??? Funkčnost EDS ???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
tuner
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
Jo mam ji origo tištěnou. Přehřivaní pozna jednoduše nepotřebuje na to žadny čidlo, spočíta si to. EDS pravě nefunguje od nuly,v přiručce je to pravě přesně popsany proč to tak není,a taky tam je napsany že i u čtyřkolky je EDS jen na předni napravu ono je to i jednoduše zjistitellny,stači si spočitat ventilyl na ABSu a zjistíš že tam dva chybí.ABS taky nefunguje až do nuly ale konči někde kolem 4km/h. A jak by jednotka poznala že jedeš dozadu?Přece uplně jednoduše ze spínče zpatečky,ale to u B5 neni,možna že až nějaky posledni generace jednotek to mužou mit.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
podla mna blbost . mam EDS v GIII z OI .. funguje okamzite pri pretoceni jedneho kolesa. skor by som povedal opacne ze funguje do nejakej rychlostituner píše:Kolik jsi měl na tachometru km/h? Funguje to až od určitych km/h ktery jsou pro každy auto individualní. Většinou se funkce EDS spouští až od 12km/h u některych aut třeba až od 18km/h a vypíná se kolem 60km/h . EDS je jen pro přední napravu a to i u čtyřkolek.
GIV var asz 4mot upraveny
ovi píše:Čidla pro tyto systémy snímají jednotlivé impulsy pouze při jízdě dopředu. Zkuste se prosím rozcouvat a zabrzděte, je zřejmé, že systém ABS funkční v tomto případě není. Dá se to vyzkoušet i na zvedáku, kdy jsou všechny kola volná.
Takže tak
pri EDS ked zdvyhnes auto (PREDOKOLKA) a hodis tam nejaku rychlost v momente ti zacne brzdit jedno koleso ... ja som ich mal dole a utrhlo mi srob co drzi kotuc kedze som si to neuvedomil a polos sa tocila dalej .... diferak
teraz ked nieco skusam ...jedno cidlo odpojim a mozem skusat
GIV var asz 4mot upraveny
-
supermuf0090
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
neni ten tvrdej pedal nahodou proto , ze je EDS prave v cinnosti?majkl1 píše:Všude se dočítám, že aktivita EDS je doprovázena typickým zvukem, který je stejný jako při aktivitě ABS. To však postrádám. Nicméně v tu chvíli je pedál brzd tvrdej jak ....
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Ahoj dodělával jsem ASR/EDS takže nějaké info mám.Problém je v tom,že musí být dodržena nějaká procentuální odchylka mezi stojícím a protáčejícím se kolem,protože kdyby jsi to oroštoval moc a EDS zabralo,mohla by Ti taky vyskočit náprava.Ale jak píšeš,že jsi to měl opřené o hromadu,tak by to zafungovat mělo,je to celkem dost znát a po tmě když svítíš tak pohasínají světla.majkl1 píše:Tak to máme nějaké rozdílné informacetuner píše:Kolik jsi měl na tachometru km/h? Funguje to až od určitych km/h ktery jsou pro každy auto individualní. Většinou se funkce EDS spouští až od 12km/h u některych aut třeba až od 18km/h a vypíná se kolem 60km/h . EDS je jen pro přední napravu a to i u čtyřkolek.. Co vím, tak by EDS mělo fachat od 0 do 40km/h a u Quattra do 80km. A též by mělo fungovat u čtyřkolky na všechna 4 kola. U předokolky (passatu) bych to chápal, tam i ABS funguje na každé přední kolo zvlášť a pro zadek je dohromady pro obě kola, ale u čtyřkolky je i ABS zvlášť pro každé kolo. Jednotku podle vagu mám Quattro verzi 5.2.
Každopádně jsem tam měl od 0 do cca 30km/h. ABS funguje normáně a velice citlivě. Ve chvílích, kdy by mělo chodit EDS nesliším ani zvukl pumpy, jako při aktivním ABS. Stojící ani protáčející se kola nemají ani náznak nějakého popoškubávání. Ale když při tom šlápnu na brzdový pedál, je tvrdý.
Ještě mi vysvětli to ABS,nějak to nechápu s tou zadní nápravou,vždyť všechny kola by měly fungovat nezávisle ne?Od toho je to ABS.Navíc brzdy jsou do kříže přeci.
