Stránka 2 z 3

Napsal: 22 pro 2009, 14:09
od syncon
origoš píše:
a čidlo z benzínovky (nebo střihlý drát atd) jako řešení se mi nelíbí
Když má motor něco za sebou, tak mu prospějě malonko přižhavit. Šetří se tím starter, batrka i nervy řidiče. Všichni, kterým jsem dal žluté si pochvalují a nemají problémy.
zkousel jste to nekdo do TDI co to udela ?

Napsal: 22 pro 2009, 14:22
od Vici
tak já si zas myslím že žluté čidlo je prasárna. mrkněte vagem o kolik stupňů je to posunuté a kdy to vypíná "sytič".. asi tak v tu chvíli kdy se pouští sahara

jinak několika nafťákům které nechtěly teplé startovat pomohla jen výměna čidla za nové zelené, asi měly startéry ještě OK...

jinak ty feldí čidla vody, byť originál jsou strašné šmejdy .. člověk se nemůže spolehnout ani na nové :-(

já mám zelené čidlo, startér z benzína a jezdím si stylem stálé starty + podlaha po městě v létě za 6 v zimě za 7....

ale samozřejmě v klidu - jen diskutujem...

Napsal: 22 pro 2009, 15:00
od slovacek.milos
Vici píše:tak já si zas myslím že žluté čidlo je prasárna. mrkněte vagem o kolik stupňů je to posunuté a kdy to vypíná "sytič".. asi tak v tu chvíli kdy se pouští sahara

jinak několika nafťákům které nechtěly teplé startovat pomohla jen výměna čidla za nové zelené, asi měly startéry ještě OK...

jinak ty feldí čidla vody, byť originál jsou strašné šmejdy .. člověk se nemůže spolehnout ani na nové :-(

já mám zelené čidlo, startér z benzína a jezdím si stylem stálé starty + podlaha po městě v létě za 6 v zimě za 7....

ale samozřejmě v klidu - jen diskutujem...
a kolik to udělá rozdíl na vagu to žluté čidlo, a ten sytič to jak poznáš kdy vypne, na vagu někde nebo uchem a sahará má něco společného stím čidlem? nebo jsi to myslel obrazně ;) miloš

Napsal: 22 pro 2009, 17:30
od origoš
a kdy to vypíná "sytič"..
Od kdy má diesel sytič? Než začneš druhým radit, tak si nastuduj názvosloví.

Napsal: 22 pro 2009, 18:29
od Vici
schválně jsem to napsal do úvozovek.. :-)

ale neva, klidně si dávejte třeba růžová čidla, já budu v klidu žít dál.. (LOL)

nechtěl jsem se dotknout něčí ješitnosti - omluva

Napsal: 22 pro 2009, 18:30
od Vici
miloš : jasně že jsem to myslel obrazně. kolik dělá rozdíl se na vagu mrkni, už si to nepamatuju ale bylo to celkem dost. taky pak poněkud trpí žhaviče...
ale tak zas na výměně žhavičů se dá taky vydělat, čili je to vlastně dobře :-)

Napsal: 22 pro 2009, 19:01
od Zdeněk M
Vici píše:miloš : jasně že jsem to myslel obrazně. kolik dělá rozdíl se na vagu mrkni, už si to nepamatuju ale bylo to celkem dost. taky pak poněkud trpí žhaviče...
ale tak zas na výměně žhavičů se dá taky vydělat, čili je to vlastně dobře :-)
syticem myslel nejspis, to tahlo zvýšenýh otacek zastudena, s tím cidlem s benzina to žhaví asi až do 75-80 stupnu. pokud ma otackoměr, tak to pozna kdy to vypne, padne zvýšený volnobeh.

