6kvalt nebo 5kvalt?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Je to věc názoru , ale zkušenost říká že je lepší 5-ti kvalt. Mimo max rychlosti. Neřadíš jak blbej , a lepší zrychlení. Pokud 6- ti kvalt nevytáčíš , tak je z toho auta mrcha líná. Ověřeno na A4 1.9 pd 130ps.
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

pafka píše:Je to věc názoru , ale zkušenost říká že je lepší 5-ti kvalt. Mimo max rychlosti. Neřadíš jak blbej , a lepší zrychlení. Pokud 6- ti kvalt nevytáčíš , tak je z toho auta mrcha líná. Ověřeno na A4 1.9 pd 130ps.
Ja mam na 6ku pri 2ooo okolo 110km\h
a pri 1750 malinko pres 90 a vubec si nestezuju. A vesnici na 5 taky neni zas tak hrozny.

Kolik mate u tech 4kolek vy na 2ooo ot\min?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

no s 5 kvaltem mam s CTN 90 při 2000ot a s ASD 100km/h. kdyby se dal na oktu nebo g4, asi by to bylo víc nez ten 6kvalt
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

pri 110 mam nejakej 2250 ot
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

mvolesko píše:pri 110 mam nejakej 2250 ot
Vypada to, ze jen sprintujes. 8)
Napis jeste rok,auto
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

to ti k nicemu nebude protoze mam golfa IV model 2000, ale prevodovka je z octavia 4x4 PD :)

jinak jsme to poravnavali s 5kvaltem 4x4 ze stejnyho auta a ten je kradsi asi o 7%

reknu to takhle , kdyz chci jet pres 230 tak to toci hrozny otacky :)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

mvolesko píše:to ti k nicemu nebude protoze mam golfa IV model 2000, ale prevodovka je z octavia 4x4 PD :)

jinak jsme to poravnavali s 5kvaltem 4x4 ze stejnyho auta a ten je kradsi asi o 7%

reknu to takhle , kdyz chci jet pres 230 tak to toci hrozny otacky :)
Neni to nahodou uz skoro 5ooo? Do kolika ti to normalne tahne?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

5300, ale ted mam setrici softchip takze jen 4600, a taky miprijde ze mi to vubec nejede :) na dalnici mi Jim ujizdel kdy chtel
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Seidl
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 02 úno 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysoké M.

Příspěvek od Seidl »

Hoši, stačí si otevřít etku,vzít kalkulačku a začít počítat. Ono je dobré mít šestku, která je o něco málo delší než pětka, ale kde vzít výkon ? A pro-po, je to rozdíl nělakých 200ot/min. To znaméná že na max. to nebude mít vliv. Tak si myslím že na normální ježdění pěti kvalt.
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

no zatim jak to sleduju tak vetsina co ma 5kvalt a neda na nej dopustit a druha vetsina co ma 6kvalt zase neda dopustit nanej, pro me nema cenu o tom ani premejslet, jedinej problem mam kdyz sednu do jinyho auta nez u sebe chvilku trva nez si zvyknu nesnazit se radit sestku
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Podle mě je 6-kvalt je dobrý reklamní tahák,protože se zrychlením ,spotřebou a max.rychlostí to nemá nic společného.Vždy je nutné to posuzovat jako celek.Motor-prevodovka-rozvodovka a jejich vzájemné nastavení -převodový poměry.
Příklad Passat 96kw TDI PD r.v.03,motor AWX+5-rych.přev. versus motor AVF+6-rychl.přev.Vše origo z fabriky.Mám je tu oba identické auta,kromě barvy a udělal jsem test.
Na první pohled se zdá že lepší je AVF s šestikvaltem,no uvidíme co na to výrobce.Udaje z TP-motor AWF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba dle EU 1999/100 - je 7,8/4,8/5,9.
motor AVF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba 7,7/5,0/6,0.
Po zkušební jízdě na stejné trati je výsledek takový dle mě:
první passat AWX.Jízda je komfortní,řazení přijemné,dobře odstupňované.
druhý passat AVF .Jízda je také komfortní,častější řazení,odstupňovaní vhodné na dálnici ne na okrsky.Mezi 5 a 6 rychl.min rozdíl.
Závěr dle mě je takový:
1.passat AWX je více vhodný pro naše podmínky v Čr.Dálnice 130km/h,jinak samé okrsky 90km/h.Spotřeba v těchto podmínkách je menší než u AVF.
2.passat AVF je vhodný do německa na dálnici,kde se projevý jeho přednosti-dobrá spotřeba při rychlostech 130-160km/h.
Pro naše podmínky je to jen frajeřinka s čislem 6 na řadičce a neustálé kvrdlání s řad.pákou,při každé změně vozovky.Spotřeba na okrskách větší než u AWX.
Takže každému radím dvakrát měř a jednou řež a v jednoduchosti je síla. (LOL)
Samozřejmě každý má na to jiný názor,ale čísla nelžou.
Ale názor ,že 6-rychlostní převodovka je jednoznačně lepší je totalní blbost.
Záleží na to v jakém autě,za jakých podmínek,s jak výkonným motorem,jak jsou nastaveny převody. Thatś all. :D
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Dřív jsem se divil, proč ten Holz do všech svých aut cpe ty 6ti kvalty, pak jsem se s tím povozil a rozumím tomu, ta 6ka u příčných motorů je úplně jiná skřín, to jak tam ty kvalty samy padaj a s jakou přesností oproti 5kám je mazec.
Až bude jednou GIV tak jedine s 6kv.
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Také bych chtěl 6-ti kvalt. Hlavně ve městě se mi zdá odstupňování 5-ti kvaltu TDi špatné. Dvojku bych často potřeboval o něco kratší.
TDi
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

hm, zajímavy. mam 5 kvalt a dvojku a vubec vsechny kvalt bch potreboval delsí:-)
celkem tomu verim. 6 kvalt je urcite lepsi, kdybych se svezl, mozna by mi tech 15 za prestavbu nepripadalo zase tolik... ale zase ten pitomejdvouhmotnostní setrvák....fuj
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

David-pv píše:Také bych chtěl 6-ti kvalt. Hlavně ve městě se mi zdá odstupňování 5-ti kvaltu TDi špatné. Dvojku bych často potřeboval o něco kratší.
jojo, ten rozdíl mezi 1čkou a 2kou je docela velkej, ale už jsem si zvykl...
hlavně bych uvítal mnohem delší 5ku... (noteeth)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“