6kvalt nebo 5kvalt?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ja mam na 6ku pri 2ooo okolo 110km\hpafka píše:Je to věc názoru , ale zkušenost říká že je lepší 5-ti kvalt. Mimo max rychlosti. Neřadíš jak blbej , a lepší zrychlení. Pokud 6- ti kvalt nevytáčíš , tak je z toho auta mrcha líná. Ověřeno na A4 1.9 pd 130ps.
a pri 1750 malinko pres 90 a vubec si nestezuju. A vesnici na 5 taky neni zas tak hrozny.
Kolik mate u tech 4kolek vy na 2ooo ot\min?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Neni to nahodou uz skoro 5ooo? Do kolika ti to normalne tahne?mvolesko píše:to ti k nicemu nebude protoze mam golfa IV model 2000, ale prevodovka je z octavia 4x4 PD
jinak jsme to poravnavali s 5kvaltem 4x4 ze stejnyho auta a ten je kradsi asi o 7%
reknu to takhle , kdyz chci jet pres 230 tak to toci hrozny otacky
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě je 6-kvalt je dobrý reklamní tahák,protože se zrychlením ,spotřebou a max.rychlostí to nemá nic společného.Vždy je nutné to posuzovat jako celek.Motor-prevodovka-rozvodovka a jejich vzájemné nastavení -převodový poměry.
Příklad Passat 96kw TDI PD r.v.03,motor AWX+5-rych.přev. versus motor AVF+6-rychl.přev.Vše origo z fabriky.Mám je tu oba identické auta,kromě barvy a udělal jsem test.
Na první pohled se zdá že lepší je AVF s šestikvaltem,no uvidíme co na to výrobce.Udaje z TP-motor AWF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba dle EU 1999/100 - je 7,8/4,8/5,9.
motor AVF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba 7,7/5,0/6,0.
Po zkušební jízdě na stejné trati je výsledek takový dle mě:
první passat AWX.Jízda je komfortní,řazení přijemné,dobře odstupňované.
druhý passat AVF .Jízda je také komfortní,častější řazení,odstupňovaní vhodné na dálnici ne na okrsky.Mezi 5 a 6 rychl.min rozdíl.
Závěr dle mě je takový:
1.passat AWX je více vhodný pro naše podmínky v Čr.Dálnice 130km/h,jinak samé okrsky 90km/h.Spotřeba v těchto podmínkách je menší než u AVF.
2.passat AVF je vhodný do německa na dálnici,kde se projevý jeho přednosti-dobrá spotřeba při rychlostech 130-160km/h.
Pro naše podmínky je to jen frajeřinka s čislem 6 na řadičce a neustálé kvrdlání s řad.pákou,při každé změně vozovky.Spotřeba na okrskách větší než u AWX.
Takže každému radím dvakrát měř a jednou řež a v jednoduchosti je síla.
Samozřejmě každý má na to jiný názor,ale čísla nelžou.
Ale názor ,že 6-rychlostní převodovka je jednoznačně lepší je totalní blbost.
Záleží na to v jakém autě,za jakých podmínek,s jak výkonným motorem,jak jsou nastaveny převody. Thatś all.
Příklad Passat 96kw TDI PD r.v.03,motor AWX+5-rych.přev. versus motor AVF+6-rychl.přev.Vše origo z fabriky.Mám je tu oba identické auta,kromě barvy a udělal jsem test.
Na první pohled se zdá že lepší je AVF s šestikvaltem,no uvidíme co na to výrobce.Udaje z TP-motor AWF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba dle EU 1999/100 - je 7,8/4,8/5,9.
motor AVF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba 7,7/5,0/6,0.
Po zkušební jízdě na stejné trati je výsledek takový dle mě:
první passat AWX.Jízda je komfortní,řazení přijemné,dobře odstupňované.
druhý passat AVF .Jízda je také komfortní,častější řazení,odstupňovaní vhodné na dálnici ne na okrsky.Mezi 5 a 6 rychl.min rozdíl.
Závěr dle mě je takový:
1.passat AWX je více vhodný pro naše podmínky v Čr.Dálnice 130km/h,jinak samé okrsky 90km/h.Spotřeba v těchto podmínkách je menší než u AVF.
2.passat AVF je vhodný do německa na dálnici,kde se projevý jeho přednosti-dobrá spotřeba při rychlostech 130-160km/h.
Pro naše podmínky je to jen frajeřinka s čislem 6 na řadičce a neustálé kvrdlání s řad.pákou,při každé změně vozovky.Spotřeba na okrskách větší než u AWX.
Takže každému radím dvakrát měř a jednou řež a v jednoduchosti je síla.

Samozřejmě každý má na to jiný názor,ale čísla nelžou.
Ale názor ,že 6-rychlostní převodovka je jednoznačně lepší je totalní blbost.
Záleží na to v jakém autě,za jakých podmínek,s jak výkonným motorem,jak jsou nastaveny převody. Thatś all.

Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
jojo, ten rozdíl mezi 1čkou a 2kou je docela velkej, ale už jsem si zvykl...David-pv píše:Také bych chtěl 6-ti kvalt. Hlavně ve městě se mi zdá odstupňování 5-ti kvaltu TDi špatné. Dvojku bych často potřeboval o něco kratší.
hlavně bych uvítal mnohem delší 5ku...

Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300

BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
