To tonyjack:
Mám motor TDI 81kW v Galaxy. Galaxy je dvakrát těžší auto než Golf, s mnohem větším čelním odporem a vlastně i většinou dalších vlastností je na tom "hůře" než Golf. S tímto motorem (který má nyní čtvrt milionu kilometrů) jezdím dálky do šesti litrů, po dálnici 6,5 maximálně. Takže jestli Ti Golf s tímhle motorem žral stejně jako Galaxy, máš buď zamrzlou ruční brzdu nebo místo pravé hnáty kopyto (protože Golfy s TDi jezdí dálky běžně do pěti litrů).
A jestli máš v Leonu motor 1,6/16V 77kW a jezdíš téměř za totéž jako s TDi, pak něco není v pořádku. Tyhle motory totiž jsou obecně známé jako příšerné žrouty. Najezdil jsem s ním dost kilometrů na to, abych to mohl potvrdit (dálnice, rychlost do 130 km/h, dva dospělí, spotřeba 8,5 až 9 litrů (Golf IV variant, naj. 65.000 km, diagnosticky i subjektivně naprosto v pořádku)). Ale možná jsi narazil na výjimku. Jo a mimochodem - víš, že motory 1,6/16V 77kW mají předepsaný plnotučný benzin? U motoru se stupněm komprese 11,5:1 to ani jinak nejde
Všimni si, že ani do Leonu II ani do Golfu V ani jinam tyhle motory už nedávali. Proč si myslíš, že je přestali dělat? Odpověď je nasnadě - kdo by chtěl motory, co žerou i trávu u cesty, pod 4000 otáčkami nejedou a pokud se netočí do vysokých, jsou líné jako veš ?????

I výrobce uznal, že tyhle motory se nepovedly a vrátil se k osvědčenému motoru 1,6/8V 75kW (původně 74kW) s označením 1,6 SR.