Stránka 2 z 4
Napsal: 17 srp 2010, 21:05
od OťasTDi
Byrto píše:pane Humle(som myslel ze ste profik na urovni) no ale teraz ste ma sokovali stym co ste napisali: ze asr nebrdi - SAMOZREJME ZE ASR BRZDI a brzdi vdaka abs ale v pomalsich intervaloch KOLA A VYKON NEZVYSUJE!!! a nie ze znizuje vykon ako pisete...
i mistr tesař se může utnout a kvalitu pana humla bych tu rozhodně nesnižoval...
mrkněte v článku na tři možnosti,jak asr sníží protáčení kol:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Systém_reg ... okluzu_kol
Napsal: 17 srp 2010, 21:06
od Huml
je to těžký se s tebou o tom dohadovat, ale ASR prostě kola nepřibrzďuje, jsou i auta s ASR bez EDS, jestli se vypnutím ASR deaktivuje i EDS to teď nevím a nemám to ani kde ani na čem zkusit, možná je to zakopanej pes celý týto hádky
Napsal: 18 srp 2010, 06:20
od majkl1
On má ABS+EDS+ASR - o tom není pochyb. A může se ohánět články od mercedesu jak chce.
Ono ABS má jakou frekvenci? Nevím třeba 50x za vteřinu? To by se mu asi ta kontrolka ublikala, pokud by měla blikat s každým drncnutím.
Taky jsem zažil, že si mjitel myslel to samé, že mu funguje ABS a ony to drnčení zatím bylo od nápravy, jak se ASR zapínalo a vypínalo a on tam měl vymlácený čepy a silentbloky.
Napsal: 18 srp 2010, 06:36
od sky59
majkl1 píše:On má ABS+EDS+ASR - o tom není pochyb. A může se ohánět články od mercedesu jak chce.
Ono ABS má jakou frekvenci? Nevím třeba 50x za vteřinu? To by se mu asi ta kontrolka ublikala, pokud by měla blikat s každým drncnutím.
Taky jsem zažil, že si mjitel myslel to samé, že mu funguje ABS a ony to drnčení zatím bylo od nápravy, jak se ASR zapínalo a vypínalo a on tam měl vymlácený čepy a silentbloky.
ak som "On" ja, mozes mi prosim ta "desifrovat" vsetky kody vybavy ktore som uviedol vyssie? sameho ma to zaujima ze co vsetko v tom aute je.... a ktory je kod pre EDS?
Napsal: 18 srp 2010, 07:06
od slovacek.milos
ASR regulace prokluzu kol zabranuje protáčení kol zásahem do brzdění a manaementu motoru
cendrich fábia stana 333
na to nemusí být profík stačí internetový teoretik

miloš
Napsal: 18 srp 2010, 10:02
od TomášS
Ahoj,
o senzoru příčného zrychlení vím. Chyba na něj ve VAGu není. Ví někdo kde se fyzicky nachází? Zkusil bych si ho půjčit a vyzkoušet jiný. Je to hodně nepříjemný na suchu a vůbec nechci vědět co to s autem udělá na sněhu.
Ještě dotaz. Je pod volantem cosi co snímá natočení volantu? Dle VAGu je volant v rovině. Napadá mne zda se třeba signál při určitém natočení nepřeruší.
Napsal: 18 srp 2010, 10:55
od josef10
Huml píše:ASR je protiprokluz, tzn. při protáčejích se kolech snižuje jednotka motoru krouťák, po dobu zásahu ASR bliká varovná kontrolka, EDS je elektronická uzávěrka diferenciálu a mají i auta bez ASR
Humle, neni to nahodou tak, ze po dobu zásahu ASR se pribrzduji kola ?... Jak s tim souvisi jednotka motoru a krouťák to mi nejak unika... Ale rad se od tebe necham poucit.... Alespon neumru blbej....

