Rada ohladom Magicar 9000

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

vilik píše:Zeptám se tedy jinak. Ty jsi připojoval nějaké zařízení na AUX výstup Magicaru? Když ano, jak jsi to zapojil?
Překlady tě zajímat nemusí, ale nejspíš nevíš o co jde. Znovu opakuji. Já si navrhoval a realizoval ŘJ pro dálkové pouštění bufíku Magicarem. Takže moc dobře vím, co a jak jsem zapojoval a jaký potenciál jsem kde měl. Ty jen teoretizuješ a nevíš o tom zhola nic.
(LOL) (LOL) (LOL) (LOL)

daaavno som sa tak nepobavil jak teraz :) to ze ty si precital v manuali ze -250mA to znamena ze ten vystup je spinany proti zemi a je zatazitelny 250mA tj. ked zopne tak uzavre obvod proti zemi tj. kostre auta a nie proti tvojim -12V :) ked uz teda tvrdis ze v aute je +12V a -12V tak kde je 0V ? +12V a -12V keby si na symetrickom zdroji zapojil tak dostanes 24V :) inak aj taka autonabijacka podla teba produkuje +12V a -12V ? (LOL) neviem kto tu teoretizuje a houby vie (LOL)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

tomiisp ma pravdu, ziadnych -12V tam nieje, len 0V a 12V ;)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Kajman1
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 dub 2008, 12:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kajman1 »

Myslím, že pro tazatele je podstatné jedno - Magicar AUXama spíná na kostru a zatížitelnost těch obvodů se (jen) 250 mA... tj. napřímo pro ten uvažovaný účel to udělat nelze a je potřeba použít relátko - postupovat podle příspěvku vilika
vilik píše:Já bych to udělal asi takto. Z AUX 1 a 2 jde ven záporných 12 V, tedy mínus 12 V. Tím sepneš relé, které ti rozsvítí mlhovky. Do série s cívkou vřadíš rozpínací kontakt časového relé, na kterém si nastavíš dobu svícení. Nezapomeň na správné dimenzování relé, které bude spínat mlhovky. To je vše.
O2 2.0 TDI Elegance SPORT BMM MR2006 Black Magic Pearl
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Kajman1 píše: Magicar AUXama spíná na kostru a zatížitelnost těch obvodů se (jen) 250 mA...
Ale to je právě omyl, který tomiisp nechce, nebo nemůže pochopit. Relátko v žádném případě nesepne proti kostře, ale proti plusu, protože z Magicaru leze mínusový potenciál. Jinak samozřejmě platí, co jsem psal ve svém prvním příspěvku, i když jsem to popsal zjednodušeně. K tomu, aby to skutečně fungovalo by se muselo využít i přídržných kontaktů relé atd. Ale to se nedá jednoduše popsat.

Pro tomiisp.
Máš odvahu odpovědět, zda jsi zapojoval něco na výstupy z AUX Magicaru, nebo jsi jen teoretik?
VW Sharan
1.9 TDI PD
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

misoVW píše:tomiisp ma pravdu, ziadnych -12V tam nieje, len 0V a 12V ;)
Tak ještě jednou. V autě žádných 0V není. Baterie má plus pól, na který jsou připojeny spotřebiče a mínus pól, který je připojen na kostru. Nic víc, nic míň. Pokud bys chtěl mít někde v autě nulu (0V), musel bys mít zdroj napětí s vyvedeným středem a to baterie, ani alternátor v žádném případě není.
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak Hoši jak to teda je :)

Je fakt, že když přepóluju multimetr, nebo i ten měřák v Bosch KTS tak ukazuje buď + 12 nebo -12...
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

podívej se do manuálu na jakou dobu je výstup AUX sepnut. Pokud je to na dobu sepnutí tlačítka nebo podobně krátkou dobu, můžeš použít k prodloužení tohoto impulsu kondenzátor (větší kapacita=delší sepnutí).
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

vilik píše:
Kajman1 píše: Magicar AUXama spíná na kostru a zatížitelnost těch obvodů se (jen) 250 mA...
Ale to je právě omyl, který tomiisp nechce, nebo nemůže pochopit. Relátko v žádném případě nesepne proti kostře, ale proti plusu, protože z Magicaru leze mínusový potenciál. Jinak samozřejmě platí, co jsem psal ve svém prvním příspěvku, i když jsem to popsal zjednodušeně. K tomu, aby to skutečně fungovalo by se muselo využít i přídržných kontaktů relé atd. Ale to se nedá jednoduše popsat.

