kourivost / neprosel jsem emise

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

profik píše:Taky jsem kdysi neměl projít. Udělal jsem na ňho oči tak dal punčochu na sondu a hned byl výsledek jak víno :) Nicméně za týden mi rupla napínací kladka - asi z toho jak to honil do červeného.... takže raději dát kilo at to vůbec ani nestartuje :)
Opravdu inteligentní postup od Tebe.....radeji dát uplatek technikovi než mít auto vpořádku.....A co kdyby Ti rupla ta kladka někde při předjíždění kde by to bylo jen tak tak ???? --- Neni lepší mít motor vpořádku a vpohodě projít emisema, když zdravýmu motoru přebehový otáčky nikdy nemohou uškodit, hm ??? A navíc si bejt jist, že nezamořuju okolí zbytečně lítajícíma briketama z vejfuku ??? Přemejšlej trochu !!!!
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 727
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Taky mi z auta vždy dělali vrtulník startující na bojovou misi, ale nějak od toho v poslední době upustili, alespoň tady u nás.
mamartin1
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 23 lis 2009, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Paskov

Příspěvek od mamartin1 »

A nevíte jak to potom je, když to technik vytočí do otáček a něco se v motoru poškodí. Kdo je pak odpovědný za škodu?
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Dani34el píše:Opravdu inteligentní postup od Tebe.....radeji dát uplatek technikovi než mít auto vpořádku.....A co kdyby Ti rupla ta kladka někde při předjíždění kde by to bylo jen tak tak ???? --- Neni lepší mít motor vpořádku a vpohodě projít emisema, když zdravýmu motoru přebehový otáčky nikdy nemohou uškodit, hm ??? A navíc si bejt jist, že nezamořuju okolí zbytečně lítajícíma briketama z vejfuku ??? Přemejšlej trochu !!!!
Nejdřív si zjisti co jsou emise u nafťáku a co znamená měření kouřivosti a pak tady můžeš v klidu prudit s těma tvejma ekologickejma kecama. A vytočit motor na přeběhový otáčky pod zátěží a na volno je taky pěknej rozdíl. Přemejšlej trochu!!!
Elektronika auta a technika........
776 829390
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A ty přeběhový otáčky jsou do omezovače,čož u Cordoby jsem měl 6300ot.Bylo to na listu protokolu.Octu už jsem tam ani nikdy nedal.Takže způsob měření emisí na naftu vymyslel debil,kterej nikdy neměl ani koloběžku a neví,co je to motor.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Dani34el píše: Opravdu inteligentní postup od Tebe.....radeji dát uplatek technikovi než mít auto vpořádku.....A co kdyby Ti rupla ta kladka někde při předjíždění kde by to bylo jen tak tak ???? --- Neni lepší mít motor vpořádku a vpohodě projít emisema, když zdravýmu motoru přebehový otáčky nikdy nemohou uškodit, hm ??? A navíc si bejt jist, že nezamořuju okolí zbytečně lítajícíma briketama z vejfuku ??? Přemejšlej trochu !!!!
Som zvedavy, ci by tvoja zelena hlava nezozelenela este viac ak by si isiel na emisie po svojich a z emisnej kontroly rovno do dielne na odtahovke s rozbitym motorom.

Naftaky zvlast, starsie su konstruhovane ako nizkootackove motory a vytacanie bez zataze im dost ublizuje, kedze za normalnych okolnosti ma motor dymivost tazko meratelnu, tak sa tie hovada na EK musia odbavovat v maximalnych otackach. Aby toho nebolo malo, kedze odmerat vedia len dymivost a to je moc jednoduche tak to musia vytocit niekolko krat aby zistili aj rozptyl. Debilovi co to vymyslel by som ruky polamal.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi jsem slyšel, když takhle pitomci testovali staré křídláky/MB/ s řetězem a milionem najetých km, že je STK pojištěna a případné škody uhradí...Ale naprázdno mít 6300 ot/min , to je masírka i na motor v 1a stavu...Tyhle otáčky se nedosáhnou ani z kopce při 280km/h :)
nepropadat panice...
mirda15
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 18 říj 2009, 17:11
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od mirda15 »

