Katalyzátor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

nogis píše:Dal jsem místo něj trubku pozoruju následující. Jde víc slyšet turbo, smrdí to jak starej náklaďák, rozdíl ve výkonu nepozorovatelný, pocitově ale hůř táhne nad 4tis.ot., spotřeba šla při stejné jízdě o cca 0,5l nahoru. Takže příště do toho půjdu zas... (LOL) :D
Tak to asi nebude chyba katika. Bez neho ma turbo rychlejsi nabeh. To ze je viacej pocut turbo a viacej to smrdi s tym suhlasim. Ale spotreba sa znizila cca pol litra. Pocity nad 4 tis. su así len pocity,pretoze pri takych otackach ti pada vykon,nakolko na turbe pada tlak.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Tak v čem je chyba? Jedině v katu. Jinak k těm pocitům, před tím to ve 4tis. ještě znovu citelně zatáhlo, teď už jen klesá výkon. Je to přesně od chvíle co jsem ho vyndal. Prostě jsem asi čekal nějaké zlepšení a ono se nic nekonalo. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

nogis píše:Tak v čem je chyba? Jedině v katu. Jinak k těm pocitům, před tím to ve 4tis. ještě znovu citelně zatáhlo, teď už jen klesá výkon. Je to přesně od chvíle co jsem ho vyndal. Prostě jsem asi čekal nějaké zlepšení a ono se nic nekonalo. ;)
aky to mas rok vyroby. Nema to uz nahodou rizeny katalizator?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak především - žádný PD motor od koncernu VW nemá řízený KAT. Lambda sondu v žádném výfuku motoru PD opravdu nenajdeš (LOL) .

Navíc pokud pozoruje změnu chování motoru právě od okamžiku, kdy KAT vyndal, může být příčina opravdu v tom, že výfukové plyny špatně proudí.

To nogis: Nemá ta vevařená trubka místo KATu menší průměr než zbytek potrubí??? To by totiž ztrátu výkonu způsobovalo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

kat venku, jak pise kolega nesmrdi to uz nakysle, ale jak starej nakladek! kourivost zustala stejna, vic hvizda turbo (slysim jak na volnobeh, tak pri zhaseni motoru), auto jde paradne vodspoda a do otacek.
takze kat jen OFF!!!
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Registrován: 06 črc 2009, 11:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od shvellan »

roti píše:kat venku, jak pise kolega nesmrdi to uz nakysle, ale jak starej nakladek! kourivost zustala stejna, vic hvizda turbo (slysim jak na volnobeh, tak pri zhaseni motoru), auto jde paradne vodspoda a do otacek.
takze kat jen OFF!!!
no to už mi tak smrdí, ale nevim jestli to už je vykuchaný nebo ne rozdělám to a uvidim
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já ho vyndal, nahradil trubkou stejného průměru jako zbytek výfuku, oba tlumiče mám v náhradách jen absorbéry (bez přepážek). Tlačím kolem 1,6baru. a pocity? Smrad jak avie, trochu to za autem syčí, na výkonu jsem nepoznal absolutně nic, náběh turba stejný. Spotřeba úplně stejná.
Takže pujde zpět,sice po 300 tis už není jak zamlada, ale smrad bez katu je strašnej. Nevim nechci nikomu brát jeho pocity, ale věřím, že ve většině případů je to placebo pocit.....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

kat off.jednoznacne. ;) ...asi tu ma kazdy ine pocity... (noteeth)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Marek77 píše: To nogis: Nemá ta vevařená trubka místo KATu menší průměr než zbytek potrubí??? To by totiž ztrátu výkonu způsobovalo.
Průměr je shodný, použil jsem trubku ze stejného výfuku. Myslím, že pokud je kat v pohodě, tak jeho vyndáním toho člověk moc nezíská.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Taky si myslím. Navíc odstranění KATu je v rozporu se zákonem a škodí to všemu okolo. Vzhledem k tomu, že se mi na světě líbí a nepotřebuju se nechat wotravovat vlastním smradem z vlastního motoru, KAT mi na autě určitě zůstane.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

nogis píše:
Marek77 píše: To nogis: Nemá ta vevařená trubka místo KATu menší průměr než zbytek potrubí??? To by totiž ztrátu výkonu způsobovalo.
Průměr je shodný, použil jsem trubku ze stejného výfuku. Myslím, že pokud je kat v pohodě, tak jeho vyndáním toho člověk moc nezíská.
myslím si to samé, asi na brzdě by třeba nějaký drobný rozdíl měřitelný byl, ale poznat to ihned na jízdě při výkonech do 180 PS - podle mě nemožný. Ale třeba se každý auto chová jinak, nevim. Samo předpokládám, že kat je průchozí a čistej. Neměl by někdo graf výkonu s katem a bez? docela by mě to zajímalo
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
3copsi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Registrován: 06 lis 2008, 16:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ruzomberok

dd

Příspěvek od 3copsi3 »

jednoznacne kat offf neni ocom
Golf 3 TDI 66kw, trysky p5O2, 12mm hlava,kat off,egr.off, IC vacsi, turbo gt 1749 Va, sanie PD 130, jednohmota pritlacak VR6, Vyfuk 55mm, soft by Drapek,
seat leon top sport arl 150 hp, vc turbo + soft
Skoda octavia 4x4 combi Gt1749 VB +AL + soft
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Pokud to pomůže, tak na brzdu půjdu hned jak dohoním Reeshu. Snad bude objektivní, protože jsem vyměnil ASZ za ARL, ale stále jedu na původní program. Graf z ASZ s katem mám, teď zkusím ARL bez něj a uvidíme. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

kat off... ;) neni ocom... (noteeth)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

neni pravda, ze se katem nic nezmeni. kat je brzda a to nikdo nepopre!
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“