm a dojedu je v létě. Naštěstí mi to nikdy nevyjde tak, že bych sjel všechny čtyři zimní, tudíž v létě dojíždím jen dvě (a ty dávám na zadek).
Mně vydrží zimáky maximálně tři sezony, pak je dezén pod 4 mm a dojedu je v létě. Naštěstí mi to nikdy nevyjde tak, že bych sjel všechny čtyři zimní, tudíž v létě dojíždím jen dvě (a ty dávám na zadek).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)