Napsal: 22 pro 2009, 22:58
od slovacek.milos
Vici píše:miloš : jasně že jsem to myslel obrazně. kolik dělá rozdíl se na vagu mrkni, už si to nepamatuju ale bylo to celkem dost. taky pak poněkud trpí žhaviče...
ale tak zas na výměně žhavičů se dá taky vydělat, čili je to vlastně dobře :-)
vici je to jen pokec jak píšeš origoš nic špatného nemyslí, jen se ptá, já taky nevím co myslíš sytičem, jestli je to předsuvník nebo tern přidavač nafty co ho ovádá lanko podtlaku, tak to jen vysvětli

jak ty žhaviče trpí, že třeba víc odchází


tu teplotu žlutého ti řeknu že když je v autě +5 tak v řj žlutý kroužek hlásí -15 takže kolem těch 20 je tam rozdíl miloš

Napsal: 22 pro 2009, 23:04
od slovacek.milos
co si zatím neumím vysvětlit tak na zelením kroužku přidám počátek vstřiku aby motor chytl na drc a motor zamlátí a po prvním přidání plynu v pohodě

toto jsem udělal na žlutém a ještě na jednom kde bylo trvale -20 a motor práskal do +70

nevím v jakem stavu byl zátěžák to jsem u těch dvou neměřil, origoš zas přidával se žlutým kroužkem a v pohodě

jen mi to tak vrtá hlavou :) miloš

Napsal: 23 pro 2009, 09:24
od origoš
Miloši, pokud zvětšíš předvstřik, tak je to zásadně špatně. Jednotka nastavuje předvstřik dynamicky podle údajů ze snímače teploty, otáček dle signálu ze svorky W alternátoru a podle signálu zátěže. Nemá na rozdíl od TDI zpětnou vazbu ze snímače jehly a prostě nastaví, co autor programu určil. Předpokládá se, že základní nastavení je správné. Pokud se změní některá z hodnot, tal jednotka nastavovačem pohne buď na jednu, nebo ne druhou stranu. Pokud v základním nastavení je větší předvstřik, tak to mlátí. Když mu nastimuluješ nižší teplotu, tak mlátí o to víc. Odstraňit se má vždy příčina a né následek. Tady je příčina v poklesu kompresních tlaků, se kterým výrobci nepočítali a nijak to neošetřili a odstranění by bylo nákladné. Když dáš žluté čidlo, tak pouze docílíš toho, co se dělalo u starých aut, že se prostě déle žhavilo. Se žlutým čidlem se líp startuje teplá i studená, je fakt, že zvýšené otáčky volnoběhu vypne asi o minutu později.

Napsal: 23 pro 2009, 11:40
od slovacek.milos
origoš píše:Miloši, pokud zvětšíš předvstřik, tak je to zásadně špatně. Jednotka nastavuje předvstřik dynamicky podle údajů ze snímače teploty, otáček dle signálu ze svorky W alternátoru a podle signálu zátěže. Nemá na rozdíl od TDI zpětnou vazbu ze snímače jehly a prostě nastaví, co autor programu určil. Předpokládá se, že základní nastavení je správné. Pokud se změní některá z hodnot, tal jednotka nastavovačem pohne buď na jednu, nebo ne druhou stranu. Pokud v základním nastavení je větší předvstřik, tak to mlátí. Když mu nastimuluješ nižší teplotu, tak mlátí o to víc. Odstraňit se má vždy příčina a né následek. Tady je příčina v poklesu kompresních tlaků, se kterým výrobci nepočítali a nijak to neošetřili a odstranění by bylo nákladné. Když dáš žluté čidlo, tak pouze docílíš toho, co se dělalo u starých aut, že se prostě déle žhavilo. Se žlutým čidlem se líp startuje teplá i studená, je fakt, že zvýšené otáčky volnoběhu vypne asi o minutu později.
to bych chápal dík , no chtěl jsem ti dát zas můj recept na vyzkoušení s pořekadlem všechno zásadně špatné může být pro něco dobré :) miloš

Napsal: 23 pro 2009, 14:01
od origoš
To mne napadlo jako první, v době, kdy jsem neměl diagnostiku osvědčený recept pro 1,6D Golfa a jemu podobných motorů přidat předvstřik, když to nechytalo. U těch aurt to fungovalo. Taky to byly jednoduché neřízené systémy. kde se páčkou přialy 4 stupně pro start a když už to bylo trochu ohřáté, tak se páčka dala zpět, nebo na chvíli napůl.
Felda má čerpadlo, kde se předvstřik řídí pomocí taktovacího ventilu napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou bez zpětné kontroly porovnáním údaje ze snímače otáček a snímače jehly. Z toho vyplývá, že když uděláš větší základní předvstřik, tak jednotka, když uzná za vhodné ještě přiloží a potom je z toho multikára. Trpí motor i uši. Mně se u Feldy líbí právě ten příjemný tichý chod.
Pro ty, co to zajímá je tenhle obrázek:
Obrázek

