jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Stejně jako u mech. TDI, vždyť to tu má spousta kluků. Překopeš tu "plechovku" na turbu, aby otvírala tlakem a né podtlakem.
Nicméně u TD bych si s tím radši moc nepohrával, ty hlavy toho opravdu tolik nevydržej.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
van Thomas
Přispěvovatel
Příspěvky: 330
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2006, 18:16

Příspěvek od van Thomas »

lukee píše:
van Thomas píše:Ale kdyz pak na pace snizim ty otacky,tak pak jakoby nebudu moc dat plnej plyn,ne?

A jak udelat ten bajpas na turbu?
Plnej plyn budeš moct dát! Musíš snížit spodní doraz, o který se opírá regulační páka na čerpadle (jde k ní lanko od plynu). Je tam tuším taky kontra matka.

Bypass vyřadíš z činnosti tak, že zabezpečíš ať se neotevírá (ať jdou veškeré výfukové plyny na lopatky turbíny) -ať se nehejbe ta tyčka co vede z plechovky na turbu, do této plechovky vede hadička z místa za kompresorovým kolem. Nejjednodušší je tu hadičku odpojit, tím zůstává bypass pořád zavřený, a něčím zaslepit výstup za kompresorem ať neuniká tlak. Podle mě ale půjde turbo brzo do kytek, protože se bude dost přetáčet ale na druhou stranu, pokud to skutečně dá bar a půl a odladíš dávkování nafty tím šroubkem + ten IC tak to bude zřejmě dost dobře lítat. Nejlepší bys měl současné turbo zaměnit za Garretta GT17 ze 130 PS TDI, jelikož ti vydrží (narozdíl od toho starého turba které budeš přetáčet). To turbo by tam mělo jít snadno, Andre je nabízí tuším něco mezi 3500 - 4000 Kč a má navíc naklápěcí lopatky, takže takřka zmizne turbo prodleva.
Jo ale to co popisujes u toho turba tak to maji TDi a ne takhle TD 55kW ta zadnou plechovku nema...,proto sem se ptal,jak to udelat...
Jinak nevim jak sou na tom hlavy. Me to odsrala ojnice...Takze me uz uprava tohohle motoru nezajima jdu do mTd(i)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

TD "plechovku" nemá?! Tak to si vedle, čím asi by se ovládala regulační klapka v turbu?
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
van Thomas
Přispěvovatel
Příspěvky: 330
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2006, 18:16

Příspěvek od van Thomas »

ja nevim. sice uz je to jedno,ale zajima me to,ja byl presvedcenej ze ne...ale tak mi hod sipku,kde, díky.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
marea HLX
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Odpovědi: 0
Registrován: 05 kvě 2006, 22:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od marea HLX »

2 it.kubosh:
Vždyť je to jen o tlaku vzduchu a mechanickým převodu k těm vněším statorovejm lopatkám ne? (hm)
2,4TD_HLX_week
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

TurboZ píše:
iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

lukee píše:
TurboZ píše:
iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?
Joo pokud se nepletu... (rofl)
Třeba aji Liazacky motory v Karosách nemaji regulaci turba...
Tam je na turbu akorat motorova brzda.
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

TurboZ píše:
lukee píše:
TurboZ píše: To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?
Joo pokud se nepletu... (rofl)
Třeba aji Liazacky motory v Karosách nemaji regulaci turba...
Tam je na turbu akorat motorova brzda.
Takže klapka která zavře výfukové potrubí? Docela mě tahle problematika zajímá :) Kamarád jezdí závody tahačů a když jsem se díval na to auto z blízka tak tam byly dvě turba a taky žádný bypass jsem neviděl, mám pocit že tam nevedly ani olejové trubky,že by nějaké turba s trvalou náplní a kuličkovým ložiskem?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

Joo klapka která zavře výfukový potrubí... Potom motor jede jako kompresor..
Nejsem žádnej expert ale myslim že kuliškový ložiska s trvalou náplní by toho moc nevydrzely... kdyz vezmeš otáčku u toho závodního tahače (můj tip tak 200 000:? ) tak bych tomu moc nevěřil...
Navíc bych řekl že se tam využívá overboostu, možná ani není potřeba...
bylo by zajímavý kdyby tu někdo měl zkušenosti a třošku nís zasvětil... :D
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

dobře, tatra to nemá, protože to turbo tlačí hovno tlak, tak nepotřebuje regulaci (např. Scania 12 L má 400k a toč. moment 2000Nm, na ten oběm je to hovno výkon), já myslel že se zabýváme os. autama a ne co ma tatra nebo bus! chlapi chlapi :roll:
Naposledy upravil(a) Smoke dne 24 říj 2007, 17:04, celkem upraveno 3 x.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Ctvrta
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:03
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Ctvrta »

Taky bych se vratil k osobakum (LOL)

Mam na motoru 1.6TD LLK 59kW turbo ktery tlaci 1bar. Tohle turbo by melo z vyroby tlacit tak 0,8bar. Uz ho teda asi nemci postelovali. Jede to fakt pekne, trochu lip jak 66kW oktavka. Ale vykon je svinska droga.

U tohohle turba (RA,SB s vodnim chlazenim) by mela bejt nastavitelna regulace. Je tam plechovka a z osicka se zavitem a matkou. Jejim postelovanim, bych mel postelovat tlak. Mam pravdu?

Zajimalo by me jestli na tom turbu muzu nastavit treba tak 1,2 - 1,3 bar.
Koukam ze ty tu palis na turbo ktery ma tlacit 0,6bar trojnasobek. Tak na tohle by to nebyl ani dvojnasobek. Ma to cenu? Vydrzi to turbo pak jeste neco? Bude to znat na vykonu? Mam tam origo GII cooler.
Ctvrta
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:03
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Ctvrta »

:?
Naposledy upravil(a) Ctvrta dne 30 kvě 2006, 14:12, celkem upraveno 1 x.
Ctvrta
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:03
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Ctvrta »

. .
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“