Prosímtě co je to za nesmysl???Rozumíš trošku elektronice?Jak ty čidla na těch věncích co jsou na kolech poznají,že se točí naopak???To je úplně jedno jak se točí,impuls je stejný jak dopředu tak dozadu.Pokud ovšem řj vypíná ABS při zařazení zpátečky,tak to je věc jiná,to já nevím.ovi píše:Čidla pro tyto systémy snímají jednotlivé impulsy pouze při jízdě dopředu. Zkuste se prosím rozcouvat a zabrzděte, je zřejmé, že systém ABS funkční v tomto případě není. Dá se to vyzkoušet i na zvedáku, kdy jsou všechny kola volná.
Takže tak
Vidím,že s tím ABS už jsi to psal,jsem to nedočetl až sem.majkl1 píše:1) No tak to by mě zajímalo, jak řj ABS pozná, kdy se brzdy začínají přehřívat. O nějakým teplotním čidle brzd jsem alespoň u B5 neslyšel.
to Tuner: Prosím tě, ať googlím jak googlím, příručku k EDS v češtině nikde nevidím. Nemohl bys sem dát nějaký odkaz? Zítra zkusím zvýšit rychlost a uvidíme, co bude EDS dělat. I když při zapadnutí by EDS nejvíce pomohlo právě při nulové rychlosti. Když ho osolím, tak už jen tím, že se kola protočí ztratím část trakce.
Aha, mezotím jsi odepsal, že jí máš v "listové" podobě.
2) A taky logicky, jak může řj ABS, zda se kola točí dopředu nebo dozadu? Dle mě holý nesmysl. Čidlo nepozná na jakou stranu se "kroužek" točí. Takže minimálně ABS musí fungovat i při jízdě dozadu.
3) Jak může spolu fungovat EDS a ASR? Vždyť funkcí ASR by k prokluzu kol nemělo ani dojít, tudíž EDS by se nemělo kdy zapnout.
Na tom EDS je v řj. nastaven nějaký čas po který EDS pracuje v kuse a pak ho jednotka odepne zase na nějaký čas aby se kotouče nepřehřály.
ASR s EDS spolupracuje,takže jestli jsi třeba jel v hlubokém sněhu nebo na blatě třeba do kopečka,tak se ti pomalu snižují otáčky jak kola ztrácí trakci a do toho pracuje EDS,takže je lepší v takovém případě ASR vypnout a pak pracuje jen EDS natvrdo bez ASR.To ASR je tam hlavně kvůli tomu aby to nežralo pneumatiky jak tomu dáváš maku třeba.
majkle,možná to s tím nesouvisí,ale zkusil bych vyměnit brzdovku pokud ji teda nemáš měněnou,aspoň zároveň uděláš údržbu.majkl1 píše:Všude se dočítám, že aktivita EDS je doprovázena typickým zvukem, který je stejný jako při aktivitě ABS. To však postrádám. Nicméně v tu chvíli je pedál brzd tvrdej jak ....
když je EDS ve funkci chroupe v autě jako když brzdíš ABS a to je právě specifický zvuk když šlápneš na brzdu automaticky omezíš výkon motoru protože tak je jednotka postavená na co výkon když brzdíš... 
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ano ve spolupráci s ASR,ale když se potřebuješ rozjet a hlubokém sněhu a někam se dostat např. tak musí ASR vypnout a tím pádem pracuje pouze EDS.Stejně jak když vypneš ESP což systém zase navíc s funkcí stabilizace a obsahuje jak ASR tak EDS.Ladas píše:když je EDS ve funkci chroupe v autě jako když brzdíš ABS a to je právě specifický zvuk když šlápneš na brzdu automaticky omezíš výkon motoru protože tak je jednotka postavená na co výkon když brzdíš...
Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.
A stále nechápu spolupráci ASR s EDS. Sice ASR nemám, ale jel jsem s několika auty, co ho měla. Při jízdě se rostě nepodhráblo ani omylem, sice to třeba zdechlo, ale žádný lítající sníh od kol. Takže pokud se nepodrhábne, nedojde ani k rozdílným otáčkám kol na téže nápravě a tím pádem se neaktivuje ani EDS, nebo se pletu?
A stále nechápu spolupráci ASR s EDS. Sice ASR nemám, ale jel jsem s několika auty, co ho měla. Při jízdě se rostě nepodhráblo ani omylem, sice to třeba zdechlo, ale žádný lítající sníh od kol. Takže pokud se nepodrhábne, nedojde ani k rozdílným otáčkám kol na téže nápravě a tím pádem se neaktivuje ani EDS, nebo se pletu?
Passat 4motion AVF