Pro tomiisp.
Máš odvahu odpovědět, zda jsi zapojoval něco na výstupy z AUX Magicaru, nebo jsi jen teoretik?
ty si stale hudies svoje.....magicar ma vystupy tvorene NPN tranzistormi, preto ta zatazitelnost, tj. ked sa vystup zopne tak pripoji vystup na zem, nechapem co sem zas pleties relatko, samozrejme ze ked magicar spina vystup proti zemi tak druha strana rele musi byt na +12V....ja neviem kde ty stale beries -12V,to sa uvadza len u symterickych zdrojov ktore maju +12V,0V a -12V...tj. dokopy davaju 24V....v aute je a vzdy bolo +12V a 0V tj. zem,kostra...v ziadnom pripade sa tam nenachadza zaporne napatie pod 0V....
a nevim co si myslel tym ze ci mam odvahu...ty si fakt vtipalek od morku kosti, ale aby si bol spokojny tak zapojoval, a nie raz, a kludne ti pojdem urobit teraz foto magicaru co mam na stole a chovania AUX vystupov v akci, ked zapojis merak medzi +12V a AUX a aktivujes ho, co myslis ze sa objavi na meraku ? :) neviem kde by si chcel zobrat -12V, leda ze by si otocil polaritu meraku, ale tak ci tak, v aute neexistuje -12V lebo tam chyba stred, a keby tam stred bol tak by to bolo dokopy 24V.... a ty si neodpovedal na otazku ze ci aj taka obycajna nabijacka na baterie produkuje zo seba +12V a -12V (noteeth)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Tomas.cz píše:Tak Hoši jak to teda je :)

Je fakt, že když přepóluju multimetr, nebo i ten měřák v Bosch KTS tak ukazuje buď + 12 nebo -12...
Samozřejmě. To je správně, protože měříš ze zdroje, který má plus a mínus. Takže zjednodušeně řečeno měřák ti ukáže buď + 12 V, nebo -12 V. A máš k dispozici pouze 2 místa k měření. Kdežto zdroj, který má nulu (0 V) musí mít tři vývody. Plus, nulu (střed) a mínus. Takže máš k dispozici 3 měřící místa a naměříš :
1. proti středu + 12 a -12 a pokud si přehodíš kabely, tak - 12 a + 12
2. krajní proti sobě (vynecháš střed) + 24 a - 24 a pokud si prohodíš kabely -24 a +24
VW Sharan
1.9 TDI PD
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

tomiisp píše:
vilik píše:
Kajman1 píše: Magicar AUXama spíná na kostru a zatížitelnost těch obvodů se (jen) 250 mA...
Ale to je právě omyl, který tomiisp nechce, nebo nemůže pochopit. Relátko v žádném případě nesepne proti kostře, ale proti plusu, protože z Magicaru leze mínusový potenciál. Jinak samozřejmě platí, co jsem psal ve svém prvním příspěvku, i když jsem to popsal zjednodušeně. K tomu, aby to skutečně fungovalo by se muselo využít i přídržných kontaktů relé atd. Ale to se nedá jednoduše popsat.

