??? Funkčnost EDS ???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Jo mam ji origo tištěnou. Přehřivaní pozna jednoduše nepotřebuje na to žadny čidlo, spočíta si to. EDS pravě nefunguje od nuly,v přiručce je to pravě přesně popsany proč to tak není,a taky tam je napsany že i u čtyřkolky je EDS jen na předni napravu ono je to i jednoduše zjistitellny,stači si spočitat ventilyl na ABSu a zjistíš že tam dva chybí.ABS taky nefunguje až do nuly ale konči někde kolem 4km/h. A jak by jednotka poznala že jedeš dozadu?Přece uplně jednoduše ze spínče zpatečky,ale to u B5 neni,možna že až nějaky posledni generace jednotek to mužou mit.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

tuner píše:Kolik jsi měl na tachometru km/h? Funguje to až od určitych km/h ktery jsou pro každy auto individualní. Většinou se funkce EDS spouští až od 12km/h u některych aut třeba až od 18km/h a vypíná se kolem 60km/h . EDS je jen pro přední napravu a to i u čtyřkolek.
podla mna blbost . mam EDS v GIII z OI .. funguje okamzite pri pretoceni jedneho kolesa. skor by som povedal opacne ze funguje do nejakej rychlosti
GIV var asz 4mot upraveny
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

ovi píše:Čidla pro tyto systémy snímají jednotlivé impulsy pouze při jízdě dopředu. Zkuste se prosím rozcouvat a zabrzděte, je zřejmé, že systém ABS funkční v tomto případě není. Dá se to vyzkoušet i na zvedáku, kdy jsou všechny kola volná.
Takže tak

pri EDS ked zdvyhnes auto (PREDOKOLKA) a hodis tam nejaku rychlost v momente ti zacne brzdit jedno koleso ... ja som ich mal dole a utrhlo mi srob co drzi kotuc kedze som si to neuvedomil a polos sa tocila dalej .... diferak (noteeth)

teraz ked nieco skusam ...jedno cidlo odpojim a mozem skusat ;)
GIV var asz 4mot upraveny
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

když odpojiš čidlo tak to nahlasi poruchu a ABS je nefunkční.Stači zvednout kolo zvedakem na kolečkach a mužeš zkoušet.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Všude se dočítám, že aktivita EDS je doprovázena typickým zvukem, který je stejný jako při aktivitě ABS. To však postrádám. Nicméně v tu chvíli je pedál brzd tvrdej jak ....
:D
Passat 4motion AVF
x-smile
Přispěvovatel
Příspěvky: 81
Registrován: 14 lis 2007, 13:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od x-smile »

To jsem nepozoroval ze by byl tvrdej, to bych musel testnout... ale s charakteristickym zvukem souhlasim, taky jsem ho ted u 4x4 neslysel... kdyz jsem mel predohrab passata tam to slyset bylo
Passat 1.9TDi syncro, 81 kW, AFN
Passat 1.9TDi, 66 kW, AHH
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

majkl1 píše:Všude se dočítám, že aktivita EDS je doprovázena typickým zvukem, který je stejný jako při aktivitě ABS. To však postrádám. Nicméně v tu chvíli je pedál brzd tvrdej jak ....
:D
neni ten tvrdej pedal nahodou proto , ze je EDS prave v cinnosti?
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Ja u svyho taky čerpadlo neslyšim ale je to poznat třeba večer když jsou puštěny světla tak mirnym poblikavanim
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

majkl1 píše:
tuner píše:Kolik jsi měl na tachometru km/h? Funguje to až od určitych km/h ktery jsou pro každy auto individualní. Většinou se funkce EDS spouští až od 12km/h u některych aut třeba až od 18km/h a vypíná se kolem 60km/h . EDS je jen pro přední napravu a to i u čtyřkolek.
Tak to máme nějaké rozdílné informace :? . Co vím, tak by EDS mělo fachat od 0 do 40km/h a u Quattra do 80km. A též by mělo fungovat u čtyřkolky na všechna 4 kola. U předokolky (passatu) bych to chápal, tam i ABS funguje na každé přední kolo zvlášť a pro zadek je dohromady pro obě kola, ale u čtyřkolky je i ABS zvlášť pro každé kolo. Jednotku podle vagu mám Quattro verzi 5.2.
Každopádně jsem tam měl od 0 do cca 30km/h. ABS funguje normáně a velice citlivě. Ve chvílích, kdy by mělo chodit EDS nesliším ani zvukl pumpy, jako při aktivním ABS. Stojící ani protáčející se kola nemají ani náznak nějakého popoškubávání. Ale když při tom šlápnu na brzdový pedál, je tvrdý. :?
Ahoj dodělával jsem ASR/EDS takže nějaké info mám.Problém je v tom,že musí být dodržena nějaká procentuální odchylka mezi stojícím a protáčejícím se kolem,protože kdyby jsi to oroštoval moc a EDS zabralo,mohla by Ti taky vyskočit náprava.Ale jak píšeš,že jsi to měl opřené o hromadu,tak by to zafungovat mělo,je to celkem dost znát a po tmě když svítíš tak pohasínají světla.
Ještě mi vysvětli to ABS,nějak to nechápu s tou zadní nápravou,vždyť všechny kola by měly fungovat nezávisle ne?Od toho je to ABS.Navíc brzdy jsou do kříže přeci.
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