Slušný návod pro úředníky, jak zavřít další SME... Auto stojí před dílnou, motor se netočí, ale už leze lístek, že motor má vše O.K.... U nás zavřeli kvůli tomuhle během týdne 4 stanice měření emisí. Jestli to půjde tímhle tempem, tak potěš prdel....
skopka
Přispěvovatel
Příspěvky: 212
Registrován: 04 bře 2009, 20:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od skopka »

dibarbora píše:
Dani34el píše: Opravdu inteligentní postup od Tebe.....radeji dát uplatek technikovi než mít auto vpořádku.....A co kdyby Ti rupla ta kladka někde při předjíždění kde by to bylo jen tak tak ???? --- Neni lepší mít motor vpořádku a vpohodě projít emisema, když zdravýmu motoru přebehový otáčky nikdy nemohou uškodit, hm ??? A navíc si bejt jist, že nezamořuju okolí zbytečně lítajícíma briketama z vejfuku ??? Přemejšlej trochu !!!!
Som zvedavy, ci by tvoja zelena hlava nezozelenela este viac ak by si isiel na emisie po svojich a z emisnej kontroly rovno do dielne na odtahovke s rozbitym motorom.

Naftaky zvlast, starsie su konstruhovane ako nizkootackove motory a vytacanie bez zataze im dost ublizuje, kedze za normalnych okolnosti ma motor dymivost tazko meratelnu, tak sa tie hovada na EK musia odbavovat v maximalnych otackach. Aby toho nebolo malo, kedze odmerat vedia len dymivost a to je moc jednoduche tak to musia vytocit niekolko krat aby zistili aj rozptyl. Debilovi co to vymyslel by som ruky polamal.


JJ uplná pravda
Petráš
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 17 kvě 2010, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petráš »

Kluci, nebuďte líní alespoň najed do dílny a otevřít kapotu. Na EM dělaj,co znám normální kluci. Jako majitel si jdu zakouřit,nekoukám na ruky,nebudu lakomej a po měření odjedu se studeným motorem :)
Uživatelský avatar
alean
Přispěvovatel
Příspěvky: 317
Registrován: 13 srp 2006, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od alean »

mamartin1 píše:A nevíte jak to potom je, když to technik vytočí do otáček a něco se v motoru poškodí. Kdo je pak odpovědný za škodu?
v nekterých ME podepisuješ papír kde souhlasíš s tím že to budou točit a že máš motor vpořádku
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

majjco píše:hlavne kvalitna nafta najlepsie bezsirnata a riadne to prebehnut na dialnici
v nafte uz sira nesmi bejt uz peknejch par let ;)
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

mamartin1 píše:A nevíte jak to potom je, když to technik vytočí do otáček a něco se v motoru poškodí. Kdo je pak odpovědný za škodu?
Je zajímavé pozorovat rozdíly na toto téma na diskusích v Česku a v Německu. V Německu vesměs kvitují diskutující povinné měření emisí jako "nutné zlo" ale souhlasí s tím, kdežto tady v Česku se to hemží nadávkami.

Pokud jde o náhradu škody, pak existuje v Německu soudní rozhodnutí Vrchního zemského soudu ve Frankfurtu n.M., rozsudek ze dne 31.01.2003 - 2 U 35/02 .

Žalobci při povinné kontrole emisí u vozu Citroen XM-TRD, 126.000 km, přeskočil rozvodový řemen. Zkušební komisař předtím nezjistil vizuálné žádné vady a zeptal se majitele zda je vozidlo vpořádku. Žaloba na náhradu škody byla zamítnutá. Soud dospěl k závěru, že zkušební komisař neporušil žádnou povinnost, naopak je jeho povinností zkoušku emisí provést. Nemá povinnost kontrolovat stav rozvoďáku - je naopak povinností majitele vozu mít vozidlo pro zkoušku emisí perfektně připravené. Podle soudu je procedúra vytočení motoru nutně spojená se zatížením celého rozvodového mechanismu a je tak procedura způsobilá přivodit poškození nekteré pohyblivé části motoru, vzhledem k proceduře stanovené zvláštním předpisem a schválené výrobcem vozidla by k poškození stejně tak mohlo dojít při vysokých otáčkách motoru v provozu, pokud by motor nebyl vpořádku. Soud m.j. uzavírá, že k poškození motoru nedošlo procedurou jeho vytáčení při zkoušce emisí, nýbrž tato zkouška pouze "iniciovala" již skrytou předchozí vadu některého z dílů motoru.

Zkušební komisař by zkoušku nesměl provést pouze v případě, že by majitel deklaroval, že rozvodový řemen včetně dalších součástí nebyly v předepsaném intervalu vyměneny a nebo pokud by vizuálně komisař zjistil zjevnou závadu. V souzeném případě však nic takového nebylo prokázáno.