Pro tomiisp.
Máš odvahu odpovědět, zda jsi zapojoval něco na výstupy z AUX Magicaru, nebo jsi jen teoretik?
ty si stale hudies svoje.....magicar ma vystupy tvorene NPN tranzistormi, preto ta zatazitelnost, tj. ked sa vystup zopne tak pripoji vystup na zem, nechapem co sem zas pleties relatko, samozrejme ze ked magicar spina vystup proti zemi tak druha strana rele musi byt na +12V....ja neviem kde ty stale beries -12V,to sa uvadza len u symterickych zdrojov ktore maju +12V,0V a -12V...tj. dokopy davaju 24V....v aute je a vzdy bolo +12V a 0V tj. zem,kostra...v ziadnom pripade sa tam nenachadza zaporne napatie pod 0V....
a nevim co si myslel tym ze ci mam odvahu...ty si fakt vtipalek od morku kosti, ale aby si bol spokojny tak zapojoval, a nie raz, a kludne ti pojdem urobit teraz foto magicaru co mam na stole a chovania AUX vystupov v akci, ked zapojis merak medzi +12V a AUX a aktivujes ho, co myslis ze sa objavi na meraku ? :) neviem kde by si chcel zobrat -12V, leda ze by si otocil polaritu meraku, ale tak ci tak, v aute neexistuje -12V lebo tam chyba stred, a keby tam stred bol tak by to bolo dokopy 24V.... a ty si neodpovedal na otazku ze ci aj taka obycajna nabijacka na baterie produkuje zo seba +12V a -12V (noteeth)
Jo, už pomalu otáčíš. Jen ještě plácáš pátý přes devátý. Ještě chvíli a pochopíš to. Snad. Už ti nic vyvracet nebudu, nemá to cenu. Konečné slovo. Na autě jsou dvě polarity, stejně jako na baterii. Plus a mínus. Žádná nula tam není, přesto že se tomu tak obecně a laicky říká.
VW Sharan
1.9 TDI PD
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

dury2 píše:podívej se do manuálu na jakou dobu je výstup AUX sepnut. Pokud je to na dobu sepnutí tlačítka nebo podobně krátkou dobu, můžeš použít k prodloužení tohoto impulsu kondenzátor (větší kapacita=delší sepnutí).
Délka impulzu jde nastavit. 0,5 20 a 60 sekund. Proto je třeba časové relé.
VW Sharan
1.9 TDI PD
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

vilik píše:
tomiisp píše:
vilik píše: Ale to je právě omyl, který tomiisp nechce, nebo nemůže pochopit. Relátko v žádném případě nesepne proti kostře, ale proti plusu, protože z Magicaru leze mínusový potenciál. Jinak samozřejmě platí, co jsem psal ve svém prvním příspěvku, i když jsem to popsal zjednodušeně. K tomu, aby to skutečně fungovalo by se muselo využít i přídržných kontaktů relé atd. Ale to se nedá jednoduše popsat.

Pro tomiisp.
Máš odvahu odpovědět, zda jsi zapojoval něco na výstupy z AUX Magicaru, nebo jsi jen teoretik?
ty si stale hudies svoje.....magicar ma vystupy tvorene NPN tranzistormi, preto ta zatazitelnost, tj. ked sa vystup zopne tak pripoji vystup na zem, nechapem co sem zas pleties relatko, samozrejme ze ked magicar spina vystup proti zemi tak druha strana rele musi byt na +12V....ja neviem kde ty stale beries -12V,to sa uvadza len u symterickych zdrojov ktore maju +12V,0V a -12V...tj. dokopy davaju 24V....v aute je a vzdy bolo +12V a 0V tj. zem,kostra...v ziadnom pripade sa tam nenachadza zaporne napatie pod 0V....
a nevim co si myslel tym ze ci mam odvahu...ty si fakt vtipalek od morku kosti, ale aby si bol spokojny tak zapojoval, a nie raz, a kludne ti pojdem urobit teraz foto magicaru co mam na stole a chovania AUX vystupov v akci, ked zapojis merak medzi +12V a AUX a aktivujes ho, co myslis ze sa objavi na meraku ? :) neviem kde by si chcel zobrat -12V, leda ze by si otocil polaritu meraku, ale tak ci tak, v aute neexistuje -12V lebo tam chyba stred, a keby tam stred bol tak by to bolo dokopy 24V.... a ty si neodpovedal na otazku ze ci aj taka obycajna nabijacka na baterie produkuje zo seba +12V a -12V (noteeth)
Jo, už pomalu otáčíš. Jen ještě plácáš pátý přes devátý. Ještě chvíli a pochopíš to. Snad. Už ti nic vyvracet nebudu, nemá to cenu. Konečné slovo. Na autě jsou dvě polarity, stejně jako na baterii. Plus a mínus. Žádná nula tam není, přesto že se tomu tak obecně a laicky říká.
ja neotacam, to skor ty, si precitaj co odzaciatku pisem, pisem stale to iste dookola.... 0V je podla teba co ? nejaky lietajuci potencial ? 0V je kostra, zem a to aj pri symetrickom zdroji...a neviem co sem zase pleties otacanie polarity, vtedy samozrejme nameras -12V, ale bavime sa o klasickom zdroji ktory ma minus ukostreny tj. vzdy sa tam bude dat namerat +12V pokial neotocis polaritu...a u takehoto zdroja sa nikdy neobjavi zaporne napatie, podla tvojho podania ,,Z AUX 1 a 2 jde ven záporných 12 V, tedy mínus 12 V,, by si musel namerat na meraku zapojenym medzi +12V a AUX vystupom 24V..... ale ok, asi vies viac nez ja (noteeth) tak si maj v aute svojich +12V a -12V :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

