Jak zlepsit starty starych dieselu?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

origoš píše:U tohoto typu je doporučeno sešlápnout plyn do poloviny. 6ádná regulace tam není.
dnes bylo -10 a start na ho... vcera -9 coz je skoro totozne a bylo to lepsi ....od te doby co mi zatuhla nafta ....predtim co vím tak do minus 19 to slo..tlaky dobre starter taky toci nafta je taky svicky nove v lete a zhavit to prej zhavi a delka zhaveni je odvisla od teploty..tak si to asi hodim
punto 1.7TD 46kw
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Csala píše:
pietromasoni píše:
Csala píše: Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
Neviem o nicom, co by v mojom aute regulovalo predvstrek alebo mnozstvo nafty v zavislosti od teploty.
Riadiacu jednotku motora nemam :(
ridici jednotku tam musis mit...?
punto 1.7TD 46kw
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

pietromasoni píše:
Csala píše:
pietromasoni píše:jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
Neviem o nicom, co by v mojom aute regulovalo predvstrek alebo mnozstvo nafty v zavislosti od teploty.
Riadiacu jednotku motora nemam :(
ridici jednotku tam musis mit...?
Tiez som si to dlho myslel, ale fakt to este riadiacu jednotku nema :(
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
rat21
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:03

Příspěvek od rat21 »

pietromasoni píše:
Csala píše:
pietromasoni píše:kdyz startuju s plynem tak to celkem naskoci ale bez se na poprve nechytam cim to muze bejt?
Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
Bud mas rucny plyn alebo "automat" tzn. ze do cerpadla vedie lanko z hadice na vodu a podla teploty si same pridava plyn (moj pripad). Startovanie bez plynu, po naskoceni otacky 1200 po zahriati 900.
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

Mi po naskočení vylítnou na 1400, po zahřátí 1000.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

rat21 píše:
pietromasoni píše:
Csala píše: Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
Bud mas rucny plyn alebo "automat" tzn. ze do cerpadla vedie lanko z hadice na vodu a podla teploty si same pridava plyn (moj pripad). Startovanie bez plynu, po naskoceni otacky 1200 po zahriati 900.
a pokud je to cidlo spatne tak musim s plynem.....?
punto 1.7TD 46kw
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

To není čidlo, to termostat jak se otvírá a zavírá tak hejbe s tím lankem.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

lukee píše:To není čidlo, to termostat jak se otvírá a zavírá tak hejbe s tím lankem.
mel jsem termostat porad otevreny ted po vymene je to to samy...kdyz je teplo jako dnes tak to startuje normalne budu to resit az pristi zimu...
punto 1.7TD 46kw
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

dnes bylo -8 a bylo to trapeni.....chlapy kdyby mi padala nafta tak by to startovalo spatne i kdyz je tepleji ne?je to tak?sere me to kdyz to stoji jeden den tak je to na prd ale kdyz bylo tepleji tak to s plynem startlo v poho i kdyz ne idealne poradi nekdo
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Mne sa padanie nafty prejavovalo min. po 8 hod. Takže pri teplom motore to nezistíš.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Mne sa padanie nafty prejavovalo min. po 8 hod. Takže pri teplom motore to nezistíš.
ja myslel venkovni teplotu ne motor jaka byla pricina v tvem pripade?
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Netesnosť odvzdušňováka na palivovom filtry. Odstránilo to nové medené tesnenie. Bolo to ešte na Ritme TD. Na Brave odvzdušňovák nemám.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Mne sa padanie nafty prejavovalo min. po 8 hod. Takže pri teplom motore to nezistíš.
kdyz ti pada nafta je rozdil pri startech jestli je -15 nebo +5?nebo se to chova stejne?
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Pokial máš OK tlaky, tak nie. Ale rozdiel je či motor štartuješ po 1 dni, alebo po týždni. Pretože ten štart po týždni je poriadne dlhý kým si čerpadlo natiahne naftu. :x
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Pokial máš OK tlaky, tak nie. Ale rozdiel je či motor štartuješ po 1 dni, alebo po týždni. Pretože ten štart po týždni je poriadne dlhý kým si čerpadlo natiahne naftu. :x
tak nafta nepada..bohuzel (wallbash) ....starter toci zhavi tlaky ok muze to byt filtrem palivovym?asi pomuze jen 10kg kladivo (LOL)
punto 1.7TD 46kw
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“