Podle vyjádření výrobce motoru udržovaný avšak značně opotřebovaný motor při dodržení výměny intervalu rozvodového mechanismu musí při skoužce obstát. Zkouška simuluje maximální zátěž motoru a namísto hmotnosti vozidla se využívá hmotnosti klikového mechanismu včetně setrvačníku, kdy takové zatížení je srovnatelné s vytočením motoru do maximálních otáček při poředjíždění.

Soud žalobu na náhradu škody zamítl.

http://www.kanzlei-doehmer.de/bgb839_2.htm
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Před časem jsem sem dával obdobnej příspěvek:
Dneska jsem byl s Octou na emisích.
Při měření kouřivosti je max. dovolená hodnota 1,20 (1/m)
Mě naměřili při 5000ot. hodnotu 6,39 (1/m)
Auto jezdí normálně, startuje na otočení, spotřeba 6L dlouhodobě, za provozu nekouří, jen když jí naložím, tak si zadýmá, ale nic hroznýho. Mám najeto 119 100km a chystám se udělat rozvody. Může to být způsobené opotřebením komponentů rozvodů?
Celá diskuse je tady: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Technik byl rozumnej, cvaknul páčkou a emise byly v cajku, motor klapal na volnoběh, žádný vytáčení.
Když jsem jel v září ze srazu Octavia Clubu, měl jsem čerstvě po rozvodech, tak jsem Octu po dálnici prohnal, ale tím nemyslím 140kou, ale jak to šlo, tak do kopečka plnej knedlík, nějakejch 210tacho, pak zase zklidnit, chvíli jet kolem 150 a na chvilku zase naložit plnej kýbl. Od tý doby auto nekouří. Zkrátka, chce to vymetat saze.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dani34el píše:
mamartin1 píše:A nevíte jak to potom je, když to technik vytočí do otáček a něco se v motoru poškodí. Kdo je pak odpovědný za škodu?
Je zajímavé pozorovat rozdíly na toto téma na diskusích v Česku a v Německu. V Německu vesměs kvitují diskutující povinné měření emisí jako "nutné zlo" ale souhlasí s tím, kdežto tady v Česku se to hemží nadávkami.

Pokud jde o náhradu škody, pak existuje v Německu soudní rozhodnutí Vrchního zemského soudu ve Frankfurtu n.M., rozsudek ze dne 31.01.2003 - 2 U 35/02 .

Žalobci při povinné kontrole emisí u vozu Citroen XM-TRD, 126.000 km, přeskočil rozvodový řemen. Zkušební komisař předtím nezjistil vizuálné žádné vady a zeptal se majitele zda je vozidlo vpořádku. Žaloba na náhradu škody byla zamítnutá. Soud dospěl k závěru, že zkušební komisař neporušil žádnou povinnost, naopak je jeho povinností zkoušku emisí provést. Nemá povinnost kontrolovat stav rozvoďáku - je naopak povinností majitele vozu mít vozidlo pro zkoušku emisí perfektně připravené. Podle soudu je procedúra vytočení motoru nutně spojená se zatížením celého rozvodového mechanismu a je tak procedura způsobilá přivodit poškození nekteré pohyblivé části motoru, vzhledem k proceduře stanovené zvláštním předpisem a schválené výrobcem vozidla by k poškození stejně tak mohlo dojít při vysokých otáčkách motoru v provozu, pokud by motor nebyl vpořádku. Soud m.j. uzavírá, že k poškození motoru nedošlo procedurou jeho vytáčení při zkoušce emisí, nýbrž tato zkouška pouze "iniciovala" již skrytou předchozí vadu některého z dílů motoru.

Zkušební komisař by zkoušku nesměl provést pouze v případě, že by majitel deklaroval, že rozvodový řemen včetně dalších součástí nebyly v předepsaném intervalu vyměneny a nebo pokud by vizuálně komisař zjistil zjevnou závadu. V souzeném případě však nic takového nebylo prokázáno.

Podle vyjádření výrobce motoru udržovaný avšak značně opotřebovaný motor při dodržení výměny intervalu rozvodového mechanismu musí při skoužce obstát. Zkouška simuluje maximální zátěž motoru a namísto hmotnosti vozidla se využívá hmotnosti klikového mechanismu včetně setrvačníku, kdy takové zatížení je srovnatelné s vytočením motoru do maximálních otáček při poředjíždění.

Soud žalobu na náhradu škody zamítl.

http://www.kanzlei-doehmer.de/bgb839_2.htm
Hezké.Motor je konstruován na max.výkon u TDI cca 4200ot.Červené pole otáčkoměru začíná na cca 4500ot.Na otáčkoměru je stupnice do 5500ot a kde se tedy vzalo,že se to musí točit na 6300ot. ? ! Vědomě chtějí zničit motor.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“