1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

tonyjack píše:Neviem, prečo stále kritizujete 1,6-kové motory? Mal som doteraz 1,9 tdi-čko 81kW štvorkový golf. Reálna spotreba 6-6,5lit. Pod 6 som sa dostal na dialnici pri priem.rýchlosti 110-120km/h. No pri jazde mesto 40% a mimo mesta 60% už zmienených 6-6,5lit. Teraz som to vymenil za leona 1,6 16V 77kW motor a spotreba je asi o 1/2 litra vyššia?! Mal som tiež predsudky voči benzínovým motorom. A teraz sa na tom smejem aký som bol zaujatý!! Môže sa vydariť aj benzínový motor a tak isto sa nemusí vydariť zase diesel!
toto co pises je mozne a zrejme aj realne. ale vela ludi s tdi robi mensiu spotrebu ako ty , to po prve, a po druhe, keby som mal pri mojom style jazdy zivit turbobenzin alebo silny benzin tak skrachujem za tyzden :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To tonyjack:

Mám motor TDI 81kW v Galaxy. Galaxy je dvakrát těžší auto než Golf, s mnohem větším čelním odporem a vlastně i většinou dalších vlastností je na tom "hůře" než Golf. S tímto motorem (který má nyní čtvrt milionu kilometrů) jezdím dálky do šesti litrů, po dálnici 6,5 maximálně. Takže jestli Ti Golf s tímhle motorem žral stejně jako Galaxy, máš buď zamrzlou ruční brzdu nebo místo pravé hnáty kopyto (protože Golfy s TDi jezdí dálky běžně do pěti litrů).

A jestli máš v Leonu motor 1,6/16V 77kW a jezdíš téměř za totéž jako s TDi, pak něco není v pořádku. Tyhle motory totiž jsou obecně známé jako příšerné žrouty. Najezdil jsem s ním dost kilometrů na to, abych to mohl potvrdit (dálnice, rychlost do 130 km/h, dva dospělí, spotřeba 8,5 až 9 litrů (Golf IV variant, naj. 65.000 km, diagnosticky i subjektivně naprosto v pořádku)). Ale možná jsi narazil na výjimku. Jo a mimochodem - víš, že motory 1,6/16V 77kW mají předepsaný plnotučný benzin? U motoru se stupněm komprese 11,5:1 to ani jinak nejde :wink:

Všimni si, že ani do Leonu II ani do Golfu V ani jinam tyhle motory už nedávali. Proč si myslíš, že je přestali dělat? Odpověď je nasnadě - kdo by chtěl motory, co žerou i trávu u cesty, pod 4000 otáčkami nejedou a pokud se netočí do vysokých, jsou líné jako veš ????? :-D
I výrobce uznal, že tyhle motory se nepovedly a vrátil se k osvědčenému motoru 1,6/8V 75kW (původně 74kW) s označením 1,6 SR.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 12 úno 2010, 18:24, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

Som rád , že ma hneď prvý príspevok neodpálil :-D . A k tej spotrebe tdi-čka . Kamaráti majú väčšinou diesle a stále ma presviedčali o tom , že mi to žere veľa (myslím ten G4 tdi) . Keď mi jeden požičal octávku a tvrdil, že spotrebu má max 5,5lit. nech robí -čo robí viac nežere!! Pri mojom používaní , asi týždeň som mal spotrebu 6,2lit. Meral som to pri dotankovávaní a nie podľa pc. A musím povedať , že som jeho auto ešte šetril :) nebolo moje!! A teraz opak! Mal som najskôr na skúšku leon 1,4 16V a spotreba bola 7,5lit. Potom som si našiel túto 1,6 16V a bol som milo prekvapený spotrebou. Tak neviem , asi to bude tak ako som napísal, auto sa môže vydariť ale aj nemusí!
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

MAREK 77 Po dialnici nejazdím ,tak to neviem posúdiť .Ručná zabrzdená nebola a kopyto nemám ;) . Jazdím denne 30km tam a 30km späť. 40% mesto a 60% mimo mesta. A spotreba je taká aká je :) A k tomu benzínu, tankujem 95 okt. , taký mám aj predpísaný od výrobcu! 1,6 16V 77kW motory sa ďalej používajú- napr. Fabia 1,6 16V 77kW
Naposledy upravil(a) tonyjack dne 12 úno 2010, 18:46, celkem upraveno 1 x.
M3POWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 31 pro 2008, 12:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od M3POWER »

prostě benzín patří do zapalovaču ;) když benzín tak bmw325i vanos jinak nic ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To tonyjack:

Chlapče milý slovenský, připadáš mi jako malý kluk, kterému chtějí sebrat hračku a on ji z posledních sil brání :wink:. Ale musím Tě bohužel opět zklamat. Motor 1,6/16V 77kW v Leonu má předepsáno palivo min. 98 oktanů. To je fakt a přes to vlak nejede. Máš špatné informace, přečti si pořádně návod.

