
nejede TDi - Turbo nebo váha?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
já na to koukám a máš zatuhlý lopatky na turbu nebo vadnou tu plechovku, ale to už na začátku někdo psal. Nejdřív prověř jestli se dá pohejbat s tou páčkou na turbu nebo aspoň ať ti někdo nastartuje a ty se koukej jestli se ta tyčka vtáhne, to je základ. Jestli to edělá některou z věcí, tak neřeš žádný čipy a rovnou to turbo vykuchej. A navíc jak na to koukámkdoví jestli tam nějakej čip je, protože nastavení turbotlaku se mi zdá sériový.(1bar)
- Seoš Leoš
- Sběrač informací
- Příspěvky: 32
- Registrován: 04 pro 2006, 19:53
- Bydliště: jižní čechy
Odpovědi: 0
jak píše Huml,mě to dělala ta páčka na turbu.někdy to jelo jenom 120 a víc nic(jako když to spadne do nouzáku)táhlo to jenom od 2-2,5.tis otáček,mám to chipnutý a zřejmě to stačilo aby to trochu jelo.páčku jsem jakžtakž rozhejbal a ted to táhne asi tak do 4.tis otáček,ale turbo stejně vyčistím!
Seat Alhambra 1.9 TDI ASZ
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 13 črc 2006, 11:10
Odpovědi: 0
- Seoš Leoš
- Sběrač informací
- Příspěvky: 32
- Registrován: 04 pro 2006, 19:53
- Bydliště: jižní čechy
Odpovědi: 0
u Leonu je ta páčka dobře vidět zleva(beru to že stojím před autem),ale i ve dne jsem si svítil baterkou.zkoušel jsem to tak,že jsem naleh na ten černej plast krytí motoru,pravou rukou za rourou sání nahmatal páčku a zkusil páčkou hejbat.u mě vůbec nic,úplně natvrdo!pomocí tyče zleva jsem to lehce zatlačil dolu a aspoň trochu rozhejbal.__Arny__ píše:Dobra tak se budu smerovat k turbu a te pacce,ale z jakeho uhlu a mista se k ni nejlepe dostanu abych ji zkontroloval.Koukal jsem na servisni manual okty 1.9TDI 66kW ale na Leonovy mi to prijde jiny,ja mam 81kW.Jak ji prohlidnu abych s tim nemusel do servisu.Dik
Seat Alhambra 1.9 TDI ASZ
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
rozhejbal zvenku?? to je pěkná kravina. to nikdy nerozhejbáš ani omylem. na 90procent je vždycky problém v lopatkách.. už ty auta mají něco najeto, motory už mají v háji trysky, už něco málo berou oleje, pak ty "kvalitní" čipy co tam valijou nafty a to turbo se pěkně pomalu zanáší. pokud to furt jezdí tak to docela chodí, ale pak stačí aby to stálo chvilu a je problém na světě. ani to nezkoušej a vyndej turbo. už jsem řešil aji pár případů. kdy to zvenku chodilo pěkně plynule. řešily to aji v autorizovaným a když jsem to dostal na sál a chvilu měřil tak šlo turbo ven. občas se to po ohřátí motoru zadrhlo a padlo do nouzáku. po důkladném vyčištění(tzn. rozpůlení turba, vyčištění, a zalapování drhnoucích lopatek) to bylo všechno ok a auto začalo jezdit. A navíc podle toho co jste naměřily tak ta regulace chodí dost býdně. pro sichr zkus jestli to chodí volně. pokud jo tak zkus vyměnit N75. pokud to minimálně drhne tak turbo ven a vyčistit.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
jestli někdo čistil turbo a měl ho rozdělaný tak ví že z venku to je nemožný rozchodit. je to vždycky zatuhlý na tom lopatkovím kotouči, anebo unašeči lopatek a ten je vevnitř v turbu. a tím že tím párkrát pomeleš to fakt nerozhejbeš.. pokud to nevypínáš minutu po startu a pak to takhle děláš celej den tak ani ten městskej provoz tomu moc neublíží..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
dá se říct, že pokud to chodí plynule od dorazu k dorazu tak je to ok. ale už jsem řešil, že to šlo plynule, ale po ohřátí se to za chodu občas zadrhlo. po zchladnutí bylo vše ok a chodilo to volně. řěšilo to mraky lidí a všichni že turbo je stopro ok. po vyčištění vše ok.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS