Rozvody Fabia 1.9 TDi PD ATD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

preto ma aj dlhsi vymenny interval. Vacsi priemer=menej otacok=dlhsia zivotnost loziska v kladke ;)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně. Ale podle Autodat je psáno, že dvojnásobný interval má jen napínací kladka. Vodicí se má měnit společně s řemenem.

Ale větší je opravdu o pořádný kus, řekl bych tak o centimetr na průměru určitě, spíš víc.


Jen pro zajímavost - já mám na motoru AFN v Galaxy najeto 255.000 a napínací kladka je původní.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

jj, ale tam je rozdiel 60 000km a 90 000km, este je rozdiel aj ci je 5, alebo 6kvalt.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fabia ATD má 90 a 120.000 km, stejně Superb AVF, AWX a AVB. Ale třeba Sharany s PD motory mají 60 a 90.000 km, přestože díly jsou stejné. Tomu sice trochu nerozumím, ale neřeším to (především proto, že ani jeden z těch motorů nemám :wink: ).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

dá se nějak poznat jestli mam starej nebo novej typ ? fabka 2002 ale rozvody už byli měněný tak jestli tam nebali už ten novej typ
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33656
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kibi píše:u nového pokud se nepletu není právě ten tlumič vybrací řemene...takže se nepleteš ;) já mám staré a ty se oproti novým prodraží - takže hurá na nový tip (rofl)
přesně tak kecáte o tlumiči vybrací ne o napínáku ale vlastně o napínáku miloš
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Mala otazka. Nevie niekto upresnit ako to vlastne je? Az doterz som zil v tej iluzii ze PDcka mali do r.v.12/2003 stary typ rozvodov s tym hydronapinakom a novsie PDcka od r.v. 01/2004 uz novy typ s klasickou napinacou kladkou. No prednedavnom som robil Superba 3U AWX r.v.2003 a teraz maminu Fobiu 6Y ATD r.v.2002 a je tam uz novy typ rozvodov. Pochybujem ze hitlerovci by to v servise v Merkelreichu prerobili na novy typ. Samozrejme ze mam ztoho radost kedze rozvody su lacnejsie a hlavne napnutie kladky je jednoduche proste klasika. Len som z toho tak trochu v zmatku, ale ako sa hovori, ze vynimka potvrdzuje pravidlo. Este ze som automaticky neobjednal rozvody na stary typ ako som to mal v plane. Robil som aj fabiu ATD r.v. 2003 a tam bol stary typ ten s hydronapinakom :?
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

No tím rokem je to asi jen orientační, bo mám G4 2002 AXR 74KW a uz tam mám novej typ rozvodů. Takže plus mínus kosínus. Obrázek


Vlevo new, vpravo old.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

to hej, AXR je uz 2004+ takze jednoznacne novy typ.
tomes123456
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 22 čer 2012, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od tomes123456 »

Co vím, tak novej typ rozvodů se dával tak od půlky roku 2001. (přesně to nevím)


Já byl taky překvapenej, auto RV 02/2001 a novej typ rozvodů.

Pak jsem si všiml že motor a vše kolem něj rok 04/2004 takže se tam asi něco stalo
(noteeth)
Uživatelský avatar
vlastik.vitek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 14 srp 2015, 18:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlastik.vitek »

Trochu to tu oživím, ať nezakládám nové téma.
Taky se chystám na výměnu rozvodů na Fabii a tato varianta mě zajímá.
Vy, kteří jste tento upgrade dělali, měli jste díru v bloku motoru na nové umístění kladky?
Audi S6 Avant 4.2 V8 Quattro , Fabia 1.9 TDI PD, Yamaha R1, ex Audi S4 B5 Sprint Blue , ex GTI 16V
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

ja sem nikdy diru nemel vzdy sem vrtal, akorat jednou na Alhambre sem to zkousel prevrtat a neslo to nebyl tam ten nalitek na bloku tak sem tam vrazil zpatky stary kryt a objednal strary typ rozvodu
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

To bych se na nějaký vrtání díry pěkně vys...ral. Dal bych tam starej typ a hotovo. Jinak proboha neplašte s těma intervalama (měnit rozvod na pédu po 60 000km)je magořina. Je to řemen jak tele a jezdí mi sem taxík sharan a ten na jedny rozvody najel 300 000 a pak to umřelo na vodní pumpě která začala téct tak to tak neprožívejte.
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

To bych se na nějaký vrtání díry pěkně vys...ral. Dal bych tam starej typ a hotovo. Jinak proboha neplašte s těma intervalama (měnit rozvod na pédu po 60 000km)je magořina. Je to řemen jak tele a jezdí mi sem taxík sharan a ten na jedny rozvody najel 300 000 a pak to umřelo na vodní pumpě která začala téct tak to tak neprožívejte.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tak je to kazdyho vec, kdyz si stim chce pohrat. Na tom predelani nevidim nic spatnyho. Na VW clubu je nekde navod na predelavku vcetne fotek...
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“