ovi píše:Čidla pro tyto systémy snímají jednotlivé impulsy pouze při jízdě dopředu. Zkuste se prosím rozcouvat a zabrzděte, je zřejmé, že systém ABS funkční v tomto případě není. Dá se to vyzkoušet i na zvedáku, kdy jsou všechny kola volná.
Takže tak
Prosímtě co je to za nesmysl???Rozumíš trošku elektronice?Jak ty čidla na těch věncích co jsou na kolech poznají,že se točí naopak???To je úplně jedno jak se točí,impuls je stejný jak dopředu tak dozadu.Pokud ovšem řj vypíná ABS při zařazení zpátečky,tak to je věc jiná,to já nevím.
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

majkl1 píše:1) No tak to by mě zajímalo, jak řj ABS pozná, kdy se brzdy začínají přehřívat. O nějakým teplotním čidle brzd jsem alespoň u B5 neslyšel.

to Tuner: Prosím tě, ať googlím jak googlím, příručku k EDS v češtině nikde nevidím. Nemohl bys sem dát nějaký odkaz? Zítra zkusím zvýšit rychlost a uvidíme, co bude EDS dělat. I když při zapadnutí by EDS nejvíce pomohlo právě při nulové rychlosti. Když ho osolím, tak už jen tím, že se kola protočí ztratím část trakce.

Aha, mezotím jsi odepsal, že jí máš v "listové" podobě. :D

2) A taky logicky, jak může řj ABS, zda se kola točí dopředu nebo dozadu? Dle mě holý nesmysl. Čidlo nepozná na jakou stranu se "kroužek" točí. Takže minimálně ABS musí fungovat i při jízdě dozadu.

3) Jak může spolu fungovat EDS a ASR? Vždyť funkcí ASR by k prokluzu kol nemělo ani dojít, tudíž EDS by se nemělo kdy zapnout.
Vidím,že s tím ABS už jsi to psal,jsem to nedočetl až sem.
Na tom EDS je v řj. nastaven nějaký čas po který EDS pracuje v kuse a pak ho jednotka odepne zase na nějaký čas aby se kotouče nepřehřály.
ASR s EDS spolupracuje,takže jestli jsi třeba jel v hlubokém sněhu nebo na blatě třeba do kopečka,tak se ti pomalu snižují otáčky jak kola ztrácí trakci a do toho pracuje EDS,takže je lepší v takovém případě ASR vypnout a pak pracuje jen EDS natvrdo bez ASR.To ASR je tam hlavně kvůli tomu aby to nežralo pneumatiky jak tomu dáváš maku třeba.
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

majkl1 píše:Všude se dočítám, že aktivita EDS je doprovázena typickým zvukem, který je stejný jako při aktivitě ABS. To však postrádám. Nicméně v tu chvíli je pedál brzd tvrdej jak ....
:D
majkle,možná to s tím nesouvisí,ale zkusil bych vyměnit brzdovku pokud ji teda nemáš měněnou,aspoň zároveň uděláš údržbu.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

když je EDS ve funkci chroupe v autě jako když brzdíš ABS a to je právě specifický zvuk když šlápneš na brzdu automaticky omezíš výkon motoru protože tak je jednotka postavená na co výkon když brzdíš... ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

Ladas píše:když je EDS ve funkci chroupe v autě jako když brzdíš ABS a to je právě specifický zvuk když šlápneš na brzdu automaticky omezíš výkon motoru protože tak je jednotka postavená na co výkon když brzdíš... ;)
Ano ve spolupráci s ASR,ale když se potřebuješ rozjet a hlubokém sněhu a někam se dostat např. tak musí ASR vypnout a tím pádem pracuje pouze EDS.Stejně jak když vypneš ESP což systém zase navíc s funkcí stabilizace a obsahuje jak ASR tak EDS.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.

A stále nechápu spolupráci ASR s EDS. Sice ASR nemám, ale jel jsem s několika auty, co ho měla. Při jízdě se rostě nepodhráblo ani omylem, sice to třeba zdechlo, ale žádný lítající sníh od kol. Takže pokud se nepodrhábne, nedojde ani k rozdílným otáčkám kol na téže nápravě a tím pádem se neaktivuje ani EDS, nebo se pletu?
Passat 4motion AVF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“