Motory 1,6/16V 77kW ve Fabii II jsou úplně jiné motory než v Tvém Leonu!!! Už jen na první pohled je to patrné - Fabiové motory mají rozvodový řetěz, zatímco Leon (Golf IV atd.) má dva rozvodové řemeny. A další velmi zásadní rozdíl je v kompresním poměru obou motorů. Motory ve Fabii II mají kompresní poměr 10,5:1 a tudíž mohou používat palivo 95 oktanů. Motory v Leonu a GIV mají stupeň komprese 11,5:1, k tomu jinak nastavený soft v ŘJ a tam už jednoduše benzin s 95 oktany nestačí.
Dvouřemenové motory 1,6/16V 77kW se od roku 2006 nevyráběji :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

To Marek 77 Neznížim sa na Tvoju úroveň a nebudem Ťa zosmiešňovať no neviem prečo ma chceš presvedčiť aký mám predpísaný benzín v návode!? Je to v návode aj na víčku pal. nádrže.Pozri si foto. Ja som nepísal,že je to identický motor ako mám Ja , písal som ,že motory 1,6 16V 77kW sa požívajú aj teraz! Obrázek
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Motor 81kw rotačka je jeden z nejpovedenějších motoru,včetně i spotřeby.Nevím jak si mohl jezdil za 6,5l s golfem/asi si tam neměl vše OK/ ,ale já jsem to měl v octeI a průměr 5,5L.Dokonce jsem s tím jel na otočku Krefeld a zpět cca 1500km za průměr 5,6L při rychlosti 150-170km/h.Všechny ostatní auta mi žrali více.Takže ta vysoká spotřeba určitě neni díky motoru 81KW.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To tonyjack: Že máš na víčku nápis o palivu 95/91 ještě neznamená, že je to správně. Ta samolepka se dá velmi snadno strhnout a nalepit jiná, to Ti asi nemusím vysvětlovat. A nechápu, proč si myslíš, že se snažím Tě zesměšňovat. Já se snažím Ti pomoci, protože nevím proč jsem měl pocit, že o motorech toho moc nevíš.

Motory 1,6/16V 77kW v Leonu I mají předepsané palivo 98 oktanů. Že Ty máš jiné info je Tvůj problém.
Dělám do motorů VW skoro dvě desítky let a nemusíš mě učit je znát. Když Ti říkám, že do Tvého motoru patří pouze palivo s 98 oktany, můžeš té informaci zaručeně věřit.

Mimochodem - jaký máš kód motoru ??? Do Leonů se dávaly tyhle motory se třemi různými kódy, ale stejnými vlastnostmi, takže jeden z nich musíš mít (a všechny mají 98 oktanů). Nebo že by Ti tam dali nějaký jiný motor, který neznám??? :-D
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 15 úno 2010, 09:04, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

Chlapi ale ja tu stále tvrdím, že sa môže vydariť aj benzín. motor a nemusí vydariť diesel. Ja som mal asi nevydarený diesel! Kolega s octavkou mal spotrebu 5,5lit. Keď som išiel na nej Ja bola spotr. nad 6 lit. Ja netvrdím , že na tej istej trati. Ja chodím 30km do práce a späť. Cesta asi 6 dedín + mesto. Na tejto trati som mal takúto spotrebu aj s golfom +,- . Nedá sa porovnávať spotreba na diaľnici a spotreba v zime so stud. motorom na 3-ke 4-ke. Určite ak chodím dlhšie trate tak sa oplatí diesel ale na krátke trate sa diesel ani nezohreje a spotreba je +,- rovnaká s benzínom! To Marek 77 Máš pravdu ,Ja nie som odborník na motory. Ja som bežný užívateľ. Jazdil som asi na 6-tich svojich + 4 služobné autá! Za 22 rokov som toho niečo už najazdil, ale vždy sa nechám poučiť! A myslím to úprimne!! Máš pravdu , že do Leonov dávali 3 druhy mot. Ja mám typ AUS. Mám ho 1/2 roka a doteraz som tankoval 95-ku ale nechám sa poučiť a budem tankovať 98-ku. Už som sa na to pítal na rôznych fórach a všade tvrdili , tankuj, čo máš uvedené v papieroch a na víčku pal. nádrže. Pozri foto: Obrázek
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Motor AUS má předepsáno palivo s oktanovým číslem minimálně 98 - na tom trvám. V TP můžeš mít napsáno co chceš, to vyplňuje ouředník, který mnohdy ani netuší, že existuje více druhů benzinu.

