Rozšíření na nezávislé topení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

martyX
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 06 led 2009, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od martyX »

ahoj, nevíte někdo prosím jaký je rozdíl mezi D5WS a D5WZ - je to jako S-standheizung Z - zuheizer? A druhá věc, kterou musím řešit - je rozdíl v kabeláži mezi 5kw a 3kw vodním topením? díky
Re-volt
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 01 dub 2009, 21:16
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Re-volt »

MirekX píše:Tak jsem dodělal to zapínání bufíka i bez motoru. Zatím to mám na tlačítko v palubovce. Bylo to nakonec docela jednoduchý, je třeba:
Přivést signál (+12 V) na:
Svorku bufíku D+ (jako že běží motor)
svorku bufíku - teplotní čidlo (jako že je zima)
pin climatronicu - červená patice pin č 20 (přímo vstup pro režim topení)
oběhové el. čerpadlo chladící kapaliny přímo napájení - proud cca 0,5 Ampéry

pak natahnout přívod od baterky a instalovat relé na sepnutí ventilátoru topení (to relé také sepnutí signálem +12V)
cena materiálu asi 200 Kč, práce asi 10 hodin, ale teď už by to bylo určitě rychlejc :D
ještě musím dořešit - zpoždění sepnutí ventilátoru klimatronicu - až se ohřeje voda, odhad tak 3-4 min, do té doby nemusí ventilátor běžet.

To je vše. tímto moc díky danielovi.987 za odkazy, na SGAFu je to opravdu polopaticky vysvětleno.
Až to zpracuju, tak sem dám fota. Už se koukám na nějaké spínací hodiny a dálkáč. :)
A ještě, při režimu klimatronicu HE (topení) ten ventilátor fučí podle mě zbytečně moc, přemýšlím, že bych místo režimu HE nechal climatronic normálně zapnout (AUTO-ECON)
Nevíte, jak to má origo přídavné topení?
A měřil jsem odběr proudu a při běžícím bufíku a režimu climatronicu HE to z baterky saje kolem 16 Ampér, pokud zapnu klíček a snížím výkon větráku (2 čárky) tak to bere kolem 7 Ampér. To by mělo být max na 2-3 hodinky topení. :)
Máš SZ díky
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

martyX - S je s vlastním čerpadlem, takže by tam měl bejt min. kabel navíc ...

řešil to někdo s manuální klimou? Konkrétně zapojení a odběr větráku na první stupeň?
pašíkombi AFN B597
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Mám Webasto TTC 5KW ve Fábii s man. klimou a větrák se spouští na rychlost 2. jednička je podle mě o ničom a nevytopí to pořádně auto.V cestě k vetilátoru mám ještě časové relé sepne ventilátor po cca 6 min zapnutí topení.Používám skoro denně a nejezdím nějaký dálky..Baterka drží.Odběr na 2. rychlost neměřen.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

A jak dlouho topíš? Máš porovnání teplot (vevnitř, motor) u 1./2. stupně? Budu předělávat jen 3kW topení a samozřejmě pomoc s odmrazením oken a lehčí vytopení taky uvítám, ale celej introš dlouhý T4 bych stejně těžko vytopil, jde mi spíš o předehřev motoru, takže chci aby voda v motoru byla teplejší než interiér ...

btw. tady se můžete mrknout, jak je to u novějších druhů NT/příhřevů/ohřívačů v užit.VW -

Kód: Vybrat vše

http://www.ulozto.cz/12402864/ssp415-416-pridavna-topeni-zip
ale starší jsem nenašel (třeba ty D3Wčka v T4kách) ...

edit: jaký zpožďovací relé jsi použil? Chtěl bych zároveň nějak řešit i doběh vodního čerpadla, atp.
a vzhledem k tomu, že řj D3W ho odstaví při poklesu už pod 12V je "každej ampér drahej" a raději bych ro řešil bez měniče, i když ho nevylučuju (na druhý baterce)
pašíkombi AFN B597
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Ted když je venku jak je tak topím 15-20 min voda na cca60-70C uvnitř krásně teplo odhadem 18C( iterierovej teploměr nemám) a dovnitř jsem ani nedával abych zjistil přesnou teplotu.Stejně tak porovnání na 1. a 2. stupen..to bych musel sundat kastlík přepájet kabel na 1. rychlost větráku vyzkoušet a zas to překopat z5...
relé:http://www.elkoep.cz/multifunkcni/ přesně tohle..vím že je to relé na DIN lištu..podstatný je že funguje od 12V umístil jsem ho za deklík na pravém boku palubky, takže když chci změnu času je to krásně přístupný a poladný za minutku.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Jo, koukal jsem po podobnym ( http://www.gme.cz/casova-rele/crm-93h-u ... okumentace ), teprv se zorientovávám v těch fukncích, ale pro propracovaný řešení je jeden časovač málo(vilik na vwc to řeší řj s třema časovačema, ale myslim, že dva by mohly stačit). Chci to ideálně navázaný jedno na druhý - př. aby se při vypnutí bufíku vypnul/nezapnul větrák, doběh vodního čerpadla, ap.. Ještě se musim zorientovat v těch módech, ale pomocí těch ovládacích kontaktů by se to mělo dát řešit asi i více způsobama ... a nejlíp s využitím relátek z rozebíraný B5, jen musim zjistit, jak který funguje :) Mam k dispozici všchny možný vč. celkem atyp. propracovanějších, př. taxi-alarm 3B0 963513, ap. (53,73,167,202,214,370,373,381,384,395,489,603 ... (crazy) ) ... a vč. diody signalizující běh naftovýho čerpadla (s odporem a kondíkem, aby to neblikalo moc výrazně), případně dalších "vychytávek" ;)

btw. nevíte někdo, kde zjistit parametry čerpadla (hlavně příkon a průtok, i když ten by měl bejt dostačující, když to někde inzerujou i jako čerpadlo k NT - já ho vytáhl od přídavnýho chladiče u PP kola u B5 automat) - číslo je 078121601 (APG Germany)? Díky
pašíkombi AFN B597
jiras
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 04 lis 2012, 18:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od jiras »

prosím o radu.koupil jsem sharana 1.9 85kW 2001.
nejde mi přídavné topení,je v tom origoš a má svou baterku pod sedadlem spolujezdce.když ho zapnu tak to nic nedělá úplné ticho tak se chci zeptat čím bych měl začít ještě jedna věc nevím jestli to má stím něco společného motor se mi při jízdě neohřeje na víc jak 60stupnů.
Mad_Boxs
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 25 čer 2007, 18:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mad_Boxs »

OI 81kW AHF kombi 2000 - 510 000km - jen jednou vyměněná spojka - oil od výměny do výměny mezi ryskama
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“