tomiisp píše:,Z AUX 1 a 2 jde ven záporných 12 V, tedy mínus 12 V,, by si musel namerat na meraku zapojenym medzi +12V a AUX vystupom 24V..... ale ok, asi vies viac nez ja (noteeth) tak si maj v aute svojich +12V a -12V :)
A proti čemu ten výstup měříš? Proti čemu zapojíš další prvek? Proti kostře ti to fungovat nebude, protože má stejný potenciál jako výstup z AUX. Takže to zapojíš proti plusu ne? To je tak těžké pochopit, že zrovna tak jako se spíná plus jde spínat a v případě Magicaru to tak je, mínus?
VW Sharan
1.9 TDI PD
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

sice sem nějak nezvládl přečíst celou hodnotnou debatu...
napětí je rozdíl potenciálů...
mezi + a - kontaktem baterie naměříte +12 a mezi - a + naměříte -12V ... ale pořád je to napětí 12V :-D
dost aut má ukostřené - ( = kdekoliv na karoserii je připojen - pól baterie) čili mezi karoserií a + pólem baterie opět naměříte 12V....

spínání pomocí přídavných výstupů alarmu - tenhle pouští do toho drátu - (kostru) a nejde jej moc zatížit = je jasně zamýšleno použití relé. a pan relé je docela dobrá věc. umožňuje spínat cokoliv kamkoliv. v principu má dva kontakty na to co spínáme - třeba proud ke světlům - světla jsou ukostřené, takže je třeba k nim poslat +. čili na jeden kontakt přivedeme + od baterky, na druhý připojíme ty světla
relé spíná pomocí elektromagnetu.. = cívečkou na kterou je třeba přivést napětí. to jsou další dva kontakty... na jeden přivedem + od baterky a na druhý ten drát od alarmu. jak se aktivuje ten výstup, kostra přivedená na cívečku relé ji sepne a relé pošle proud světlům...

jen stručný popis takhle na rychlo večer.. snad půjde pochopit. koho to zajímá najde jistě vše o relátkách atd někde na internetu
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Vici píše:sice sem nějak nezvládl přečíst celou hodnotnou debatu...
napětí je rozdíl potenciálů...
mezi + a - kontaktem baterie naměříte +12 a mezi - a + naměříte -12V ... ale pořád je to napětí 12V :-D
dost aut má ukostřené - ( = kdekoliv na karoserii je připojen - pól baterie) čili mezi karoserií a + pólem baterie opět naměříte 12V....

spínání pomocí přídavných výstupů alarmu - tenhle pouští do toho drátu - (kostru) a nejde jej moc zatížit = je jasně zamýšleno použití relé. a pan relé je docela dobrá věc. umožňuje spínat cokoliv kamkoliv. v principu má dva kontakty na to co spínáme - třeba proud ke světlům - světla jsou ukostřené, takže je třeba k nim poslat +. čili na jeden kontakt přivedeme + od baterky, na druhý připojíme ty světla
relé spíná pomocí elektromagnetu.. = cívečkou na kterou je třeba přivést napětí. to jsou další dva kontakty... na jeden přivedem + od baterky a na druhý ten drát od alarmu. jak se aktivuje ten výstup, kostra přivedená na cívečku relé ji sepne a relé pošle proud světlům...

jen stručný popis takhle na rychlo večer.. snad půjde pochopit. koho to zajímá najde jistě vše o relátkách atd někde na internetu
:D Sice jak pro děti ve školce, ale správné a výstižné. :D
VW Sharan
1.9 TDI PD
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“