Napsal: 18 srp 2010, 12:12
od majkl1
Takže pravdu máme všichni. Jsou tři možnosti použití ASR. Citace:
Při akceleraci se zvyšuje hnací síla kol a ta přenášejí vysoký kroutící moment na vozovku. Pokud je dostatečná adheze, vozidlo začne zrychlovat. Pokud ale přenášený kroutící moment překročí fyzikálně daný maximální přenesitelný moment, kola začnou prokluzovat. Tím dojde ke ztrátě boční síly a vozidlo se stane směrově nestabilním. V tento okamžik začne pracovat systém ASR a sníží kroutící moment přenášený na kola tak, aby se kola přestala protáčet a vozidlo opět získalo směrovou stabilitu, ale aby se přitom přenesl co největší kroutící moment. Ke snížení kroutícího momentu může dojít třemi způsoby:
* elektronickým snížením dodávky paliva do motoru, změnou předstihu a tím i snížením jeho výkonu
* přibrzděním prokluzujících kol
* kombinací předchozích dvou možností
Systémem ASR je vybavena drtivá většina moderních automobilů, protože systém ASR se počítá do prvků aktivní bezpečnosti.
Napsal: 18 srp 2010, 12:58
od josef10
majkl1 píše:Takže pravdu máme všichni. Jsou tři možnosti použití ASR. Citace:
Při akceleraci se zvyšuje hnací síla kol a ta přenášejí vysoký kroutící moment na vozovku. Pokud je dostatečná adheze, vozidlo začne zrychlovat. Pokud ale přenášený kroutící moment překročí fyzikálně daný maximální přenesitelný moment, kola začnou prokluzovat. Tím dojde ke ztrátě boční síly a vozidlo se stane směrově nestabilním. V tento okamžik začne pracovat systém ASR a sníží kroutící moment přenášený na kola tak, aby se kola přestala protáčet a vozidlo opět získalo směrovou stabilitu, ale aby se přitom přenesl co největší kroutící moment. Ke snížení kroutícího momentu může dojít třemi způsoby:
* elektronickým snížením dodávky paliva do motoru, změnou předstihu a tím i snížením jeho výkonu
* přibrzděním prokluzujících kol
* kombinací předchozích dvou možností
Systémem ASR je vybavena drtivá většina moderních automobilů, protože systém ASR se počítá do prvků aktivní bezpečnosti.
změnou předstihu - to je mysleno u benzinovych motoru?
Napsal: 18 srp 2010, 14:05
od OťasTDi
TO: změnou předstihu - to je mysleno u benzinovych motoru?[/quote]
u dieslu předstih nenajdeš....
Napsal: 18 srp 2010, 14:36
od josef10
OťasTDi píše:TO: změnou předstihu - to je mysleno u benzinovych motoru?
u dieslu předstih nenajdeš....[/quote]
Pak z toho vyplyva, ze u dieslu ASR zabranuje protáčení kol zásahem do brzdění pouze pribrzdovanim kol ....
Huml psal ze jednotka motoru snižuje krouťák coz je u TDI blbost...... Tak ted to je jasny... Diky za vysvetleni.......
Napsal: 18 srp 2010, 14:42
od OťasTDi
přiznám se,že tomu jak funguje asr uplně nerozumím,ale nechápu proč by nemohla řj omezit výkon/krouťák uškrcením paliva?
Napsal: 18 srp 2010, 14:46
od josef10
OťasTDi píše:přiznám se,že tomu jak funguje asr uplně nerozumím,ale nechápu proč by nemohla řj omezit výkon/krouťák uškrcením paliva?
ja vychazim z prispevku co napsal majkl1...... A tam je funkce ASR docela dobre popsana ........ U TDI se pouze pribrzduji kola....
Napsal: 18 srp 2010, 14:57
od OťasTDi
ten článek jsem dal první sem já.je v tom odkazu,ale jak říkají kluci.něco je jen internetová teorie...
Napsal: 18 srp 2010, 16:45
od majkl1
elektronickým snížením dodávky paliva do motoru, změnou předstihu a tím i snížením jeho výkonu
Já z toho vypochopil, že u benálu je to tím předstihem a u nafty to sebere ropu. Vždy je to jen o typu řj ABS.[/i]