Napsal: 23 pro 2009, 14:25
od Zdeněk M
origoš píše:To mne napadlo jako první, v době, kdy jsem neměl diagnostiku osvědčený recept pro 1,6D Golfa a jemu podobných motorů přidat předvstřik, když to nechytalo. U těch aurt to fungovalo. Taky to byly jednoduché neřízené systémy. kde se páčkou přialy 4 stupně pro start a když už to bylo trochu ohřáté, tak se páčka dala zpět, nebo na chvíli napůl.
Felda má čerpadlo, kde se předvstřik řídí pomocí taktovacího ventilu napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou bez zpětné kontroly porovnáním údaje ze snímače otáček a snímače jehly. Z toho vyplývá, že když uděláš větší základní předvstřik, tak jednotka, když uzná za vhodné ještě přiloží a potom je z toho multikára. Trpí motor i uši. Mně se u Feldy líbí právě ten příjemný tichý chod.
Pro ty, co to zajímá je tenhle obrázek:
Obrázek
To že teplý mezi 60 -70 stupni nechytaj, není o kompresy ale otom že je to bod, kdy je treba přižhavit a nepřižhaví se. Delaj to i trojky golfi s 1Y i TD AAZ oproti Felde maj to tahlo pro studenej start kdy se tam nafta foukne dřiv ale i tak to mota dýl. Francouzi žhaví vsechny i teplý, u teh VW je víc možnosti jak to upravit abi to teplý prižhavilo, bud vymenou cidla, relatkem a tlacitkem, nebo s pomocí kontrolky mazaní apod. V každým pripade se pri vymene toho cidla nesmí hejbat s predvstrikem, nastelovat tak, aby sel kolik lehce s cerpadla vyndat i zandat.

Napsal: 23 pro 2009, 18:09
od slovacek.milos
origoš píše:To mne napadlo jako první, v době, kdy jsem neměl diagnostiku osvědčený recept pro 1,6D Golfa a jemu podobných motorů přidat předvstřik, když to nechytalo. U těch aurt to fungovalo. Taky to byly jednoduché neřízené systémy. kde se páčkou přialy 4 stupně pro start a když už to bylo trochu ohřáté, tak se páčka dala zpět, nebo na chvíli napůl.
Felda má čerpadlo, kde se předvstřik řídí pomocí taktovacího ventilu napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou bez zpětné kontroly porovnáním údaje ze snímače otáček a snímače jehly. Z toho vyplývá, že když uděláš větší základní předvstřik, tak jednotka, když uzná za vhodné ještě přiloží a potom je z toho multikára. Trpí motor i uši. Mně se u Feldy líbí právě ten příjemný tichý chod.
Pro ty, co to zajímá je tenhle obrázek:
Obrázek
já už ma foru četl že ten příjemný chod někoho štval a nazval ho jako falešný zvuk,

no s bošem je to řádný traktor :x

nepřipadne mi že bych z toho já měl traktor tak po startu do prvního přidání
asi je potřeba přihlížet i na ujeté KM já mám 439,000 servisy po 7500 já dělám 10,000, pikap pracant s novou tváří spotřeba 6,5 vesměs jezdím na vzdálenosti 10-17 km

představa že se s pikapem budu loučit není

:) miloš

Napsal: 23 pro 2009, 19:45
od Tomas.cz
Známej má na 1.9 530 000, dostala na radu origoše převodovku z 1.6, novou spojku a jede dál.
Jinak známej je kutil domácí takže ten to řídí takhle:
- signál ze svory W není, píše to taky chybu potenciometru na čerpadlo, žhavení při otevření dveří nejde jelikož vyndal spínač dveří a ten přidavač na podtlakový ventil odpojil úplně aby to mělo menší spotřebu (LOL)
No a v zimě ho startuje na startsprej (noteeth)