Ohřev na provozní teplotu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Octu mám tři měsíce a topení a zahřívání motoru zatím nejhorší ze všech aut (2x žigulík, 2x kadett, 2x R19, R Clio, R Laguna). Jasně, je to první diesel v mém vlastnictví, ale nečekal jsem takovou zradu. Než začne trochu solidně topit, je to po takovejch dobrejch 15-ti km.
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tupino »

je to klasicka vlastnost TDI, vyhřívací svíčky pomáhají (když fungujou) ale v minus 20ti už je tomu velkymu bloku zima :wink:
V6 TDI 4M
Uživatelský avatar
capo
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od capo »

Jen pro informaci :

Ten přídavný ohřev se nesepne v těchto případech :
vadný snímač teploty chlad. kapaliny
start motoru během posledních 10 s
napětí aku. pod 9V
otáčky pod 870 ot/min
vadný alternátor
teplota chlad. kapal.větší než 70stC
teplota nasávaného vzducu větší než 5 st. C.

viz servisní manuál 81kW str. 57....

Třeba z toho někdo něco vyvodí....
Passat BiTDI 2015
em-phaser
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:59
Bydliště: Mělník

Příspěvek od em-phaser »

andre:čágo kolego,nic si z toho nedělej,je to normoš a že by si to ohřál na 90stupnů C,na to zapomen :-) není to nic divného...
Audi B4 Avant tdi(plná polní,kat fuč+egr auch)+Golf 2 Mtdi BBS mit hifi anláge...Alles in ropovod
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Hned potom, co se motor trochu ohřeje, musíš zapřáhnout všech 150 koní. Ne že se jich sto jenom poveze. :D
Mně to taky trvá, než tu boudu vyhřeju :) . Ale jak zpomalím, nebo jsem třeba na červený, tak hned začne foukat studenej vzduch. :-(
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

moje zkušenost je že AFN (110k) se ohříval líp než PDčko AJM (115k), topěj oba asi stejně, ale s AFN jsem měl po 10km už 90 a ani se to nehlo, no možná to při hodně ekonomický jízdě slezlo na 85, to s AJM jeto horší přitom auto je težší, ale ais ten motor má větší učinnonst, když jedu piánko tak to nevyleze na 90 ani po 50km (podle palubního počítače spotřeba do 5L), pak třeba někde musim udělat pár rozjezdů na semaforech, to to vyleze na 90, ale pak když zas jedu v klidu tak to tak po 15minutách jde i na 70, hadice ke chladiči a chladič je studenej
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Stan
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 19:15
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Stan »

Je to celkem normální. V takových mrazech se ohřejvá strašně dlouho, Pokud přepnete topení na vnitřní okruh pude to mnohem líp. Mě se dneska stalo asi po padesáti kilometrech, že mi teplota začala klesat z 90 asi na 70. jakmile sem přepnul na vnitřní okruh šlo to okamžitě zpátky. Holt zima je svině a Když musí tou samou vodou ohřejvat vzduch pro kabinu tak nestíhá. Škoda jenom, že nejde použít vnitřní okruh i na okno.
GIV TDI
rusty
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 20:52
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od rusty »

mě osobně nepřipadá normální , si v těchto zeměpisných šířkách pořídit auto s dieslovým motorem...
pak se nedivte , že mrznete !!! :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

martex píše:přesně jak píšete - ta teplota jde v tomhle počasí dost pomalu nahoru (kort když je puštěný topení naplno), ale musím zaklepat jakmile tam mám 90st tak je ručička jak přikovaná. docela zajímavě to maj dělaný Lupa ty maj uvnitř ještě el.vložku. něco jako nezávislé el.topení.
Tu elektrickou vložku před radiátorem mají i Fabie, na žhavky do vody už asi nevybylo místo.
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

Huml píše:
martex píše:přesně jak píšete - ta teplota jde v tomhle počasí dost pomalu nahoru (kort když je puštěný topení naplno), ale musím zaklepat jakmile tam mám 90st tak je ručička jak přikovaná. docela zajímavě to maj dělaný Lupa ty maj uvnitř ještě el.vložku. něco jako nezávislé el.topení.
Tu elektrickou vložku před radiátorem mají i Fabie, na žhavky do vody už asi nevybylo místo.
jojo to vím že nemaj žhavky , ale myslel jsem použít ještě ten radiator vč.el.vložky (vyměnit ho za klasickej) pokud by tam pasoval a použít to jako přídavný topení . :)
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Takže jsem dal včera nový termostat (pasuje ze Felicie 1,9D), když jsem to včera odpoledne projížděl, tak jsem viděl poprvé co to auto mám ručičku teploměru na 90ce :) Ráno jsem se těšil, jak se konečně ohřeju, ale nic... v -20ti je to pořád bída. Ale díky Capovo přízpěvku už vím, kde je chyba - nejde mi ohřev vody, protože je KO snímač teploty v sacím potrubí a naskočí tam provizorní hodnota 18,9°C (což je víc než 5), tak tam zkusím dneska provizorně prdnout rezistor tak 6kilo a mělo by to fachat...
TURBO
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:32
Bydliště: sc

Příspěvek od TURBO »

Jo taky při -25C jsem zahříval motor 20Km ale teplota klasala k 80C myslím že nejednoduší ja dat něco před chladič , třeba připevnit na nasavací otvory a jak se oteplí tak to sundat a je to hned poznat :-D
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Tato zima nás školí, měl jsem tu pašíka, motor AHH a ten se zahříval docela rychle i topil, což mě překvapilo.
audinolog
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 17:31
Bydliště: otročiněves

Příspěvek od audinolog »

ja ma a6(c 4) v plny palbě kromě quattra s 2.5 tdi v takovyhle kose neni mozny po rovine a pri svizny jizde dosahnout 90° ale když to vemu do kopce tak po 2km je tam 90° jo a s tim topenim tohle ma el. topeni(climatronic) takze sem vysmatej.ale je efakt ze kdyz je vohrata a pustim ji z kopce tak po 700metrech je tam 80° takze rada jednoduch nechat ji po startu 10 min bezet a az se trochu ohreje tak za ni vic tahat tak do 2500 ot
na vic uz nemam srdce protoze to se nedela.
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Když jsou mrazy jako teď, tak mi trvá tak 15km než se ručička vyhrabe úplně a to s tim jezdim tak 1x za týden jen projet. Než to vyleze nahoru, tak s tim nejedu víc jako 60km/h. Ale když už se tam dostane, tak se nehne ani když stavim nebo něco jinýho
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“