Pravdou je, že při použití kvalitního paliva s oktanovým číslem 95 by se teoreticky nemuselo nic zásadního stát z hlediska životnosti motoru, ale naprosto určitě bude při trvalém používání tohoto paliva vyšší spotřeba a nižší pružnost (točivý moment) motoru, to je neodiskutovatelný fakt.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

Hoď sem prosím Ťa niečo, kde je písané ,že tento typ motora má predpísaný 98 okt. benzín . Inak, o tomto som diskutoval na viacerých fórach a stále to isté : tankuj to čo máš napísané! Jeden pán mi poslal toto :
Otázka:
Dobrý den. Je opodstatnělé tankovat do benzínového motoru (1,6 16V) benzín s oktanovým číslem 98 a vyšší? Je zvýšená cena úměrná, zlepšení výkonu automobilu? A nemůže tento "polepšení" udělat něco motoru s normálním olejem (ACEA A3 10W 40)? Mnohokrát děkuji za odpoběd.

Odpověď:
Dobrý den, tvz. oktanový nárok motoru, tedy doporučené palivo pro daný typ motoru stanovuje výrobce motoru. Tento údaj naleznete v příručce vozidla. Pokud použijete "lepší" benzín, než předepisuje výrobce motoru, motoru určitě neublížíte. Na druhou stranu neočekávejte žádné znatelné zvýšení výkonu motoru, snad pouze určité zlepšení komfortu jízdy (motor lépe reaguje při akceleraci). Při měření se benefit použití benzínu s OČ 100 oproti standardnímu s OČ 95 projevil neznatelným zvýšením výkonu o cca 2%. Zvýšená cena tedy není úměrná vynaloženým prostředkům. Kromě toho benzín prodávaný u čerpacích stanic má vyšší hodnotu OČ (95 je minimální hodnota), zpravidla se pohybuje mezi OČ 96 až 98 - takže lepší benzín tankujete pořád. Alespoň u námi sledovaných čerpacích stanic, označených logem Pečetě kvality (www.dobrapumpa.cz).
Viem,že to nepatrí na "dieselpower" ale vidím,že autám rozumieš tak mi prosím daj niečo kde je to písané. Ďakujem!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

AutoData 3.24 a starší
Originální uživatelská příručka VW GolfIV (stejné motory jako v Leonu)
Originální dílenská příručka pro VW GolfIV

- a můžeme pokračovat.

Prostě a jednoduše - motory VW 1,6/16V 77kW s kódy AUS, BCB, AZD, ATN jsou motory se stupněm komprese 11,5:1 (což jistě tušíš, že je velmi vysoko). A z tohoto důvodu je pro tyto motory předepsáno palivo s oktanovým číslem min. 98.

Já už fakt nevím, jak Ti to mám vysvětlit. A už se o to ani nebudu snažit, protože jak vidím nemá to cenu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

Hľadal som všade,ale na "ako na to" som zabudol . Zostala mi kniha ešte z golfa tak som to hľadal. Nemysli si,že sa nedám poučiť! A ak sa mýlim tak uznám aj chybu! A teraz som sa mýlil. (wallbash) Aspoň môžem ostatným ukázať aký tam má ísť benzín: 98 okt. Mal si pravdu a Ja som sa mýlil. Prepáč! Obrázek
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Nemáš se za co omlouvat.
Vložil si dvě fotky + informaci z návodu, pak poprosíš o něco, kde je napsáno, že má tento typ předepsaný 98 okt. benzín a dostane se Ti této odpovědi-
AutoData 3.24 a starší
Originální uživatelská příručka VW GolfIV (stejné motory jako v Leonu)
Originální dílenská příručka pro VW GolfIV

- a můžeme pokračovat.

Prostě a jednoduše - motory VW 1,6/16V 77kW s kódy AUS, BCB, AZD, ATN jsou motory se stupněm komprese 11,5:1 (což jistě tušíš, že je velmi vysoko). A z tohoto důvodu je pro tyto motory předepsáno palivo s oktanovým číslem min. 98.


Já už fakt nevím, jak Ti to mám vysvětlit. A už se o to ani nebudu snažit, protože jak vidím nemá to cenu.
V "Jak na to" je příliš malá kolonka na to, aby se tam vešla informace z originálu Uživatelské příručky. A sice-
Super Plus 98 ROZ/ Super 95 ROZ ( Mit geringer Leistungsminderung )
Takže se nespletli ve výrobě a nenalepili na víčko špatnou nálepku, nemýlí se ani Tvůj návod k obsluze, ani se zároveň nespletl "ouředník".
Benzín s oktanovým číslem 95 používat můžeš.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“